AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er i en veldig dum situasjon. Jeg har tannlegetime idag til å gjøre ferdig en rotfylling jeg startet på i desember, hvis jeg ikke fikser den tannen ferdig nå så må jeg trekke den. Den synes fra siden når jeg smiler, så det har jeg ikke lyst til da jeg ikke vil være synlig tannløs i starten av tredveårene, det gjør noe med en. Men greia er at jeg ikke har betalt fakturaen fra sist pga uforutsette utgifter, og idag så vil nok regningen stige med flere tusen kroner. Jeg burde kanskje være ærlig å avbestille timen, men da mister jeg tannen min og får jo enda større utgifter for å få inn en faketann med tiden. Samboeren min har mye penger, men gjerrig og ønsker ikke hjelpe meg enda mye av utgiftene som gjør at jeg ikke har råd til tannlege har med felles barn å gjøre. Jeg er lei meg og ønsker så veldig å få fikset tannen min, jeg gråter av tanken av å måtte trekke den. Jeg vurderer derfor nå gå til timen min, få tannen fikset og ta problemene der og da når jeg skal betale. Jeg har ikke mulighet å låne av andre og jeg har ikke kredittkort. Hva hadde dere gjort i min situasjon? nav rekker jeg ikke å få hjelp av før det er for sent, og jeg har ikke råd til å legge ut så mye penger imens. Har time om litt over en time fra nå, håper noen kan svare meg her. Anonymkode: c1270...59e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Jeg ville møtt opp til timen, du får uansett sannsynligvis gebyr for å avbestille for sent. Kan du ønske deg penger på forskudd til bursdag? Har du penger på trumfkonto? Anonymkode: 74e06...67e 2
Gjest ti10 Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Har du ikke noen andre du kan låne av? Foreldre, annen familie eller venner? Jeg vet om noen som har fått lov til å få behandling på avbetaling hos tannlege, men det krever jo at man er ærlig om situasjonen fra første stund, holder avtalen og betaler avdragene. Selv om du er lovlig sent ute og allerede har en ubetalt regning, vil jeg heller tro at det er lurt om du spør om dette på forhånd før du går inn til timen nå. Det er lite sannsynlig at de blir positivt innstilt hvis du sier fra etter at de har fikset tannen. Det lønner seg som oftest å være ærlig og si det som det er.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): Har du ikke noen andre du kan låne av? Foreldre, annen familie eller venner? Jeg vet om noen som har fått lov til å få behandling på avbetaling hos tannlege, men det krever jo at man er ærlig om situasjonen fra første stund, holder avtalen og betaler avdragene. Selv om du er lovlig sent ute og allerede har en ubetalt regning, vil jeg heller tro at det er lurt om du spør om dette på forhånd før du går inn til timen nå. Det er lite sannsynlig at de blir positivt innstilt hvis du sier fra etter at de har fikset tannen. Det lønner seg som oftest å være ærlig og si det som det er. Nei, har dessverre ingen da jeg har et veldig lite nettverk. Som regel så klarer jeg meg selv akkurat, men siden november har jeg hatt ekstremt dårlig råd. Ja, kan jo det, men er så redd for at de da vil nekte meg å fikse tanna hvis jeg sier noe før, og da mister jeg den 😪 Anonymkode: c1270...59e
Whistler Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Møt opp til timen og ta det derfra. Problemene dine blir ikke verre av det. Det blir de definitivt hvis du ikke møter. Det verste som kan skje er at du blir avvist der. Be om en betalingsordning - de fleste vil heller ha litt penger over tid enn ingen penger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Whistler skrev (1 minutt siden): Møt opp til timen og ta det derfra. Problemene dine blir ikke verre av det. Det blir de definitivt hvis du ikke møter. Det verste som kan skje er at du blir avvist der. Be om en betalingsordning - de fleste vil heller ha litt penger over tid enn ingen penger. Mener du at jeg burde be om det før eller etter timen? Anonymkode: c1270...59e
Sofakona Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Snakk med de før timen og spør hvordan dere kan fikse det..du må fortsette med rotfylling. Og nr 2...du burde finne ny samboer..fy søren for en teit mann..dere har felles barn ...mer penger en deg men vil ikke hjelpe deg med din tann 😡 7
Whistler Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Du kan like gjerne ta det først som sist, men du trenger ikke ta det med skrankepersonalet. Ta det med tannlegen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Bare gå til timen og ta problemene etterpå. Det er uansett for sent å avbestille, du må uansett betale. Da kan du like godt gå til timen. Anonymkode: 7427b...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Trist at tenner ikke skal tilhøre kroppen slik at man bare kunne betalt en hvis del av beløpet. Blir nok mange fremover som vil slite med å gå til tannlegen når alt bare øker i pris. På sikt vil det bli flere folk med dårlige tenner. Anonymkode: 43e5b...6bf 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 Gå til tannlegen og fiks tannen. Og samboeren din: jeg blir stum. Det er altså så mange drittsekker der ute at jeg har ikke ord. Anonymkode: 1c09b...70b 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 De har nok en ordning for slikt på tannlegekontoret. Etter det hadde jeg dumpa samboer. Når han heller ruger på pengene, og ikke vil hjelpe kjæreste og mor til sine barn i en slik situasjon, kan han heller få betale tusener i barnebidrag. Anonymkode: fa654...c73 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Jeg drar nå og håper på det beste 🤞 Anonymkode: c1270...59e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 Det gikk bra, jeg fikk nedbetalingsplan 😊 Anonymkode: c1270...59e 3 1 1
Vifte Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 Men hva har du tenkt å gjøre med idioten av en samboer? 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 Vifte skrev (45 minutter siden): Men hva har du tenkt å gjøre med idioten av en samboer? Hadde det ikke vært for barna så hadde jeg gått for lengst, han skuffer meg hver dag. Anonymkode: c1270...59e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gikk bra, jeg fikk nedbetalingsplan 😊 Anonymkode: c1270...59e Så utrolig bra❤️ Anonymkode: 63f96...b77
Whistler Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gikk bra, jeg fikk nedbetalingsplan 😊 Anonymkode: c1270...59e Veldig hyggelig! Den som våger vinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå