Gå til innhold

Unge foreldre, ikke bare bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Sånne innlegg blir det gode diskusjoner av :ler:

Skrevet (endret)

Finner ikke artikkelen på nett, men i gårdagens papirutgave var den henvist til en forskningsartikkel som viste at yngre foreldre får mer innaktive barn som tar liten del av naturen. De sitter mye inne og er overvektige, i motsetning til litt modne foreldre som gav barna sine sunne interesser og tok barna sine med seg ut i naturen. Undersøkelsen ble bl.a. gjort ved at barn ble spurt om hva de ønsket å gjøre på sin fritid.

Kanskje det er denne artikkelen hovedinnlegger henviser til, i så fall synes jeg hun kunne ha nyanert debatten litt mer.

Endret av Lillesøster
Skrevet

Det er ikke bra å ha for gamle foreldre heller??!

Hva er så akkurat passe?

Skrevet

Ikke få barn før enn er 20... Jeg synes det passer å få barn mellom 25-35 år:)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor noen avviser og andre altid skal lete etter ulemper. Kan de ikke snart begynne å se fordelene (uansett hva det gjelder).

Jeg synes det rettes advarsler mot unge foreldre, gamle foreldre, tomater, epler og bananer, lekegrinder, medisiner, hette-gensere, bøker sandkasser og så godt som alt annet.

Nå bør de snart få fokus på mulighetene isteden.

Skrevet
Jeg forstår ikke hvorfor noen avviser og andre altid skal lete etter ulemper. Kan de ikke snart begynne å se fordelene (uansett hva det gjelder).

Jeg synes det rettes advarsler mot unge foreldre, gamle foreldre, tomater, epler og bananer, lekegrinder, medisiner, hette-gensere, bøker sandkasser og så godt som alt annet.

Nå bør de snart få fokus på mulighetene isteden.

ja, du sier noe der! ;)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Når er man for ung? Siden noen alltid kan komme med utsagn som dette, burde de også kunne vise til en bestemt alder.

Skrevet

Jeg synes folk får bestemme selv når de vil ha barn!

Når jeg fikk mitt første barn så delte jeg rom med en kvinne på 44 år som endelig fikk sitt første barn! Lykkeligere menneske har jeg aldri sett og da tenkte jeg at hvem er vi som dømmer og prater om "gamle" mødre!

Naturen er laget slik at så lenge vi er fruktbare kan vi få barn! Noen får barn i ung alder både frivillig og ufrivillig! Noen får barn når de er godt voksne mest frivillige!! (tror jeg da) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...