AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Kall meg gjerne blond og dum men jeg har ikke peiling på bil😂 klarte å ta innersvingen på en stolpe i en parkeringskjeller og fikk en fin bulk over det ene bakhjulet. Hva gjør jeg nå? Skal jeg ta kontakt med forsikringsselskapet først, eller drar jeg bare rett på verksted og får dem til å fikse det der og tar forsikringen senere? er det samme hvilket verksted jeg bruker? Er det stor forskjell i pris og kvalitet? Eller kan de reparere den hos forhandleren jeg kjøpte bilen (nissan). Hva da med leiebil, får man det når bilen er på verksted eller koster det skjorta i tillegg? 😛 Anonymkode: 4d2f7...215
Sofakona Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Ring ditt forsikringsselskap...sp forteller de det hva du skal gjøre om eventuelle hvem verksted du skal bruke. Så må du nok betale en egenandel...om dette er stor bulk foran kan dette koste dyrt 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Kontakt forsikringen, da får du svar på alt dette. Se velger verksted oftest, om du har god forsikring får du leiebil gratis. Eneste grunnen til å ikke kontakte forsikringen er om du vil gjøre opp selv for å ikke miste bonusen din. Da tar du bilen på verksted og betaler rett av egen lomme. På bulk kan det bli noen tusenlapper. Anonymkode: 1ed01...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Kontakt forsikring først og de kan fortelle deg hvordan du opptrer videre . Ofte er det bestemte verksted som forsikringssselskapene har samarbeid med. Anonymkode: 586d0...dcd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Ikke sikkert du får leiebil. Kommer an på hva de har tilgjengelig på verkstedet. Jeg har leiebil inkludert i min forsikring, så sjekk det. Men jeg ville kontaktet forsikringsselskapet først, ikke sikkert du får skaden dekket i det hele tatt. Anonymkode: 8ca37...477
Sofakona Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Kan si at jeg kjørte inn i en bil som stod stille ( amme tåke) og det var liten skade .men jeg måtte ut med 9000 kroner da de måtte fjerne hele dekselet
Thjelp Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Tror ikke jeg hadde kontaktet forsikring for noe jeg selv gjorde. Kan ofte ende opp med å koste mer i høyere forsikring enn å bare betale selv. Jeg synes ikke det er stor forskjell på kvalitet, men pris kan variere litt, så kan være lurt å forhøre seg om det først. Leiebil kan bestilles, men det vil koste en liten sum. Tror jeg betalte 500kr for en dag, var i alle fall ikke mer
tdm900 Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kall meg gjerne blond og dum men jeg har ikke peiling på bil😂 klarte å ta innersvingen på en stolpe i en parkeringskjeller og fikk en fin bulk over det ene bakhjulet. Hva gjør jeg nå? Skal jeg ta kontakt med forsikringsselskapet først, eller drar jeg bare rett på verksted og får dem til å fikse det der og tar forsikringen senere? er det samme hvilket verksted jeg bruker? Er det stor forskjell i pris og kvalitet? Eller kan de reparere den hos forhandleren jeg kjøpte bilen (nissan). Hva da med leiebil, får man det når bilen er på verksted eller koster det skjorta i tillegg? 😛 Anonymkode: 4d2f7...215 Har du full kasko får du dekket det. Det får du vite fra selskapet du bruker, eller du går inn på selskapets hjemmesider og logger deg inn der. Har du kjørt over et visst antall år uten skade, med 75% bonus ligger du godt an Har du ikke kasko, sitter du med all utgift selv. Ansvar dekker kun motparten. 1
LadyGrey Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Sjekk om du får bonustap ved bruk av forsikringen. Kan hende det er billigere å betale skaden selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå