Gå til innhold

Jo tidligere bekkensmerter, jo verre blir det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring?

Forrige slet jeg siste 3mnd av svangerskapet ca. Ikke så ille at jeg måtte bruke krykker, heldigvis. Men stavret meg mellom huset, bilen, kontorstolen på jobb, og tilbake.

Denne gangen kjenner jeg tendenser allerede i uke 9😬 Må jeg forvente at det blir verre denne gangen?

Anonymkode: 99d86...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bekkenløsningsplager tidlig i begge mine svangerskap. De ble litt verre utover i svangerskapet, men ikke mye. 

Anonymkode: 1bf6d...65a

Skrevet

Ble mye verre med nr 2, fikk det i uke 10. Anbefaler deg å ta kontakt med fysio så tidlig som mulig samt be om tilrettelegging på jobb.

Anonymkode: b8fdb...b92

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble mye verre med nr 2, fikk det i uke 10. Anbefaler deg å ta kontakt med fysio så tidlig som mulig samt be om tilrettelegging på jobb.

Aj 😕 Hva slags jobb har du og hva slags tilrettelegging fungerte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Aj 😕 Hva slags jobb har du og hva slags tilrettelegging fungerte?

Kontorjobb, så ble delvis sykmeldt veldig tidlig grunnet en sjef som ikke var veldig  villig til å tilrettelegge. Ble gradvis mer og mer sykmelding da jeg ikke klarte gå fra parkeringsplassen til kontoret uten å være komplett ødelagt i mange dager etterpå. 
Gikk over med én gang etter fødsel, massiv befrielse å kunne gå igjen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kontorjobb, så ble delvis sykmeldt veldig tidlig grunnet en sjef som ikke var veldig  villig til å tilrettelegge. Ble gradvis mer og mer sykmelding da jeg ikke klarte gå fra parkeringsplassen til kontoret uten å være komplett ødelagt i mange dager etterpå. 
Gikk over med én gang etter fødsel, massiv befrielse å kunne gå igjen!

Hva slags tilrettelegging tror du kunne hjulpet? Mer hjemmekontor?

Jeg har også kontorjobb. Sist hadde jeg ikke fast jobb så turte ikke å be om noe, så jeg bare pressa meg på jobb frem til permisjonen. Jeg var dum og gikk korte turer med hunden i tillegg, ikke så lurt egentlig men var periodevis alene med hunden.

Skrevet

Ble mye tidligere dårligere denne gangen så ble raskere satt i redusert arbeid. Har kontorjobb så var ikke så mye tilrettelegging som kunne gjøres. For min del hjalp det å legge seg nedpå i løpet av dagen og det var ikke mulig der. Reduserte stillingen gradvis og klarte derfor å holde meg unna rullestolen, men krykker måtte til på kveldene før jeg ble 100% sykemeldt 1,5 mnd før termin.

Anonymkode: 9ed4b...678

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har også kontorjobb. Sist hadde jeg ikke fast jobb så turte ikke å be om noe, så jeg bare pressa meg på jobb frem til permisjonen. Jeg var dum og gikk korte turer med hunden i tillegg, ikke så lurt egentlig men var periodevis alene med hunden.

Ja, sjefen min mente jeg måtte komme fysisk på jobb hver dag til tross for at alle mine oppgaver kunne gjøres hjemmefra. Prøvde alt av stoler, bord, stillinger og avlastninger men til slutt så hadde jeg så vondt at jeg lå på sofaen og gråt resten av døgnet, klarte så vidt følge det andre barnet mitt på do på ettermiddagen og legen min insisterte på sykmelding. Sjefen mente jeg måtte endre innstilling og at graviditet ikke var gyldig grunn til å få hjemmekontor, selv samtaler fra HR og bedriftsfysioterapeuten ble ignorert da jeg tross alt «ikke var syk».

Søkte (og fikk) ny jobb i permisjonen, var veldig fornøyd med sjefen før jeg ble gravid men det der ødela hele forholdet mitt til vedkommende. Ble behandlet som en unnasluntrer enda jeg sa jeg fint kunne jobbe mye mer om jeg bare fikk gjøre det hjemmefra.

• Liker 1
Skrevet

For min del stemte ikke dette, jeg fikk bekkensmerter med nr 2 ganske tidlig og tenkte at det kom til å gå til helvete. Men de forverret seg ikke, tvert imot forsvant de nesten helt, også kom de litt tilbake mot slutten bare.

Men jeg fikk tilrettelegging siste 4-5 månedene (100% hjemmekontor) og det vil jeg tro hjalp veldig på.

Anonymkode: 19aa8...b82

• Liker 1
Skrevet

Her merket jeg det tidligere men vil si at plagene er mildere enn forrige gang. Mulig det har med hvordan man bærer? Sist var magen mye lavere og jeg hadde mer på kroppen før graviditeten. Denne gangen bærer jeg høyere og er over 10kg lettere enn sist, og vil derfor tro at plagene er lettere pga dette selv om jeg merket at bekkenet ble ustabilt mye tidligere!

Jeg er snart i uke 30 og er lettere enn det jeg var før graviditeten med første. Så håper bare det fortsetter slik fordi jeg har mer enn nok med de heftige kynnerne jeg får servert.

Anonymkode: f94f5...28c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fx. Jobbe aktivt i 45 minutter. Gå seg en tur, 15 minutter. Jobbe mer i 45 minutter. Legge seg ned og hvile (benk, hvilerom, hvor enn det passer). Ikke økter mer enn 45 minutter. Dette hjalp meg masse. 

Anonymkode: 8856d...db5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...