Gå til innhold

Dere som er gift, hva er du og partneren helt uenig om? Men som dere aksepterer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som spesielle ting?

Anonymkode: fc15b...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg ønsker et barn til, men ikke han.

Kan jo ikke bare gå av den grunn, vi har jo en familie sammen og det meste er veldig godt ellers, så må jo bare akseptere det.

Anonymkode: 8f617...768

• Hjerte 2
Skrevet

Vi er ganske uenige i krig og fred og politikk og sånn.. så det er sjeldent noe vi gidder å diskutere😅 for ingen av oss har heller særlig kunnskap eller peiling om temaet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg stemmer høyre, han AP. Men utrolig nok er vi veldig enige når vi diskuterer enkeltsaker, så det er ikke et stort problem. (jeg mener dog han er ganske inkonsistent og kun stemmer AP av rutine/arv, men det sier jeg aldri høyt) 

Anonymkode: fa64d...4aa

• Liker 5
Skrevet

Narkotika eller rettere sagt hasj. 

Jeg er fullstendig imot narkotika, han derimot har prøvd litt av hvert i sin tid. Han har også sin mening om at hasj ikke er så ille. Hadde det ikke vært for at jeg var så imot den slags, så kunne han nok godt ha røyket litt hasj iblant.

Anonymkode: 5b0dc...f0d

• Liker 1
Skrevet

Vi har ingenting vi er grunnleggende uenige om.

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke noe stort vi er uenige om. Vi er på bølgelengde.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi er stort sett enige, men noen ting er vi bare enige om å være uenig om 😄

-Hvor mye skjermtid ungene skal få

-Antall barn (jeg synes 4 er passe 😄)

-Hvilken type hunderase vi skal ha 

-Hvor nyttige FAU er (dette er kanskje det vi har diskutert mest 😅)

-Lakseskatten

-Når vi skal spise middag. Jeg ønsker tidlig middag, han ønsker sen.

Endret av Rosa Dartle
Skrevet

Egentlig har vi ikke noe vi er uenige i. Hvis vi har en krangel bunner det alltid i at den ene eller begge har en dårlig dag uten å reflektere over det før krangelen er i gang.

Anonymkode: a841b...0a3

Skrevet

Min mann liker ikke muslimer. Jeg blir passe irritert over hans fordommer, men jeg kan ikke tvinge han til å ha et annet syn. Så lar være å diskutere innvandring og religion. Han vet godt hva jeg synes. 

Anonymkode: 3dfa3...2ce

Skrevet

Legg tid. 🤣 Jeg vil at vi skal legge oss tillig og stå opp tillig for at vi skal få mest ut av dagen. Han vil være oppe halve natta og sove til lang på dag, fordi det er jo så koslig på kvelden 🙈

Anonymkode: a8994...d63

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som spesielle ting?

Anonymkode: fc15b...dfa

Han har dessverre aldri støttet meg. Gjelder det noe som helst som har med sinn familke( mor/far/søsken) så støtter han de, og aldri meg. Aldri. Han tar aldri initiativ heller. Det må jeg gjøre. Alltid. Vi har vært sammen i 25 år, har barn, hus, bil og hele pakka sammen. Det er mye jeg godtar for å beholde husfreden, men jeg kjenner at jeg har begynt å få nok..

Anonymkode: c668c...cdf

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Rus og ruspolitikk, men ikke noe jeg gidder å diskutere lenger, da jeg vet at jeg har mye mer kunnskap om dette enn henne, og det vet hun, men når hun ikke er åpen for ny lærdom, så er det heller ikke noe poeng å snakke om det, så vi holder oss unna det tema, og hun respekterer jeg har et helt annet syn enn henne 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er uenige om legalisering av hasj og har ganske ulik musikk-smak. 

Det første er noe vi er enig om å være uenige om. 
Det andre har vi løst ved å bruke headset inne, spille den musikken vi selv liker når vi er alene i bilen, og høre lydbok eller bare prate når vi kjører sammen.

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke uenige om så altfor mye. Vi gjorde forarbeidet før vi giftet oss 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann liker ikke muslimer. Jeg blir passe irritert over hans fordommer, men jeg kan ikke tvinge han til å ha et annet syn. Så lar være å diskutere innvandring og religion. Han vet godt hva jeg synes. 

Anonymkode: 3dfa3...2ce

Kunne aldri vært sammen en fordomsfull og rasistisk person. Finnes ingen gode egenskaper som kan veie opp for det. 

Anonymkode: feb31...f66

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan vi skal takle barna når de har raserianfall og trasser 😅 

Anonymkode: feb31...f66

• Liker 1
Skrevet

Kosthold. Han er veldig glad i pasta og brødmat, som jeg anser som gift, og vil at ungen skal spise minst mulig av.

Gå vs bil - han har lav terskel for å ta bilen i situasjoner der man kan velge å gå, selv i fint vær.

Klesstilen hans - han er glad i farger og typ fjellbukse og skjorter, jeg foretrekker jeans eller svart cargobukse og t-skjorte eller langermet t-skjorte. Han vinner selvsagt alltid her, jeg kan jo ikke bestemme hva han skal gå i, men den elendige klessmaken smerter meg daglig 🤣 (jeg kommenterer det selvsagt ikke daglig, kun hvis han er så dum at han spør).

Anonymkode: 2ebaf...4df

Skrevet

Behov for alenetid. Han virker ikke å ha behov for det overhodet, mens jeg har behov for det. Begge to tar hensyn til at vi et ulike på dette feltet. Jeg ved å være med ham på ting jeg egentlig ikke har interesse av, fordi det betyr noe for ham at jeg er med, og han ved å respektere det når jeg trenger tid uten ham. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...