AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Fikk til svar om at det må søkes om, hvor mye jeg trenger? Aldri hørt om at det må søkes om? Og jeg lurte på om det var en eller to timer betalt? Anonymkode: d206c...142
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Har dere en personalhåndbok du kan se i? Er det noen på HR du kan snakke med? Det er mulig du må søke, men det er nok i så fall en ren formalitet. Men det kan være for at du skal vise hvordan du tenker å ta ut ammefrien, og at dette går opp med utførelsen av jobben. Trengs det vikar må de jo vite om det. Anonymkode: accac...21d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fikk til svar om at det må søkes om, hvor mye jeg trenger? Aldri hørt om at det må søkes om? Og jeg lurte på om det var en eller to timer betalt? Anonymkode: d206c...142 Lovfestet er det 1t betalt ammefri til barnet fyller 1 år, men du kan ta så mye ulønnet du trenger noen har bedre avtaler via tariffavtalen, men det letteste er da å høre med tillitsvalgt feks dersom leder ikke gir svar. En skal uansett bare ta så mye en trenger, altså ikke utnytte systemet Noen har at en må søke om det som en formalitet, altså bare for å ha papirarbeidet i orden, så det ville jeg ikke bekymret meg for mye over. Arbeidsgiver må jo trolig dekke den tiden du er borte, og da liker de ofte å ha alt skriftlig Anonymkode: 34848...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lovfestet er det 1t betalt ammefri til barnet fyller 1 år, men du kan ta så mye ulønnet du trenger noen har bedre avtaler via tariffavtalen, men det letteste er da å høre med tillitsvalgt feks dersom leder ikke gir svar. En skal uansett bare ta så mye en trenger, altså ikke utnytte systemet Noen har at en må søke om det som en formalitet, altså bare for å ha papirarbeidet i orden, så det ville jeg ikke bekymret meg for mye over. Arbeidsgiver må jo trolig dekke den tiden du er borte, og da liker de ofte å ha alt skriftlig Anonymkode: 34848...1a9 Jeg ga beskjed for 6 uker siden på mail, men fikk ikke noe svar om at det måtte søkes om.🤐 Først i dag skrev hun det og jeg begynner å jobbe på lørdag. Og ja, jeg skal såklart bare ta det jeg trenger men jeg vil vite om det er en eller to timer betalt. Jobber i kommunen. Anonymkode: d206c...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå