Kajas Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Hei! Jeg jobber turnus og i går jobbet jeg kveld og jobber kveld i dag. Gutten min på 3 år står opp i halv 7-tiden og han kjeder seg fort hjemme. Jeg leverer han i 8-tiden så han kan spise frokost med de i barnehagen, så reiser jeg hjem å sover,går/løper en tur og rydder osv. En av de ansatte i barnehagen kommenterte i dag at ungen skjønner at jeg reiser hjem å sover for han sier det i barnehagen. Så sa jeg ja, mamma må sove litt før jobb. Har en krevende jobb på intensivavdeling og jobber fra 14-22:30, ofte lenger pga overtid. Sover ofte dårlig etter kveldsvakt og må ta igjen litt før jeg går på kveld igjen. Er dette dumt? Eller burde jeg levere han senere? Når jeg har fri leverer jeg han halv 10 eller han er hjemme med meg. 2 3
Populært innlegg Stormur Skrevet 24. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. januar 2023 Nei. Det er ikke dumt. Fint at barnet forstår at mamma også trenger søvn. Sov godt, du! 35 1 15
Gjest Sprite Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Idiotisk av barnehagen å påpeke det sånn. Sov du!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Du skal gjøre det som passer best for deg. Om du sover, jobber, trener eller spiller Candy Crush mens ungen er i barnehagen er det ikke noe barnehagen har noe med. Anonymkode: b7743...c64 28 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Idiotisk kommentar av barnehagen, hadde spurt hva de mente med den kommentaren. Anonymkode: 2bee6...a38 14 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Sprite skrev (1 minutt siden): Idiotisk av barnehagen å påpeke det sånn. Sov du! Det er jo ikke sikkert at barnehagen mener noe vondt med det da. Kan hende at denne ansatte bare prøver og smaltalke og fortelle noe barnet har sagt - som er jobben til den ansatte. Anonymkode: 914c3...6ef 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Idiotisk kommentar av barnehagen, hadde spurt hva de mente med den kommentaren. Anonymkode: 2bee6...a38 Jeg skjønner ikke hvorfor det er idiotisk? Her synes jeg dere er litt hårsåre. Den ansatte har jo ikke sagt noe negativt om at mor går hjem og sover. Slapp helt av, de mener sikkert ikke noe med det Anonymkode: 914c3...6ef 1
Gjest Sprite Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke sikkert at barnehagen mener noe vondt med det da. Kan hende at denne ansatte bare prøver og smaltalke og fortelle noe barnet har sagt - som er jobben til den ansatte. Anonymkode: 914c3...6ef Jeg skjønner ikke hvordan dette skal være noe annet enn negativt ment mtp hvordan ts ordla seg. Men ts må gjerne rette meg om jeg har misforstått.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Sprite skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvordan dette skal være noe annet enn negativt ment mtp hvordan ts ordla seg. Men ts må gjerne rette meg om jeg har misforstått. Det er jo kun hvordan TS tolker det. Hun skriver jo bare at den ansatte har påpekt at barnet skjønner st hun går hjem å sover. Hva er negativt med det? Anonymkode: 914c3...6ef 2
Gjest Sprite Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo kun hvordan TS tolker det. Hun skriver jo bare at den ansatte har påpekt at barnet skjønner st hun går hjem å sover. Hva er negativt med det? Anonymkode: 914c3...6ef Nei sånn som jeg leste det så var det ment som at barnet visste at mor går hjem å sover og at barnet gjerne syns det var dumt eller noe sånt. Jeg ser bare ikke hvordan dette skal påpekes på noe annen måte enn negativ.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 Jeg gjør akkurat det samme som deg , ts. Med god samvittighet. Ellers hadde jeg ikke stått oppreist. Anonymkode: 2f1a1...1fc 4 1 1
Kajas Skrevet 24. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Takk for svar🤗Nå kan jeg sove med god samvittighet😂 Det var måten hun sa det på jeg reagerte på, men hun er fra Polen og ordla seg kanskje feil🤔 Endret 24. januar 2023 av Kajas 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Den hadde jeg bare tatt på lista for "gullkorn fra barnemunn", som barnehageansatte liker å småprate om. Tenk alt de får servert av bruddstykker fra hjemmebane gjennom en arbeidsdag😅 Anonymkode: ca787...78d 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den hadde jeg bare tatt på lista for "gullkorn fra barnemunn", som barnehageansatte liker å småprate om. Tenk alt de får servert av bruddstykker fra hjemmebane gjennom en arbeidsdag😅 Anonymkode: ca787...78d DETTE! Anonymkode: 914c3...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 Må el være greit det. Bare obs på at de fleste (også barnehageansatte!) har null innsikt i turnusarbeideres hverdag. Derfor kan de fort reagere og bli «bekymret» for ting som er helt normalt for oss. Da vi hadde yngste i barnehagen måtte vi levere gutten i 07- tida 2-3 ggr i måneden da vi begge startet så tidlig. Til vanlig leverte til 0830. Han var noen ganger så trøtt da han ble levert veldig tidlig en sjelden gang at han sovnet på en sofa eller noe. Dette syntes barnehagen var et problem og tok opp. Anonymkode: c5840...d62 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 Det hadde jeg ikke brydd meg om, kan være at det egentlig ikke var negativt ment uansett, og om så syntes jeg ikke du skal tenke på det. Hadde barnet vært for eksempel 1 år ville det vært noe annet tenker jeg:) Eventuelt burde barnehagen tatt det opp ordentlig, dersom barnet virker å ha behov for kortere dager. Barn sier uansett mye rart, barnet mitt sier stadig at jeg skal i fengsel, og jeg har ikke engang fått en parkeringsbot😜 Anonymkode: 22259...add 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Kajas skrev (29 minutter siden): Har en krevende jobb på intensivavdeling og jobber fra 14-22:30, ofte lenger pga overtid. Sover ofte dårlig etter kveldsvakt og må ta igjen litt før jeg går på kveld igjen. Er dette dumt? Eller burde jeg levere han senere? Når jeg har fri leverer jeg han halv 10 eller han er hjemme med meg. Som pasient på intensiven et par ganger, jeg takker deg for at du sover og er våken og klar når jeg trenger deg. 🤗 Anonymkode: 052bd...33c 5 6 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 Jeg tenker også umiddelbart at det var small talk, og at den ansatte ikke mente det var negativt. Barnehagen vår har sagt det samme angående det yngste barnet vårt, da i forbindelse med at levering ofte er mer vrient når far leverer enn når jeg gjør det. Og de mente det kanskje handlet om at barnet vet at jeg skal videre på jobb, men at far enkelte dager skal hjem og sove (pga. jobb og arbeidstider det også). Barnet snakket om at pappa var hjemme, så det ville hun og. Anonymkode: 147b6...77b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Bare sov og nyt😉 Bare prøv og tenk at de ikke mener noe negativt med det. Og om de hadde gjort det så er ikke det så farlig. Du vet jo selv hva som er best for din familie. Ikke gi det en negativ verdi😉 Anonymkode: 81413...13f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Skrevet 25. januar 2023 Så glad for at bhg til ungene mine ikke legger seg borti hva foreldre gjør. Som hun ene sa til meg når jeg luftet tanken om den bekymringen, når jeg var sykmeldt/i permisjon med småsøsken. Så sa hun "men vi har jo ikke innsikt i livet deres. Så vi har ingen rett til å mene noe" og det er så sant. Anonymkode: 71efe...79c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå