Gå til innhold

kan andre lukte meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (4 timer siden):

Da har du ikke vært ærlig med psykologen din

Jeg tror du skal holde deg god for å komme med påstander du har null grunnlag for.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du tar seriøst på MER parfyme hver 3-4 time? Du må jo gå rundt og OSE parfymestank!? Du skal overhodet ikke dynke deg med parfyme dagen lang for å prøve og overdøve en svettelukt du sannsynligvis innbiller deg.

Det finnes ikke noe verre enn damer som oser parfyme. Den henger i lufta flere minutter etter at personen har gått forbi, som en tung sky.

Parfyme skal kun påføres en gang i døgnet, f.eks rett etter at man har dusjet og huden er ren. Man skal ikke dynke ny parfyme oppå gammel, det stinker.

Anonymkode: 0a83f...17b

Er det vits å kommentere i tråden når du ikke skal svare på noe av det jeg lurte på? Jeg er ute maks 1-2 ganger i uka og aldri lenger enn 10 timer i strekk, så det blir ikke mer enn 4-5 ekstra sprayer med parfyme uansett. Jeg er ikke bekymret for at jeg oser av parfyme, det vet jeg at jeg ikke gjør. Jeg vet at jeg ikke oser av svettelukt heller for den slags skyld, jeg lurer bare på om det er normalt å kunne lukte en liten duft av seg selv uten at alle andre i rommet nødvendigvis merker det? Jeg får som sagt komplimenter på at jeg lukter godt hele tiden

Embla Othea skrev (1 minutt siden):

Hvis du begynner å lukte din egen kroppslukt - så er det på tide å ta en dusj.

Ikke det jeg lurte på. Og jeg kan ikke drive å dusje hvert tiende minutt bare fordi jeg har mye angst. Jeg har normal (eller bedre enn) hygiene så det er ikke det som er problemet.

Anonymkode: d0824...61b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luktesans varierer fra individ til individ. De fleste klarer nok ikke lukte kjempegodt. Mulig du har bedre luktesans enn snittet, er egentlig umulig å vite.

Angstsvette kan nok lukte litt strammere enn vanlig svette, men med mindre du er konstant i små rom med andre mennesker, så er det nok ikke så voldsomt at du stinker. Din egen nese er jo relativt nær armhulen din, for å si det sånn.

Ville kjøpt noe sterk deodorant og brukt når du skal på besøk, og brukt mildere deodorant når du ferdes i åpne rom (kjøpesenter osv).

Anonymkode: 20756...b3b

Skrevet

Kan legge til at det er sjeldent jeg lukter svette fra andre mennesker, og det erjo flere der ute som svetter og har angst, så ville tro jeg luktet det oftere om man stinket så lett

Anonymkode: 20756...b3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du skal holde deg god for å komme med påstander du har null grunnlag for.

Er det vits å kommentere i tråden når du ikke skal svare på noe av det jeg lurte på? Jeg er ute maks 1-2 ganger i uka og aldri lenger enn 10 timer i strekk, så det blir ikke mer enn 4-5 ekstra sprayer med parfyme uansett. Jeg er ikke bekymret for at jeg oser av parfyme, det vet jeg at jeg ikke gjør. Jeg vet at jeg ikke oser av svettelukt heller for den slags skyld, jeg lurer bare på om det er normalt å kunne lukte en liten duft av seg selv uten at alle andre i rommet nødvendigvis merker det? Jeg får som sagt komplimenter på at jeg lukter godt hele tiden

Ikke det jeg lurte på. Og jeg kan ikke drive å dusje hvert tiende minutt bare fordi jeg har mye angst. Jeg har normal (eller bedre enn) hygiene så det er ikke det som er problemet.

Her synes jeg du svarer deg selv. Du sier at du er sikker på at de andre ikke synes du lukter vondt, og du sier at du kjenner en lukt når det ikke er mulig at den er der, altså at det handler mer om at den er i hodet ditt. Du kunne nok fått det lettere om du klarte å legge mindre vekt på hva du lukter.

Anonymkode: dd010...61b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Se på spørsmålet i overskriften som du skrev. Jeg svarte på det spørsmålet...

Når en person dynker seg med parfyme 6-7 ganger på en dag, så stinker det, ja. Du tror det ikke selv, fordi nesen din er vant til parfymen og du kjenner den ikke. Man blir immun mot sin egen lukt, sånn er det bare. Men alle rundt deg kjenner den parfymestanken. Du tror de sier du lukter godt, men det de egentlig sier er at du har overdrevet parfymebruken din så det oser av deg.

Anonymkode: 0a83f...17b

Skrevet

Andre kan lukte dine kroppslukter sterkere enn du selv ja. 

Dette gjelder også parfyme. Hvis du lukter veldig mye så kjenner du den ikke lenger og sprayer deg mer, men da vil andre kjenne den ekstremt godt. Jeg har jobbet med ei, jeg kunne lukte meg frem til henne fordi osen etter parfymen hennes fulgte dit hun hadde gått 🤣 

Når det kommer til angst for svette så tror jeg det er mye psykisk. Så lenge du dusjer hver morgen og tar på deo så tviler jeg på at du stinker. Jeg har selv luktet veldig under armene mine ofte fordi jeg var livredd for å lukte svette. Jeg kunne spørre om mamma kjente noe av klærne mine og hun sa nei, mens jeg fikk liksom alltid til at det var svettelukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...