Gå til innhold

kan andre lukte meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst, noe som gjør at jeg ofte er veldig varm og til tider svett. På grunn av dette er jeg ekstremt nøye med hygiene, men jeg kan ofte merke litt svettelukt fra meg selv når jeg f.eks har vært hos kjæresten min med besøk i et par timer. Jeg pleier å påføre deodorant og parfyme hver 3-4. time og om jeg svetter en del så vasker jeg meg under armene med håndsåpe før deo, men jeg føler bare at det dekker svettelukta litt. Når det er sagt så får jeg ofte kommentarer på at jeg lukter godt, selv når jeg føler at jeg lukter litt svette. Det er vel det komplimentet jeg får høre oftest både av venner og fremmede, uten at de vet om min frykt (ellers hadde jeg vært redd for at de bare sa det for å trøste meg).  

Er det bare jeg som lukter min egen kroppslukt? Jeg har hørt at andre lukter parfymen vår mye bedre enn det vi gjør, og jeg lukter den jo egentlig bare rett etter jeg har påført den så kanskje andre bare ikke lukter kroppslukten min fordi parfymen dekker den? Jeg pleier jo ikke å sitte gnidd oppi folk heller da, men jeg får jo som regel komplimentet etter folk klemmer meg.. Er sikkert teit å tenke så mye på dette men jeg er livredd for å gå rundt og lukte vondt. Jeg vet jo selv hvor ukomfortabelt det er å være med folk som lukter.

Anonymkode: d0824...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man merker sin lukt, er lukten dobbelt så sterk for folk rundt h*n, har jeg hørt 

Anonymkode: 18efa...b9a

Skrevet

Hvis du må ta på deo hver 3. time, så høres det ikke ut som at den virker helt? 

Skrevet

Man kan lukte seg selv og tro at man lukter - men det er egentlig bare angst. Jeg har hatt samme greia, at jeg trodde jeg luktet svette og hadde dårlig ånde hele tiden, men det var ikke reellt. Får faktisk veldig ofte høre fra mannen og venninner at jeg lukter så godt. 

Anonymkode: b75b3...c2e

• Liker 2
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Kan jo godt hende den virker, men at ts tror den ikke virker. 

• Liker 4
Skrevet

Tror du stresser litt mye med dette. Svette lukter ikke når man er helt ren, det er gammel svette som begynner å lukte.

Hvis man dusjer om morgenen er det få som rekker lukte hest før 16:00 selv om de har glømt deoen.

Anonymkode: 2178a...9de

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo godt hende den virker, men at ts tror den ikke virker. 

Det også. At han hallusinerer frem en svettelukt på grunn av tvangstanker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg pleier å påføre deodorant og parfyme hver 3-4. time

Det høres litt voldsomt ut. Sikker på at du har behov for det?

• Liker 3
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Hva legger du i "må ta på deo"? Jeg tar på mer når jeg er redd for at jeg lukter vondt..

Skrevet

Hva legger du i "må ta på deo"? Jeg tar på mer når jeg er redd for at jeg lukter vondt..

At du kjenner at du lukter vondt. Hvis du kjenner svettelukta, så må du bruke deo.

Hvis ikke, har du en tvangslidelse og det kan psykologen hjelpe deg med. 

Husk også at vi mennesker er ikke blomster, vi er mennesker. Vi skal lukte som mennesker også.

• Liker 1
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (25 minutter siden):

At du kjenner at du lukter vondt. Hvis du kjenner svettelukta, så må du bruke deo.

Husk også at vi mennesker er ikke blomster, vi er mennesker. Vi skal lukte som mennesker også.

Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg kjenner en stank i hele rommet, men hvis jeg får litt angst så pleier jeg å lukte under armen og hvis jeg lukter litt svette så tar jeg på deo og av og til mer parfyme. Men jeg har jo fått komplimenter på lukta mi mange av gangene jeg selv har stresset over det så lurer på om andre bare ikke lukter det? 

Jeg stresser bare over det når jeg har mye angst fordi jeg blir så varm. Går til psykolog og har ikke fått påvist noe tvangslidelse.

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (24 minutter siden):

Man kan «kjenne svettelukt/vond lukt» av ren frykt og angst. Så det er ikke alltid at det stemmer at man faktisk lukter.

Det beste er å få en venn til å lukte på deg, bare tross angsten og si «jeg føler jeg stinker svette, lukter jeg svette? Og få de til å lukte på deg». De fleste svarer helt ærlig. Og sånn fant jeg ut at min egen angst gjorde at jeg trodde jeg luktet svette/vondt når jeg ikke gjorde det.

• Nyttig 2
Skrevet

Man kan «kjenne svettelukt/vond lukt» av ren frykt og angst. Så det er ikke alltid at det stemmer at man faktisk lukter.

Det beste er å få en venn til å lukte på deg, bare tross angsten og si «jeg føler jeg stinker svette, lukter jeg svette? Og få de til å lukte på deg». De fleste svarer helt ærlig. Og sånn fant jeg ut at min egen angst gjorde at jeg trodde jeg luktet svette/vondt når jeg ikke gjorde det.

Det skrev jeg jo høyere opp😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg kjenner en stank i hele rommet, men hvis jeg får litt angst så pleier jeg å lukte under armen og hvis jeg lukter litt svette så tar jeg på deo og av og til mer parfyme. Men jeg har jo fått komplimenter på lukta mi mange av gangene jeg selv har stresset over det så lurer på om andre bare ikke lukter det? 

Jeg stresser bare over det når jeg har mye angst fordi jeg blir så varm. Går til psykolog og har ikke fått påvist noe tvangslidelse.

Da har du ikke vært ærlig med psykologen din

• Liker 1
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Det skrev jeg jo høyere opp😂

Man trenger absolutt ikke gå til psykolog, som du skrev. 😊 man kan fint bli kvitt det selv 

• Liker 1
Skrevet

Det er sjeldent folk stinker hvis de og tøyet var rent for noen timer siden (har aldri opplevd faktisk). Når jeg er på dans, er jeg tett oppi folk som svetter i noen timer. Noen svetter så det drypper av dem, andre blir bare litt røde i ansiktet. Kun én gang har jeg opplevd vond lukt, og det tipper jeg var fordi han hadde en tskjorte med gammel lukt som ble ekstra tydelig da den ble våt. 

Selv har jeg kjent på at jeg selv føler jeg stinker frykt etter litt angstsvetting, men hvis jeg hadde kjent på det ofte, hadde jeg spurt noen. Bare fersk svette hadde jeg ikke vært redd for. Da hadde jeg vært mer redd for å ta på for mye parfyme, men siden du får komplimenter, virker det som du holder deg innenfor.

Anonymkode: dd010...61b

Skrevet

Du tar seriøst på MER parfyme hver 3-4 time? Du må jo gå rundt og OSE parfymestank!? Du skal overhodet ikke dynke deg med parfyme dagen lang for å prøve og overdøve en svettelukt du sannsynligvis innbiller deg.

Det finnes ikke noe verre enn damer som oser parfyme. Den henger i lufta flere minutter etter at personen har gått forbi, som en tung sky.

Parfyme skal kun påføres en gang i døgnet, f.eks rett etter at man har dusjet og huden er ren. Man skal ikke dynke ny parfyme oppå gammel, det stinker.

Anonymkode: 0a83f...17b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Man trenger absolutt ikke gå til psykolog, som du skrev. 😊 man kan fint bli kvitt det selv 

Det er ikke noe man "fint blir kvitt", det kan man ha hele livet. Hvis det er en mild form, spiller det liten rolle. Men alvorlig form? Da bør man få hjelp.

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (4 timer siden):

Det er ikke noe man "fint blir kvitt", det kan man ha hele livet. Hvis det er en mild form, spiller det liten rolle. Men alvorlig form? Da bør man få hjelp.

Jeg hadde en alvorlig form av dette selv, så vet at man kan fint bli kvitt det. ☺️

• Liker 1
Skrevet

Hvis du begynner å lukte din egen kroppslukt - så er det på tide å ta en dusj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...