AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg skal på tidlig ultralyd på sykehuset neste uke, er da nesten 13 uker på vei. Er det innanfor å spør om kjønn da eller er det kun nakkefold de sjekker? Var på privat ultralyd i uke 10, men da var det selvfølgelig alt for tidlig. Anonymkode: b05d3...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Del Skrevet 24. januar 2023 Eg fekk ikkje vita det før OUL. Anonymkode: 88f0d...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Del Skrevet 24. januar 2023 De sjekker mer enn nakkefold, og tar mange målinger. For meg ble det ikke nevnt noe med kjønnet på tul, men vet noen jordmødre hinter litt☺️ kommer nok veldig an på hvem du møter. Noen jordmødre mener kjønnet er uviktig på disse offentlige ultralydene, mens andre ikke har noe imot å gjette. Anonymkode: d51c1...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Del Skrevet 24. januar 2023 De kan se antydning og hvis du spør svarer de som regel. Men de er veldig åpne på at det ikke er 100% sikkert. Med meg var det riktig det de så i uke 12/13 Anonymkode: abdee...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 24. januar 2023 #5 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg skal på tidlig ultralyd på sykehuset neste uke, er da nesten 13 uker på vei. Er det innanfor å spør om kjønn da eller er det kun nakkefold de sjekker? Var på privat ultralyd i uke 10, men da var det selvfølgelig alt for tidlig. Anonymkode: b05d3...68c Du kan spørre. Er alltids 50% sjanse for at du får rett svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Del Skrevet 24. januar 2023 Du kan spørre, men de vil mest sannsynlig svare at det er for tidlig. Har inntrykk av at de på sykehuset ikke vil si noe om kjønn så tidlig. Vi fikk beskjed med en gang at kjønn ikke var noe de så etter og at det var for tidlig å se (selv om det ikke nødvendigvis er det). På privat TUL imidlertid så vil de gjerne gjette på kjønn. Men har også hørt om folk som fikk vite kjønn på TUL på sykehuset. Så du kan jo bare spørre 😊 men vær forberedt på at du kanskje ikke får vite. Anonymkode: 8b2c0...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg fikk ikke vite, de sa det var for tidlig. Anonymkode: c1288...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Del Skrevet 24. januar 2023 Det er nok ikke noe de sier av seg selv, men det kan hende de er villige til å se om de kan se det dersom du spør og det er tid til det. Det er jo ikke en av tingene de skal sjekke i utgangspunktet. Vi fikk vite det på ultralyd i uke 12 i et av svangerskapene, da spurte vi helt på slutten om han som utførte ultralyden så noen tegn til kjønn. Han viste det som skal bli kjønnsorganet, som syntes ganske tydelig. Det ser likt ut hos gutter og jenter så tidlig, men om de kan se vinkelen på utstikkeren ifht. ryggraden, kan de ofte få en god antagelse av kjønnet. Det er også tydeligere i uke 13 enn i uke 12. Anonymkode: 75718...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er nok ikke noe de sier av seg selv, men det kan hende de er villige til å se om de kan se det dersom du spør og det er tid til det. Det er jo ikke en av tingene de skal sjekke i utgangspunktet. Vi fikk vite det på ultralyd i uke 12 i et av svangerskapene, da spurte vi helt på slutten om han som utførte ultralyden så noen tegn til kjønn. Han viste det som skal bli kjønnsorganet, som syntes ganske tydelig. Det ser likt ut hos gutter og jenter så tidlig, men om de kan se vinkelen på utstikkeren ifht. ryggraden, kan de ofte få en god antagelse av kjønnet. Det er også tydeligere i uke 13 enn i uke 12. Anonymkode: 75718...c53 Vet du nå hvilke kjønn dere venter? Kunne du se kjønnet selv? Jeg så noe som stakk ut på tidlig ultralyd (12+1), men sa i ifra til jordmor at vi ikke ville vite kjønn. Nå er jeg helt sikker på at det er en gutt 😅 Anonymkode: dd493...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du nå hvilke kjønn dere venter? Kunne du se kjønnet selv? Jeg så noe som stakk ut på tidlig ultralyd (12+1), men sa i ifra til jordmor at vi ikke ville vite kjønn. Nå er jeg helt sikker på at det er en gutt 😅 Anonymkode: dd493...f19 Jenter kan se sånn ut i den alderen Anonymkode: ba7b4...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Del Skrevet 24. januar 2023 Fikk ikke vite på st.olavs. De ville kun se på anatomien Anonymkode: 35148...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Del Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du nå hvilke kjønn dere venter? Kunne du se kjønnet selv? Jeg så noe som stakk ut på tidlig ultralyd (12+1), men sa i ifra til jordmor at vi ikke ville vite kjønn. Nå er jeg helt sikker på at det er en gutt 😅 Anonymkode: dd493...f19 Ja, barnet er født og var ei jente. Det stikker ut like mye hos både gutter og jenter i den alderen. For meg så det akkurat ut som en gutt hos oss også, mens han som utførte ultralyden så at vinkelen på utstikkeren tilsa at det var jente. Anonymkode: 75718...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Del Skrevet 24. januar 2023 Fikk beskjed før hun startet at hun ikke kom til å si noe rundt det☺️ Anonymkode: ec3c8...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Del Skrevet 25. januar 2023 Jeg var på ultralyd 12+5 offentlig. Og uten at vi hadde spurt, forteller hun kjønnet hun mener. Jeg var på det tidspunktet usikker på om jeg ønsket å vite kjønnet, men hun var litt overivrig og fortalte hva hun trudde. Og som hun sa "det er jo aldri 100% sikkert, men hadde jeg ikke vært så sikker, hadde jeg ikke sagt noe". På oul ble det bekreftet at det var samme kjønn. Anonymkode: 84fe6...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var på ultralyd 12+5 offentlig. Og uten at vi hadde spurt, forteller hun kjønnet hun mener. Jeg var på det tidspunktet usikker på om jeg ønsket å vite kjønnet, men hun var litt overivrig og fortalte hva hun trudde. Og som hun sa "det er jo aldri 100% sikkert, men hadde jeg ikke vært så sikker, hadde jeg ikke sagt noe". På oul ble det bekreftet at det var samme kjønn. Anonymkode: 84fe6...6ce Samme skjedde her! Så tror det er veldig individuelt om de forteller kjønn eller ikke. Anonymkode: dd493...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, barnet er født og var ei jente. Det stikker ut like mye hos både gutter og jenter i den alderen. For meg så det akkurat ut som en gutt hos oss også, mens han som utførte ultralyden så at vinkelen på utstikkeren tilsa at det var jente. Anonymkode: 75718...c53 Oki, så da bruker de NUB teorien altså. Har vært litt nysgjerrig på om de faktisk bruker den på sykehusene 😅 Anonymkode: dd493...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå