Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått hjelp av innboforsikringen sin når tingene er blitt røykskadd ved brann? Hva ble gjort og hvordan beregnet de verdiene? 

Her har vi et helt loft fylt med ting som er røyskadd, og masse klær som sto i et rom som brant og de endte opp røykskadd. Det skal komme en takstmann. Redd vi ender opp med mye som må kastes og at man får lite igjen for det av innboforsikring. Hvordan opplevde dere det som har fått noe røykskadet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan klær bli røykskadd? 

Anonymkode: 0d2d2...a2f

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men kjenner til det.

Du må kontakte forsikringsselskapet umiddelbart, de kan hjelpe deg videre. Også med kontakt med selskap som kan sanere etter røykskader. Disse går gjennom alt, og konkluderer på om det må kastes eller kan renses, og foretar også rensing på riktig måte. 

Det er veldig viktig at dette gjøres profesjonelt da røyk kan være veldig skadelig, også på gjenstander der du ikke ser for det at det er det. 

En god forsikring skal dekke alt dette, gitt at brannen ikke er i kategorien grovt uaktsom. 

Anonymkode: 81c29...f68

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan klær bli røykskadd? 

Jeg antar at du aldri har opplevd brann på nært hold, og det skal du være glad for :)

Ved husbrann er det både sot og røyk som legger seg overalt (og jeg mener virkelig over alt) og det kan også være giftige røykstoffer. En husbrann er jo ikke en bålkubbe som brenner rent tre, men plastikk, malte overflater, blandete materialer osv. 

Noen tekstiler egner seg dårlige til å bli vasket/renset på måten som kreves, og skjøre tekstiler kan hende ikke tåler "medfarten". Noen ganger vil ikke forsikringselskapet ta på seg kostnaden med rensing, Møbler er som regel tapt til røykskader da det er nesten umulig å bli kvitt sot/røyk. 

Til TS: ta kontakt med forsikringen din, det er ingen her inne som kan vite hva som er dekket under din forsikring dessverre. Lykke til! 

Anonymkode: b7a87...289

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...