Gå til innhold

Ny leilighet. Klissete på veggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte leilighet og overtok 1 januar. Det var et rom hvor de sa de måtte flekke med litt maling før overtakelse. Jeg kan ikke se hvor de har flekket, ingen synlig skille men den veggen har områder som er klissete som lim eller ublandet saft! 

Kan jeg prøvde å vaske det vekk med varmtvann eller bør jeg klage? Er det for sent å klage når jeg har bodd her flere uker? Hva kan klisset være? Det er ikke maling som ikke har tørket for det farger jo ikke av når man tar på det..

Anonymkode: c14ed...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med dem, for de har sikkert ikke gjort det de skulle. Det er bare å si at du har vært så opptatt med flyttingen at du ikke har rukket det før nå. Har de sagt at de skal ordne det, bør de holde det de har lovet, eller eventuelt betale en maler for å komme innom og ordne jobben.

Anonymkode: 3e2a3...d92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ta kontakt med dem, for de har sikkert ikke gjort det de skulle. Det er bare å si at du har vært så opptatt med flyttingen at du ikke har rukket det før nå. Har de sagt at de skal ordne det, bør de holde det de har lovet, eller eventuelt betale en maler for å komme innom og ordne jobben.

Anonymkode: 3e2a3...d92

Veggen er malt så de har gjort det de skulle. De har malt godt og jevnt sånn at man ikke kan se at veggen er flekkmalt. Men et eller annet med den malinga eller noe annet må ha gått feil siden det er klissete på den veggen de malte, sannsynligvis akuratt der de malte. 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte en maling som var klissete. Merket ingenting da det var nymalt. Men selv 8 år senere var det klissete... 

Anonymkode: ffd48...62e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøpte en maling som var klissete. Merket ingenting da det var nymalt. Men selv 8 år senere var det klissete... 

Trykket for fort. 

Den veggen var like klissete som slike limstifter, selv etter åtte år. 

Brukte aldri maling av det merket igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trykket for fort. 

Den veggen var like klissete som slike limstifter, selv etter åtte år. 

Brukte aldri maling av det merket igjen. 

Hvilket merke var det? 

Ja det er klissete som limstift 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilket merke var det? 

Ja det er klissete som limstift 

Flügger. 

Husker ikke modellnavn, er så mange år siden. Men var sånn typisk vannbasert maling til stuerom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flügger. 

Husker ikke modellnavn, er så mange år siden. Men var sånn typisk vannbasert maling til stuerom.

Takk for svar, fikk dere gjort noe med det? Evn hva ble løsningen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for svar, fikk dere gjort noe med det? Evn hva ble løsningen? 

Vi ble ikke kvitt det før vi malte over. 

Skrevet

Kan det være en løsning å få opp tapet på den aktuelle veggen dersom det er kun 1 vegg som er slik?

Anonymkode: 1d2d9...ec8

Skrevet

Jeg vil tro at de har malt over tapet som egentlig burde vært revet først!

Holder på å pusse opp gangen så prøver å finne ut om jeg kan male direkte over. Fant artikkelen nedenfor. 

Les punktet om vinyltapet - "Det kan føre til vond lukt eller en klissete malingsfilm."
https://www.jordanvethvordan.no/artikler/hvilken-tapet-har-jeg/

Anonymkode: 56403...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...