Gå til innhold

Verdens verste pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan ligge til grunn for at en 3-4 åring sier dette?

Anonymkode: 249e5...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt mulig rart, og noe så enkelt som at barnet ikke har fått viljen sin. Helt umulig å si når man ikke kjenner barnet, reaksjonsmønster etc.

Anonymkode: f580c...be9

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt mulig rart, og noe så enkelt som at barnet ikke har fått viljen sin. Helt umulig å si når man ikke kjenner barnet, reaksjonsmønster etc.

Anonymkode: f580c...be9

Dette. Dumme mamma. Verdens verste pappa. Teite mamma. Kan være noe banalt som ikke har nødvendigvis noe sammenheng med det som kommer ut :) 

Anonymkode: 28ea4...86d

• Liker 8
Skrevet

Min sa jeg var det. Da jeg skar opp skiven hennes, som hun ba meg om å skjære opp. 

Det kan være hva som helst altså.

Anonymkode: 2ed98...d45

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil faktisk hevde at barnet fremstår som veldig trygt ved en slik uttalelse. Som regel er det noe veldig banalt som ikke har gått barnet sin vei når de sier slikt.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Standar sammen med ting som du har ødelagt dagen/uken/måneden/livet mitt 🙂

• Liker 2
Skrevet

Barnet fikk det ikke som det ville

• Nyttig 1
Skrevet

Bare vent til hen blir 13 🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Haaater deg. Verste mammaen. *grining* Tok på leverpostei på brødskiven. Barnet ba om leverpostei, men tenkte på skinkeost

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig med de over her. 
Barnet mitt på 3 sier hun skal dra til pappa hver eneste gang hun ikke får viljen sin. Sier det motsatte hos faren. 
De aner jo ikke hva de snakker om men bruker sterke virkemidler for å oppnå hva de vil. 

Anonymkode: 5906c...3a2

Skrevet

3-åringen min forsvant ut døra her, hylende, og skulle finne seg en annen mamma... Hun er 17 nå altså.... Årsaken? Vi skulle ikke ha kjøttboller til middag....

Hun ler godt av det nå selv, for hun husker det faktisk ;)

Det kan være alt fra feil sokker, noen åpnet døra først eller sist, feil bok, barnet hadde tenkt noe om en situasjon det ikke har formidlet, og når det ikke blir sånn så er alt krise....

En 3-4-åring har ikke grunnlag for å skjønne den "dype" rekkevidden av et sånt utsagn som vi voksne har.

• Liker 1
Skrevet

Blandt annet viss barnet ikke får sjokolade. 

Anonymkode: f3982...0b7

Skrevet
Macro skrev (2 timer siden):

Jeg vil faktisk hevde at barnet fremstår som veldig trygt ved en slik uttalelse. Som regel er det noe veldig banalt som ikke har gått barnet sin vei når de sier slikt.

Yep. Unger som har foreldre som kvalifiserer til 'verdens verste' tør som regel ikke si det.

Anonymkode: a10e1...7a8

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg var verdens verste mamma i helga da jeg sa vi ikke kunne dra ut i båt. Vi har ikke båt, og det er januar. 

Unger er sprø.

Anonymkode: 3e26c...00c

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Når jeg sier at det er stelle tid og leggetid.

Sist i går så var jeg " Forbaskade mamma".. Mmhm, barnet har sett Emil i Lønneberget.

Anonymkode: 76dcd...735

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som regel ingenting 😂 de er psykopater i den alderen

Anonymkode: 59919...0e3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

at den er 3-4 og utforsker språk og virkemidler

Anonymkode: a245e...abb

• Liker 3
Skrevet

At barnet er trøtt, sulten, sur, skuffet, sint, vil såre eller bare tester ut hvordan far reagerer. Eller at barnet blir bedt om å gjøre noe, må legge seg eller pusse tenner eller ikke får se mer skjerm eller ikke får godteri eller ikke får en ponni/helikopter/leke mer/plage katten/ gå uten lue.

Anonymkode: 36e13...00b

• Liker 2
Skrevet

I dag var jeg verdens verste mamma tilsynelatende fordi vi ikke kunne dra i barnehagen fordi barnet har feber. Og i går var jeg verdens verste mamma da jeg først ikke ville ha en enhjørningtattovering i pannen og så brettet jeg brødskiven med leverpostei slik hun pleier å be meg brette den, men uten å dobbeltsjekket at det fortsatt gjaldt. 

Generelt handler det nok som regel om at 3-4 åringen er sint, trist, sjalu, skuffet, sliten, trøtt, sulten eller syk. 

Anonymkode: 130cc...d3b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva som helst. Barnet fikk nei til å spise godteri, måtte legge seg til normal tid, måtte ha på seg en genser h*n ikke ville -altså, vi snakker om en 3-4-åring... Dette må i så fall sees i sammenheng med flere ting hvis du tenker at dette skulle være negativt overfor far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...