AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 Er ikke slik at jeg tar opp dette temaet selv, men det kommer opp i sammenheng med familie, venner osv «om det snart ikke er din tid, begynner å bli gammel) for det er noe jeg tenker veldig lite på. Er bedre så irriterende å få høre slikt hva tenker dere som syntes det er teit at jeg ikke ønsker barn? Anonymkode: b1ea9...513
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 For å unngå bråk, kan man jo også svare litt svevende at "den som lever får se"... Du skal kunne ta ditt valg uten at noen bryr seg negativt med det. Jeg støtter deg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke slik at jeg tar opp dette temaet selv, men det kommer opp i sammenheng med familie, venner osv «om det snart ikke er din tid, begynner å bli gammel) for det er noe jeg tenker veldig lite på. Er bedre så irriterende å få høre slikt hva tenker dere som syntes det er teit at jeg ikke ønsker barn? Anonymkode: b1ea9...513 Ikke teit i det hele tatt, det er jo et valg som ingen har noe med, men synes det er rart å høre om slike erfaringer, for jeg har aldri i mitt 38år gamle liv hørt en eneste negativ kommentar på at jeg ikke ønsker barn, men det har kanskje noe å gjøre med hva slags omgangskrets man har Anonymkode: e898e...e56 3
Fru Uperfekt Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke slik at jeg tar opp dette temaet selv, men det kommer opp i sammenheng med familie, venner osv «om det snart ikke er din tid, begynner å bli gammel) for det er noe jeg tenker veldig lite på. Er bedre så irriterende å få høre slikt hva tenker dere som syntes det er teit at jeg ikke ønsker barn? Anonymkode: b1ea9...513 Er det å bli sur på en? Ok… Da må mange være sure på meg siden jeg får sp om jeg er i sekt siden vi har så mange barn + alle sp/vitser jeg fikk før vi bestemte at nå hadde vi nok barn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 I mitt tilfelle var det kun familie som mor og svigerforeldre som ikke forsto at vi ikke ville ha barn. Nå fikk vi barn allikvel da men for meg var det mitt eget valg og når jeg var klar, over 35. Men masing om barn har jeg hørt siden 25. Fantes uansett ikke noe mer irriterende enn å høre hver gang en baby var i nærheten "den der kunne vært din", ja takk den hylgrinende babyen til en random person får meg til å få mer lyst på barn liksom😅 Eller høre at barn er meningen med livet. Altså jeg kunne feks ha vært ufrivillig barnløs og da bør man ha nok sosiale evner til å forstå at man driver ikke å sier sånne ting. Da jeg faktisk prøvde så hadde jeg en spontanabort, og det tok lang tid å bli gravid på nytt, cirka 1 år. Da var det enda mer irriterende å høre om at jeg burde jo få barn. Hadde jeg sagt jeg slet så hadde jeg sikkert fått hørt av min evneveike mor "ja du skulle jo blitt gravid da jeg sa du skulle, dette er din feil". Anonymkode: 2fcb2...92c 2
Gjest Vitalogy Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke teit i det hele tatt, det er jo et valg som ingen har noe med, men synes det er rart å høre om slike erfaringer, for jeg har aldri i mitt 38år gamle liv hørt en eneste negativ kommentar på at jeg ikke ønsker barn, men det har kanskje noe å gjøre med hva slags omgangskrets man har Anonymkode: e898e...e56 Jepp, det varierer med omgangskrets og familie. Muligens også med sosiokulturelt sjikt, men er ikke like sikker der. Det er lenge siden jeg leste litteraturen om dette, men mitt inntrykk er at den sosiale aksepten for barnfrihet generelt har steget. I så fall er det neppe så overraskende, tatt den økte vektleggingen av individualitet og mangfold i betraktning.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke slik at jeg tar opp dette temaet selv, men det kommer opp i sammenheng med familie, venner osv «om det snart ikke er din tid, begynner å bli gammel) for det er noe jeg tenker veldig lite på. Er bedre så irriterende å få høre slikt hva tenker dere som syntes det er teit at jeg ikke ønsker barn? Anonymkode: b1ea9...513 Blir sur fordi du tar et bedre valg enn dem, og at du kommer til å få et roligere, lykkeligere, mer harmonisk liv. Det folk med barn vil er at andre også skal få barn og bli like utslitte, stressa, trøtte og ulykkelige som de er. Anonymkode: 6068f...663 1 1 2
I Grosny Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke slik at jeg tar opp dette temaet selv, men det kommer opp i sammenheng med familie, venner osv «om det snart ikke er din tid, begynner å bli gammel) for det er noe jeg tenker veldig lite på. Er bedre så irriterende å få høre slikt hva tenker dere som syntes det er teit at jeg ikke ønsker barn? Anonymkode: b1ea9...513 Forgubbing er et samfunnsproblem i Nrge som bare kan løses av at dere får barn. Men vi må ikke bli sure. Det hjelper ikke å mase heller. Dere må få barn når og hvis dere selv ønsker det.
lillevill Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Det er bare pjatt for å ha noe å si. Det er masse som må på plass først. God økonomi, trygg jobb, stor nok bolig, og så klart en mann som behandler en vel og som vil bli pappa. Man må ha et forhold bygget på gode byggestener og respekt og omsorg. Og så må man ha det godt sammen. Du vil ikke ha barn med noen som ikke respekterer deg eller behandler deg bra. Om de blir sure når du sier at du ikke vil ha barn, så handler det om at det trigger en usikkerhet i dem. Kanskje de tenker at du synes det ikke ser så trivelig ut? At du tenker deres liv ikke er "bra nok" Kanskje er de egentlig veldig slitne og kanskje har de ikke et godt og nært forhold. Kanskje ønsker de egentlig at deres liv var "fullkomment" Men så er det alltid noe som er vanskelig. Sånn er det jo for alle.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Jeg er drittlei av et par jeg kjenner som har klart å pule på seg 4 barn på 5 år ,de spør meg som barnløs minst en gang i måneden om å få låne penger til et eller annet. De får ikke låne en krone av meg. Det er ikke mitt problem eller ansvar. Verken moren eller faren har billappen heller, og det ser ikke ut til at de har planer om å skaffe seg det. Så de kommer til å slite mye etterhvert når barna blir større. Anonymkode: 21d04...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå