Gå til innhold

Hvorfan ser ditt perfekte hus ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker hvite sveiser villaer, de søte små 🤭 eller brune tømrer hus med hvite vindukarmer! Finnes noen kule funkis boliger også, men føler de fleste prøver å ta i litt for mye… 

ellers vil jeg ha blomster i hagen, kanskje roser 😍

Hvordan ser ditt perfekte hus ut?😊

Anonymkode: 56602...7ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moderne hus med store vinduer og mye høyde under taket. Ikke de stygge stakkarslige boksene med små vinduer som bygges her. Skikkelig arkitekt med gjennomtenkt vindus plasseringer. 😍 litt som mye av det som lages i tv-showet «drømmedesign» UK og Australia. Helst er hus uten naboer i nærheten, plassert midt i skogen eller på toppen av et sted med flott utsikt

Anonymkode: 7e6f0...84a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Moderne hus med store vinduer og mye høyde under taket. Ikke de stygge stakkarslige boksene med små vinduer som bygges her. Skikkelig arkitekt med gjennomtenkt vindus plasseringer. 😍 litt som mye av det som lages i tv-showet «drømmedesign» UK og Australia. Helst er hus uten naboer i nærheten, plassert midt i skogen eller på toppen av et sted med flott utsikt

Anonymkode: 7e6f0...84a

Vi bygger drømmehuset ditt. Nesten fem meter under taket i stua, høy ark med vinduer mot sjøen i vest og store vinduer mot skogen i øst. Jeg gleder meg noe enormt. Er naboer i nærheten, men vi ligger på en topp langt over dem og regulerte friområder på sidene. Det blir så fint!

Ellers så er drømmehuset en kombinasjon av moderne og tradisjonelt. Mye treverk og lune jordfarger. Masse blomstrende planter i hagen foran huset og kjøkkenhage bak. 

Anonymkode: 164fd...905

Skrevet

Mitt drømmehus er et hvitt sørlandshus som ligger med perfekt utsikt over sjøen. Med passe stor hage med ripsbusker, epletre og roser.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Vi bor i drømmehuset vårt. Da vi fikk opp Finn-annonsen og var på visning fikk vi DEN følelsen - sånn skikkelig "Yes, dette er vårt hjem!" følelse. Lyst og samme type gulv i alle rom, samme typer fliser i alle våtrom, mange, store vinduer, moderne, stilrent kjøkken, dimbare spotter i alle rom (jeg hater sterkt taklys). Det er en sammenheng i huset som gir meg ro. Privat vei, vi har 3 naboer vi aldri ser eller hører noe til. 

Anonymkode: 9bd6f...acc

• Hjerte 1
Skrevet

1930-1940 talls funkis med rutete vinduer og sånne vinduer som møtes i hjørner❤️❤️❤️

Anonymkode: 6e7fe...719

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Bor i det. Arkitekttegnet 60ier bygd mellom trærne på en høyde uten innsyn, med utsyn fra syd til vest. Naturtomt med 100blomsterbusker. Takhøyde, trær, store vindusflater og luftige rom. Drømmehus på budsjett.

Anonymkode: 553e3...283

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 17.38):

Bor i det. Arkitekttegnet 60ier bygd mellom trærne på en høyde uten innsyn, med utsyn fra syd til vest. Naturtomt med 100blomsterbusker. Takhøyde, trær, store vindusflater og luftige rom. Drømmehus på budsjett.

Anonymkode: 553e3...283

Høres ut som mitt drømmehus også 🤩 Så heldig du er! 

Anonymkode: e7874...f63

• Hjerte 1
Skrevet

Alt på et plan, med inngang og garasje uten at man trenger å gå i trapper. Åpen planløsning, store vinduer, stort kjøkken med masse skuffer. Store rom er egentlig viktigst. Jeg ser så mange boliger med små soverom på 6-7 kvm, selv om resten av huset er flott. Bad, kjøkken, vaskerom, stue og kjøkken, 2 eller 3 soverom på hovedplan. Tilrettelagt for livsløp uten dørstokker og lett å gå med rullator eller rullestol. 1-2 soverom i sokkel, bad, boder og kjellerstue. 

Og selvsagt fine gulv med gulvvarme, og nytt kjøkken og nye bad. Gjennomgående samme gulv, ikke en miks av forskjellige materialer.

• Liker 2
Skrevet

Et moderne trehus med lettbeiset trepanel gjennomgående ala hyttestil.

Med to soner/bygg med gang og inngangsparti mellom seg, ca 90 kvm totalt.
Ene sonen skal være kjøkken mot fremsiden og stue med skråvinduer i røstet mot baksiden (med utsikt) med høy himling gjennom hele sonen, og den andre sonen skal inneholde to soverom, en bod og bad, samt ha et loft for oppbevaring og soverom. 

Stor terrasse mellom sonene og ganske langt ut, med skyvedører ut fra stua.

Har allerede designet det. Både på papiret og mentalt.

• Liker 1
Skrevet

Mitt drømmehus ser ut som en sånn rød svensk "stiga", men det viktigste er hestene som går utenfor. 

Anonymkode: 36f4e...8a3

• Liker 1
Skrevet

Min drømmebolig er leilighet, og ikke hus.
Hus krever altfor mye stell og styr, og så mye av fritiden min vil jeg ikke sløse bort. Vil ha en lettstelt leilighet, og en bolig jeg kan bo i resten av livet. 
Og så ønsker jeg meg veldig å bo i et sånt moderne "kollektiv" som har felles stue og sånt, sånn at man kan velge å gå dit for å være sosial hvis man vil. Synes det virker veldig kjekt. 
Et stort pluss med sånne leiligheter er at de har egne gjeste-suiter, sånn at man slipper å ha svigers inne i leiligheten hvis de skal overnatte, så man får litt pusterom.🤣 

Anonymkode: b1d86...613

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...