AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Hvordan komme ut av en dårlig «rutine» med ekstremt lite sex? både jeg og samboer elsker hverendre men nå syns vi sex er blitt ett ork Anonymkode: 67656...c33
Stillalive Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Den er litt vanskelig å svare på siden folk er så himla forskjellige. Men for vårt vedkommende ble det til en fast rutine hvor vi delte en flaske vin, snakket mye om sex, som igjen utviklet seg til fantasier og hva vi gjorde i gamle dager. Dette igjen utviklet seg til å faktisk gjennomføre fantasier og gjenta hva vi gjorde før vi traff hverandre. Nå vil jeg si at vi har et rikt sexliv og begge har fått både nytt syn på samlivet og en "glød" man ikke hadde tidligere. Dette er jo riktignok en del år siden og vi har da fremdeles perioder hvor det er litt stille pga hverdagen. Men så banalt som det enn kan høres så er nøkkelen kommunikasjon. Vår "flaks" var jo at det viste seg at begge to liker mange av de samme fantasiene 😊 3 1
MannErfaren84 Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Eg er overbevist om att søskenflokkene var større før fordi folk ikkje hadde sosiale medier, 1000 tv kanaler og Internett 👏 Legg vekk tv/tlf/pc og nettbrett så ordne det seg sjølv tenke eg 😎 2 2
feliek54 Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan komme ut av en dårlig «rutine» med ekstremt lite sex? både jeg og samboer elsker hverendre men nå syns vi sex er blitt ett ork Anonymkode: 67656...c33 Jeg vet ikke om dere trener men da får dere mer oveskudd. Så må dere snakke sammen og sette av tid. Kanskje se mindre tv. 1
exictence Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Hvorfor er det blitt et ork? Hold mye rundt hverandre, se hverandre inn i øynene, pjusk og kos, det hjelper videre på lysten. Tror du ikke?
aksase Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Handler nok mye om å legge til rette for det. Her har vi sein frokost på søndager og sex på morran før frokost. Veldig rutinepreget, men funker. Kona og jeg planlegger også et par turer i året hvor sex og kos er viktig og forventet.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Sex blir lett et «ork» ettersom årene går. Når man har levd noen år og hatt all sexen som «går an å ha», så er jo ikke sex så utrolig spennende lenger. Er mye lettere å prioritere masse annet over sex nå. Setter feks trening og søvn før sex 10 av 10 ganger. Samtidig er sex for mange et overskuddsfenomen. Når samtidig overskuddet blir brukt til andre ting (som feks trening), eller ut å gjøre andre ting, så ramler sex etter hvert ut av lista 😊 Om man syntes dette er kjipt, så må man jo prioritere annerledes da.. Anonymkode: 5c757...1d4
Rosa Dartle Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Felles masturbering for å komme i gang 👍 Er man skikkelig sliten er det en fin inngangsport. Også har det lett for å bli opphissende, så blir det likevel mer ut av det innimellom 😊 Og om ikke, så har man kost seg litt sammen likevel 1
Gjest DreamWorks Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 (endret) For meg var det ekstremt viktig å først finne igjen det seksuelle i meg selv. Jeg har jo tro på at en kvinnes lyst starter nettopp i ens eget hode. Hva tenner jeg egentlig på, hva gjør meg ordentlig kåt? Hvis jeg selv ikke visste det (og mange damer vet ikke det) hvordan skal jeg da forvente at han skal klare å gjøre meg tennt? Jeg begynte å sette av tid for å føle meg vel med meg selv. Tid til å barbere legger og slikt, tid til å lukte godt og til å kle meg behagelig og pent. For meg var det ekstremt viktig å ha tiden til å slappe av, og å kunne kjenne meg sensuell. Og tid til å søke opp erotikk, og å finne utav hva som faktisk tenner meg. Menn fantaserer lett, en del kvinner gjør ikke det. Men fantasering er en viktig del av det å få lyst, så en kvinne får ganske mye igjen for det selv å finne ut hva som hjelper på fantasien. Vi startet en lek hvor vi var sammen, uten å få lov til å ta på hverandre. Hvor jeg gjerne egget han opp litt på avstand. Innholdet her vi jo variere vil jeg tro med tanke på hva en liker og tenner på. Men det viktige er å få tilbake leken, og fokuset vekk fra sex. I parterapi anbefaler ofte sex/samleie-nekt, men all åpenhet for kos og flørt. Prestasjonspress, følelsen av at "jeg burde jo få lyst nå, burde jo gi den andre noe, burde burde burde" er drepen for all lyst. Så om man legger vekk sex, og bare har lov til flørting, terging og kos blir det lettere å finne tilbake til hverandre på en avslappet måte. Etter hvert kan jo sex komme på banen igjen, men det å ha det som en bonus og ikke som hovedrett er en fin leveregel. Dersom en hver berøring betyr sex så blir man låst fast i et mønster og det er dette man må komme ut av. Og lek er veien til det. Og at begge (oftest han) trener på å holde tilbake, la spenningen bygge seg opp gjerne over dager... Og om spenningen ikke bygger deg opp nok likevel har man jo hatt en fin lek. Der som det er helt dødt kan det ta tid å finne det frem igjen. Men begyn forsiktig. Og begyn med henne, at hun føler seg vel og vet hva hun faktisk tenner på er hovedinngangen. Endret 24. januar 2023 av DreamWorks
Elaine Marley Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå