AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Vi hadde nettopp dåp, og har satt opp en vanlig sparekonto til barnet vårt som vi setter inn alle pengene frem til barnet er 18 år, penger fra dåpen, videre bursdager, jul, konfimasjon osv. Det trodde jeg var lurest. Foreldrene til samboer ga aksjefond i gave, men en engangsum inn i fondet. Lønner det seg liksom? Anonymkode: 9dbda...b5c
Hedda-78 Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi hadde nettopp dåp, og har satt opp en vanlig sparekonto til barnet vårt som vi setter inn alle pengene frem til barnet er 18 år, penger fra dåpen, videre bursdager, jul, konfimasjon osv. Det trodde jeg var lurest. Foreldrene til samboer ga aksjefond i gave, men en engangsum inn i fondet. Lønner det seg liksom? Anonymkode: 9dbda...b5c Sannsynligvis, men ikke garantert.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Sønnen min fikk et beløp i fond da han ble født. Det har nå doblet seg 😊 Ingen garanti for at det fortsetter å stige, men historisk har det jo lønnet seg 😊 Anonymkode: dddf1...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Setter du 26000 inn idag og lar det stå vil barnet ha rundt 2.000.000 når hen blir pensjonist. Har selv arvet fond som har steget såpass. Rentene er høyere enn på sparekonto, så sett opp mot hverandre lønner det seg. Anonymkode: 82b05...749
DuMåkkeKommeHer Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde nettopp dåp, og har satt opp en vanlig sparekonto til barnet vårt som vi setter inn alle pengene frem til barnet er 18 år, penger fra dåpen, videre bursdager, jul, konfimasjon osv. Det trodde jeg var lurest. Foreldrene til samboer ga aksjefond i gave, men en engangsum inn i fondet. Lønner det seg liksom? Anonymkode: 9dbda...b5c Selv om man aldri kan vite sikkert med aksjekurser; med så lang tidshorisont tilsier historien at det med stor sannsynlighet lønner seg. Hvis man ser på den amerikanske indeksen S&P 500 siden 1947, så har man aldri gått i minus om man holder investeringen i minst 20 år, uansett om man kjøpte på verst mulige tidspunkt etter 1947.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå