Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gravid før, men tok abort i 2020.. var dessverre ikke planlagt og var bare 22 år. 
Tok inn en hormonspiral rett etter aborten som jeg har gått med siden da..

Men nå fortiden har jeg blitt veldig tissetrengt, litt smerter nederst i magen og blødd littegran i en dag også stoppet det.
 Er konstant trøtt hele tiden... sovner med engang i sofaen etter jobb og sover så lenge jeg kan i helgene . Føler meg aldri helt uthvilt.. Begynt å ta vitaminer men føler ikke at det hjelper

Burde jeg sjekke om jeg er gravid? Må legge til at moren min ble gravid med spiral 

Anonymkode: b1af5...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du hatt spiralen? Blødninger kan være symptom på så mangt. Hvorfor ikke ta graviditetstest? Det er jo bud nr en.

Skrevet

Kanskje det enkleste i verden å finne ut av 😅 Ta en test 

Anonymkode: f9c26...4db

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Om man lurer på om man er gravid, så sjekker man om man er gravid, istedenfor å spørre på nett, hvor ingen kan vite om du er gravid. 

Anonymkode: 4c603...de6

• Liker 3
Skrevet

Ja du burde sjekke 

Anonymkode: db4a8...a6d

Skrevet

Du burde ta en test. Kan du ha urinveisinfeksjon eventuelt?

Anonymkode: 93959...034

• Liker 1
Skrevet

Ta test, ingen her kan svare deg.

Det er viktig at du tar tilskudd av diverse under graviditeten, som folat.

Så dette må du finne ut av!

Anonymkode: 04f23...4a0

Skrevet

Hvilken type spiral har du? Er det hormonspiral er sjansene minimale, de er så å si like sikkre som sterilisering.  Større sjanse ved kobberspiral.

Anonymkode: 69ad0...2e6

Skrevet

Om du er noen som kan bli gravid, og du har penetrerende sex med noen som kan gjøre deg gravid, så kan du bli gravid.

Dette er alltid regelen. Ikke tenk over prevensjon, ikke tenk over hvor i syklusen du er, for alt er egentlig mulig, gitt det som står ovenfor. Det eneste som kan garantere at man ikke blir gravid, er om man avstår fra å delta i aktiviteter som kan gjøre en gravid.

Ta en test, og ikke minst få deg en time hos legen. Alle endringer der nede bør tas seriøst. Det trenger ikke være noe farlig, men det er absolutt alltid greit å sjekke ut hvorfor ting plutselig har endret på seg.

Anonymkode: 36862...c4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt gravid på spiral! Blødde masse i mange uker og var kjempe kvalm

Anonymkode: eaf05...7dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du er noen som kan bli gravid, og du har penetrerende sex med noen som kan gjøre deg gravid, så kan du bli gravid.

Dette er alltid regelen. Ikke tenk over prevensjon, ikke tenk over hvor i syklusen du er, for alt er egentlig mulig, gitt det som står ovenfor. Det eneste som kan garantere at man ikke blir gravid, er om man avstår fra å delta i aktiviteter som kan gjøre en gravid.

Ta en test, og ikke minst få deg en time hos legen. Alle endringer der nede bør tas seriøst. Det trenger ikke være noe farlig, men det er absolutt alltid greit å sjekke ut hvorfor ting plutselig har endret på seg.

Anonymkode: 36862...c4d

Dette. Så enkelt er det. Til og med sterilisering er ikke 100% garantert. 

Anonymkode: bab96...fb4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...