AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Del Skrevet 23. januar 2023 Heihei! Jeg ønsker en bedre livsstil. men hvordan få tid til alt? + ha gode rutiner som innebærer å ha: «huset på stell», tv/serietitting, gode måltider og trening ? og hvilken treningform bruker dere gjennom en uke? turer, jogging, styrke? Anonymkode: 8fdd1...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heihei! Jeg ønsker en bedre livsstil. men hvordan få tid til alt? + ha gode rutiner som innebærer å ha: «huset på stell», tv/serietitting, gode måltider og trening ? og hvilken treningform bruker dere gjennom en uke? turer, jogging, styrke? Anonymkode: 8fdd1...1d6 Spørs om du får til å alltid ha alt på stell. Du bør nok velge hva du ønsker å prioritere. Kosthold og trening er bedre prioritering en nyvasket hus spør du meg. Men det betyr ikke at jeg liker å ha det dritt hjemme. Ofte er det jo slik at du får litt ekstra energi av å trene og å spise sunt. Tv-titting har jeg sjeldent tid til. Kanskje en time på kvelden hvis jeg ikke tar igjen litt forefallende jobb😊 Anonymkode: 1a4e7...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Del Skrevet 24. januar 2023 Ikke gjør alt på en gang, da er det dømt til å mislykkes. Ukesplanlegging hver søndag er en av mine viktigste vaner. Lunsj og middag planlegges, og vi ukehandler. Oppgaver legges inn i familiekalenderen. Selv trening legges inn i kalenderen, da blir det mer forpliktende. Hver onsdag eller torsdag tar vi ukesvasken, sammen, det er mer motiverende. Vi har delt oppgavene mellom oss slik at vi vet hva som skal gjøres. Bruk 10-20 minutter hver kveld på å gå over huset, rydd overflater, tørk søl, legg frem klær til dagen etter, rydd vesker. Det tar ikke lang tid, men gir en så utrolig god følelse av at ting er på stell. Anonymkode: c27fc...ae5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Del Skrevet 24. januar 2023 Prioritering og tilrettelegging. Jeg har treningsrom hjemme, med vekter og tredemølle og rymringer. Så jeg slipper bruke tid på å reise noe sted for å trene, vente på tur ved apparater, etc. Og ikke minst kan trene etter ungene er i seng. Har robotstøvsuger med moppefunksjon. Rydder "On the fly", altså alt har sin faste plass, og ryddes vekk umiddelbart - og når vi går fra et rom til et annet, plukker vi på autopilot med oss ting på veien som kan legges på plass. Ungene får ikke dra frem masse leker uten å rydde vekk de andre lekene de er ferdige med først. Gode oppbevaringsmøbler og systemer er et must. Har klut på badet og tørker over benk og vask hver dag rett etter tannpuss. Er gjort på to sekunder. Å lage sunn mat tar ikke lengre tid enn å lage usunn mat. Anonymkode: 57d23...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Del Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Prioritering og tilrettelegging. Jeg har treningsrom hjemme, med vekter og tredemølle og rymringer. Så jeg slipper bruke tid på å reise noe sted for å trene, vente på tur ved apparater, etc. Og ikke minst kan trene etter ungene er i seng. Har robotstøvsuger med moppefunksjon. Rydder "On the fly", altså alt har sin faste plass, og ryddes vekk umiddelbart - og når vi går fra et rom til et annet, plukker vi på autopilot med oss ting på veien som kan legges på plass. Ungene får ikke dra frem masse leker uten å rydde vekk de andre lekene de er ferdige med først. Gode oppbevaringsmøbler og systemer er et must. Har klut på badet og tørker over benk og vask hver dag rett etter tannpuss. Er gjort på to sekunder. Å lage sunn mat tar ikke lengre tid enn å lage usunn mat. Anonymkode: 57d23...b30 Nei, men problemet er ofte at det krever mer arbeid, Å legge en Grandiosa inn i ovnen krever mye mindre enn å lage en salat, for eksempel. Nå har ikke jeg noe problem med kost og vekt og alt det der, men det er ikke alltid det handler om tid. Anonymkode: da318...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå