Gå til innhold

Oppførsel i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldre må bli flinkere til å la barna forstå at de av og til må være stille. Hvis ikke barna klarer å sitte i ro i kirka må foreldrene la være å ta dem med.

Jeg har spilt i kirker flere ganger, og jeg forstår ikke at folk med små babyer kan finne på å sette seg på en av de første radene. Når JEG blir mor en gang, så skal jeg gjerne prøve å ta ungen med ut på ting, men sette meg bak, et sted nær utgangen, og ta den med UT hvis den skriker og ikke vil stoppe!!! Det er svært ødeleggende for stemningen og ikke minst konsentrasjonen for utøverne og for folk som er interessert i å få med seg det som skjer foran.

Jeg ville blitt veldig flau hvis jeg, eller noen jeg hadde med meg, forårsaket bråk under et arrangement der stillhet i salen var viktig.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva olga mener jeg heller....

Når det gjelder hovedinnlegget:

Helt håpløst at folk gjør slikt. Hvis de var der kun for å være sosial burde de gått på en kafe eller noe. Man skal vise litt respekt på en konsert og i kirka, hvis man ikke gjør det kan man like så godt la være å gå dit!

Det er i slike tilfeller jeg alltid ønsker at jeg var litt tøffere og kunne turt å si i fra om at jeg synes det er upassende oppførsel.

Skrevet
:ironi:

Jeg tenkte mest på bruk av mobiltelefoner, og ikke barn.

Leste bare trådstarter.

Jeg tror det er et tulleinnlegg.

Det ville vært umulig uten at det ikke var noe som har skjedd i lengre tid, og da ville det havnet i media.

:ler: Hva røyka du FØR du begynte å lese?

Skrevet
:ler: Hva røyka du FØR du begynte å lese?

Jeg tror hun har drukket øl :Nikke:

Når ølet går inn, går vettet ut :ler:

Skrevet
Har vært på julekonsert i kirken i dag, det var et barnekor og et voksenkor. Stemningsfullt og nydelig!

Men jeg blir provosert av hvordan folk oppfører seg i kirken. Selv om jeg ikke er medlem av noen som helst kirke, synes jeg det hører med å vise respekt for kirkerommet.

At barn kan bli utålmodige er en ting for seg, men flere oppførte seg som om de var på kino fra første stund. Veldig høylydt rasling med godteposer, fnising, tulling, dytting, t.o.m. ei jente som satt og spilte på mobilen under konserten!

Men jeg ble virkelig irritert over noen damer som satt bak meg. De kommenterte nesten uavbrutt, spiste godteri, spanderte store slafsekarameller på ungene mine, forsvant ut (tok røykepause?) midt under konserten m.m. Den ene av dem pustet meg varmt i nakken da hun lente seg fram for å snakke med ungene mine.

*grøss*

Er jeg oversnerpete eller bare gammeldags? Flere som irriterer seg?

Jeg er fullstendig ening med deg. Trist at dagens mennesker ikke forstår bedre.

Gjest Gjest_MD_*
Skrevet

Det er åpenbart at det finnes endel barn/unge/voksne i dag med mangelfull oppdragelse.

Jeg går ut ifra at de som var i kirken selv hadde valgt å være der? Skjønner liksom ikke helt vitsen med å overvære en konsert hvis man ikke har tenkt å nyte den. Et minimum bør i hvert fall være å respektere at andre vil det...

Skrevet

Hvem er det forresten som har med seg/lar barna ha med seg godtepose under kirkekonsert?? Det er da ikke kino!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...