Gjest LoisLane Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Har vært på julekonsert i kirken i dag, det var et barnekor og et voksenkor. Stemningsfullt og nydelig! Men jeg blir provosert av hvordan folk oppfører seg i kirken. Selv om jeg ikke er medlem av noen som helst kirke, synes jeg det hører med å vise respekt for kirkerommet. At barn kan bli utålmodige er en ting for seg, men flere oppførte seg som om de var på kino fra første stund. Veldig høylydt rasling med godteposer, fnising, tulling, dytting, t.o.m. ei jente som satt og spilte på mobilen under konserten! Men jeg ble virkelig irritert over noen damer som satt bak meg. De kommenterte nesten uavbrutt, spiste godteri, spanderte store slafsekarameller på ungene mine, forsvant ut (tok røykepause?) midt under konserten m.m. Den ene av dem pustet meg varmt i nakken da hun lente seg fram for å snakke med ungene mine. *grøss* Er jeg oversnerpete eller bare gammeldags? Flere som irriterer seg?
Gjest Bellatrix Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 (endret) Jeg hadde også blitt irritert over det. Det har ikke bare med respekt for kirkerommet å gjøre, men er man på en konsert så er man på konsert. Vil man bråke får man gå et annet sted. Endret 18. desember 2005 av Smurf
Gjest 2324 Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 Jeg hadde også blitt irritert over det. Det har ikke bare med respekt for kirkerommet å gjøre, men er man på en konsert så er man på konsert. Vil man bråke får man gå et annet sted. ← Jeg også, men ikke på grunn av at det var i kirken.. Hadde blitt like irritert på kino f. eks!
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2005 #4 Skrevet 18. desember 2005 Jeg også mener at barn må kunne oppføre seg enkelte steder. En ting er ett til to-åringer, men større unger bør kunne sitte i ro eller være hjemme. For meg har det med respekt for andre mennesker å gjøre.
Gjest LoisLane Skrevet 18. desember 2005 #5 Skrevet 18. desember 2005 Jeg også, men ikke på grunn av at det var i kirken.. Hadde blitt like irritert på kino f. eks! ← Har nok litt større toleranse på kino enn i en kirke. Hva kommer det av at noen ikke gidder å ta hensyn til andre?
Gjest 2324 Skrevet 18. desember 2005 #6 Skrevet 18. desember 2005 Vet ikke.. Men det er desverre ikke uvanlig å oppleve slike ting! Tror faktisk det har noe med dårlig oppdragelse å gjøre!
Gjest Bellatrix Skrevet 18. desember 2005 #7 Skrevet 18. desember 2005 Jeg opplever det ofte på andre typer konserter også. Selv der det bare er voksne. Folk prater så man nesten ikke hører musikken.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #8 Skrevet 18. desember 2005 Har vært på julekonsert i kirken i dag, det var et barnekor og et voksenkor. Stemningsfullt og nydelig! Men jeg blir provosert av hvordan folk oppfører seg i kirken. Selv om jeg ikke er medlem av noen som helst kirke, synes jeg det hører med å vise respekt for kirkerommet. At barn kan bli utålmodige er en ting for seg, men flere oppførte seg som om de var på kino fra første stund. Veldig høylydt rasling med godteposer, fnising, tulling, dytting, t.o.m. ei jente som satt og spilte på mobilen under konserten! Men jeg ble virkelig irritert over noen damer som satt bak meg. De kommenterte nesten uavbrutt, spiste godteri, spanderte store slafsekarameller på ungene mine, forsvant ut (tok røykepause?) midt under konserten m.m. Den ene av dem pustet meg varmt i nakken da hun lente seg fram for å snakke med ungene mine. *grøss* Er jeg oversnerpete eller bare gammeldags? Flere som irriterer seg? ← Jeg også var i kirken. Foran meg satt det et ungt par. MUlig de gikk inn fpr å få varme og sitte sammen. Tross det kostet noen kr. De småklinte og satt og hvisket i øret på hverandre hele tiden. jeg mistet fokuset. De var rett og slett forstyrrende
Gjest emei Skrevet 18. desember 2005 #9 Skrevet 18. desember 2005 Hva kommer det av at noen ikke gidder å ta hensyn til andre? ← Det er dit utviklingen i samfunnet nå har kommet. Først meg selv, så meg selv - blir det så noe igjen kan det gis til andre hvis det gavner meg selv. Skal folk snakke kan de gå på kafe. På steder hvor man er samlet for å lytte til andre som bruker stemmen, kan folk holde kjeft.
Shagya Skrevet 19. desember 2005 #10 Skrevet 19. desember 2005 Jeg hadde reagert negativt på slike forstyrrelser enten jeg var i kirken eller på kino eller andre steder det var et arrangement jeg faktisk ønsket å få med meg. Hvis ikke folk er istand til å sitte i ro, holde munn og respektere at det er andre mennesker i nærheten som ikke er der for å høre på andre spetakkel, men faktisk fordi de enten prøver å høre en konsert eller se en film e.l- så har de ingenting der å gjøre, da kan de gå og bråke et annet sted.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #11 Skrevet 19. desember 2005 Vet ikke.. Men det er desverre ikke uvanlig å oppleve slike ting! Tror faktisk det har noe med dårlig oppdragelse å gjøre! ← Enig, og jeg mener å se en trend i tiden her. Det er generelt mindre respekt for autoriteter, men også for medmennesker. Jeg var på en konsert for en del år siden. En verdensberømt jazzpianist var i Norge, og konserten skulle tas opp og utgis på CD. Rommet var stappfullt, men blant tilhørerne var det et betydelig antall som sto og småpratet sammen, og ødela hele opplevelsen for de som sto og satt rundt dem. Og som om ikke det var nok, satt enkelte og drakk øl til de var direkte fulle. Man kunne lure på om de hadde gått feil... Familien min var nylig så uheldig å bli et medlem mindre, jeg mistet en av mine søsken. Og under seremonien i kirken, var det folk som ikke hadde slått av mobiltelefonen. Samme telefon ringte faktisk tre ganger, høyt og lenge. Jeg er ikke den som tar meg nær av idioter, men sånt er da virkelig utrolig respektløst?
Blomsterenka Skrevet 19. desember 2005 #12 Skrevet 19. desember 2005 Det er like irriterende på kino og badestranda...
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #13 Skrevet 19. desember 2005 Det er like irriterende på kino og badestranda... ← Det må da være lov å ha med unger på badestrand? Hvor skal ungene få utfolde seg egentlig? Man må også forvente noe støy på filmer beregnet for små barn.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. desember 2005 #14 Skrevet 19. desember 2005 Badestranda er vel litt drøyt å forvente at folk ikke skal prate og lage lyder.
Blomsterenka Skrevet 19. desember 2005 #15 Skrevet 19. desember 2005 Jeg tenkte mest på bruk av mobiltelefoner, og ikke barn. Leste bare trådstarter. Jeg tror det er et tulleinnlegg. Det ville vært umulig uten at det ikke var noe som har skjedd i lengre tid, og da ville det havnet i media.
Cata Skrevet 19. desember 2005 #16 Skrevet 19. desember 2005 På konserter holder man munn, uansett om det er i kirka eller andre steder. Man går nemlig på konsert for å høre musikk, ikke for å høre andre prate. Enig med den som sa at det har med respekt for andre å gjøre.
Gjest vimse Skrevet 19. desember 2005 #17 Skrevet 19. desember 2005 Det går virkelig ikke an å oppføre seg på den måten under en offentlig tilstelning, enten det er i kirken eller på gaten.. Det er mennesker som har brukt timesvis med innsats for å gjøre det hyggelige for mennesker rundt dem, og så ender de opp med bråk og støy som kompliment, det er takken de ender opp med... Det jeg ikke forstår, er hvorfor de som bråker og lager uro, i utgangspunktet drar på noe slikt, hvis det er så fryktelig kjedelig? Joda, sier ikke at ikke de kan bli skuffet, kanskje forventet seg mer, men da mener jeg de bare kan ta hatten sin og gå, istedet for å ødelegge for de andre som hygger seg. Jeg kjenner ei som er med i et kor, og hun sa en gang at den følelsen en står med når man står på scenen, og ser at noen i publikum ikke har det hyggelig, er vond og sår, og man mister lysten til å gjøre noe slikt igjen. Og det kan jeg veldig godt forstå! Jeg tenkte mest på bruk av mobiltelefoner, og ikke barn. Leste bare trådstarter. Jeg tror det er et tulleinnlegg. Det ville vært umulig uten at det ikke var noe som har skjedd i lengre tid, og da ville det havnet i media. ← ????
Gjest LoisLane Skrevet 19. desember 2005 #18 Skrevet 19. desember 2005 Jeg tenkte mest på bruk av mobiltelefoner, og ikke barn. Leste bare trådstarter. Jeg tror det er et tulleinnlegg. Det ville vært umulig uten at det ikke var noe som har skjedd i lengre tid, og da ville det havnet i media. ← Hva mener du, Olga?
Gjest Olga i.i. Skrevet 20. desember 2005 #19 Skrevet 20. desember 2005 Jeg mener det jeg sa, at mobiltelefoner ikke hører hjemme på konserter f.eks. At et barn begynner å grine, er en mer naturlig ting enn at en tulling har glemt å slå av mobilen sin. Kan være irriterende det også, men ikke så smaksløst irriterende.
Gjest Miloine Skrevet 20. desember 2005 #20 Skrevet 20. desember 2005 Da jeg leste innlegget, svarte jeg ikke fordi de fleste hadde sagt seg enige i det samme som jeg selv ville ha sagt/skrevet ...men, hva er det du Olga sikter til egentlig??? jøjje meg havnet i media dersom det var tilfelle!!!? Så klart det er tilfelle, tenk deg litt om da- har selv vært "vitne" til den slags - alt havner da virkelig ikke i media...er du litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå