Gå til innhold

Ferie med kompis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er alenemor og kunne egentlig tenke meg å ta med en kompis av sønnen min med på ferie, så han får en å leke med. Han er 11 år, og hadde syntes det var topp å ha med en kompis til syden el en uke i sommer.

men jeg har ikke penger til å betale for han kompisen, men det forventer kanskje ikke foreldrene? Er det frekt å invitere med, men samtidig si noe om at de betaler for sin egen sønns fly/Hotel og måltider? 
også kan jeg heller kjøpe is, tivoli ol. 

Anonymkode: 46bf5...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Invitere man, betaler man….

Anonymkode: 67079...971

• Liker 3
Skrevet

Ikke frekt. Bare å spørre, men tydeliggjøre når man spør at det er på selvkost.

Vår eldste skal være med venninne med aleneforelder på sydenferie i sommer. Vi dekker alle hennes kostnader. Det er helt ok.

Anonymkode: 77ad4...baa

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo snakke med dem, så sier du det som det er. Kanskje synes de det er helt greit å betale. 

Skrevet

Jeg har en gutt som har reist med en kompis 2 år til syden. Vi har betalt alt… reisen, mat, og for gocart og badeland… 

Anonymkode: 8e2f9...62d

Skrevet

Jeg pleide å være med enn venninnes familie på ferie når jeg var liten. Moren min betalte for meg 

Anonymkode: d9fd0...6b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei

jeg er alenemor og kunne egentlig tenke meg å ta med en kompis av sønnen min med på ferie, så han får en å leke med. Han er 11 år, og hadde syntes det var topp å ha med en kompis til syden el en uke i sommer.

men jeg har ikke penger til å betale for han kompisen, men det forventer kanskje ikke foreldrene? Er det frekt å invitere med, men samtidig si noe om at de betaler for sin egen sønns fly/Hotel og måltider? 

Hvor god kontakt har du med de andre foreldrene? De forstår sikkert at du ikke har flust med penger som alenemor. Si at det hadde vært hyggelig å ha han med, men at du ikke har økonomi til å dekke alle utgiftene.

Skrevet

Vi har ofte med venner av barna  på ferie, men vi har hus i Spania så det er litt annerledes. Her dekker vi alt av mat de får i huset og når vi går ut og spiser. Også om vi drar på utflukt eller noe. Foreldrene pleier kjøpe flybilletten, bortsett fra et par aleneforeldre, der betaler vi for billetten. Vi vet de har det litt trangt økonomisk. Barna har også med seg noe lommepenger om de vil kjøpe seg noe

Anonymkode: 2fcd5...cd9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker det er helt innafor å spørre om det! Tror de fleste forstår at en alenemor, spesielt i de tider her ikke har råd å dekke ferien for en ekstra. Hadde det vært mitt barn som fikk tilbud hadde jeg gladelig betalt.

Anonymkode: 80456...afd

Skrevet

Det er helt innafor å spørre foreldrene, så lenge barna ikke vet! Kanskje løser dette en feriekabal for de, og de betaler gladelig. Kanskje har de tenkt å bruke feriebudsjettet på familietur. Begge deler er greit, men kjedelig om barna har begynt å planlegge og glede seg, og det ikke blir noe av.

Anonymkode: 65046...dfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei

Å spørre noen å være med så betaler du. Men de fleste foreldre ville vel selvsagt betalt selv. Men ikke alle har muligheten til det. Noen ville heller aldri sendt barnet sitt til syden med andre så lenge. Vet aldri hvor godt andre passer på barna våre.

Anonymkode: 9459b...cc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å spørre noen å være med så betaler du. Men de fleste foreldre ville vel selvsagt betalt selv. Men ikke alle har muligheten til det. Noen ville heller aldri sendt barnet sitt til syden med andre så lenge. Vet aldri hvor godt andre passer på barna våre.

Og snakk med foreldrene UTEN at barna vet det. Så blir det ingen skuffelser og tull etterpå!

Skrevet

Det er helt innafor å spørre foreldrene først, om han kan få være med men at de er nødt til å betale hans del av utgiftene. Bare gjør det uten å innvolvere barna først.

Men hovedregel er at dersom man inviterer så betaler man.... så lenge ikke noe annet er avtalt.

• Liker 1
Skrevet

Man må jo ha en åpen dialog, så unngår man at noen går utifra noe 

Skrevet

Helt greit å spørre om han vil være med, men at foreldrene betaler. Man kan ikke forvente å bli påspandert alt i disse dager, da slutter folk å be med andre på ting.

Så lenge betingelsen om selvkosten blir lagt frem umiddelbart kan en ikke bli fornærmet for det. Det er uansett et kjempefint tilbud for barnet og familien. 

Anonymkode: 4d51a...cd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Invitere man, betaler man….

Anonymkode: 67079...971

Nope heldigvis ikke her

Anonymkode: 8eaf5...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...