Gå til innhold

Er det lett å mislykkes med verdens beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den safe å lage eller er det lett å mislykkes?

Også kalt Kvæfjord kake.

Anonymkode: bf210...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke den letteste kaken men bare følg oppskriften så blir den nok bra😊

Jeg pleier å montere kaken så nært  servering så mulig da holder marngsen inni seg sprø 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Fordelen med baking er at man nesten kan få til hva som helst om man følger oppskriften nøye. Gjør du det, og har en god oppskrift, så skal det mye til for at du feiler 

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet

Jeg skulle imponere en date en gang med Kvæfjordkake/Verdens beste. Hun ble ikke imponert. 😥

Jeg mislyktes med marengsen, og den er jo helt sentral. Jeg surret med eggene, det kom eggeplomme i. Unngå det! Kun eggehvite!

Jeg kan det nå! Hvis jeg blir så heldig å få date en kvinne som liker denne kaka igjen, så skal hun fanken meg få servert et godt resultat.

Skrevet
Arild37 skrev (10 minutter siden):

Fordelen med baking er at man nesten kan få til hva som helst om man følger oppskriften nøye. Gjør du det, og har en god oppskrift, så skal det mye til for at du feiler 

Les: ikke oppskrifter som måler tørre ingredienser i desiliter.

Anonymkode: 605fe...3e4

• Liker 3
Skrevet
Arild37 skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Les: ikke oppskrifter som måler tørre ingredienser i desiliter.

Anonymkode: 605fe...3e4

Dette stemmer på en prikk! Når jeg baker gjærbakst slumper jeg i vei og resultatet blir (nesten) alltid bra, men når det gjelder kaker følger jeg oppskriften til punkt og prikke, det gir alltid et godt resultat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man kan være uheldig med oppskriften. Jeg fulgte en fra detsoteliv en gang, på rund kvæfjordkake. Bunnen ble ALT for tynn... var som en pannekake, helt flat og liten. Overhodet ikke slik bunnen har blitt når jeg har brukt den oppskriften moren min bruker, som er til en stor langpanne. 

Men ellers synes jeg ikke det er noe vanskelig å lage det, blir alltid vellykket når jeg bruker en god oppskrift, og følger den. 

Anonymkode: 14a48...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...