AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Vi er en vennegjeng på 5. Venninne nr. 1 som var førstemann ut for noen år siden arrangerte vi babyshower til. Hun har fått to barn til etterpå, vi arrangerte ikke babyshower de andre gangene. Venninne nr. 2 hadde termin våren 2020. Pga. covid og lockdown var det ikke mulig å arrangere babyshower, og i stedet gikk vi sammen om å fikse en veldig fin bleiepakke som hun fikk på døren i stedet. Nå er venninne nr. 3 gravid med første, mens venninne nr. 2 venter på nr. 2. De har tilfeldigvis termin i samme måned. Jeg og siste venninnen har ikke barn. Hva ville dere gjort i denne situasjonen mtp. babyshower? Venninne nr. 2 fikk jo aldri babyshoweren sin slik som den første, og venninne nr. 3 forventer kanskje å få en nå med første. Men venninne nr. 2 fikk jo en veldig fin bleiepakke i stedet, så visst vi nå arrangerer babyshower til begge så blir det jo litt urettferdig mot venninne nr. 1 som kun fikk oppmerksomhet i forkant av fødsel med nr. 1. Det virker også som det er enighet i vennegjengen om at man kun arrangerer til den første, selv om vi ikke direkte har snakket om det, og da kan det hende at man føler man må begynne å gjøre det ved flere barn også. Samtidig, visst vi kun arrangerer babyshower nå til nr. 3, så kan det kanskje bli litt sårt og rart for nr. 2 som skal føde samme måned og som aldri fikk sin babyshower, å være til stede. Samtidig var det jo en ekstraordinær situasjon som gjorde til at det ikke kunne arrangeres... Anonymkode: 9b9ce...2c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Hva med å arrangere felles med felles venner og nærmeste familie til de gravide? Man trenger ikke invitere søskenbarn, tanter og naboer slik enkelte gjør i babyshower nå for tiden. Jeg hadde satt skikkelig pris på felles babyshower med ei venninne, men nå er jeg ikke glad i å stå i sentrum heller da ☺️ Mulig noen føler seg "snytt" for sin mulighet til å skinne i gravidmanesjen 🙈 Anonymkode: 65bfe...45e 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Enten det over ☝🏼 Eller gi en fin gave babyshower-gave til venninne 2 og arranger shower til venninne 3. Anonymkode: 65bfe...45e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Jeg synes du overtenker dette veldig. Tror du venninnene dine bryr seg så mye? Jeg hadde arrangert en felles babyshower jeg. Om vennninne 2 da fikk en gave mer enn de andre går det helt fint. Dere er venner, trenger ikke å gjøre det like på millimeteren. Anonymkode: b1fba...312 18 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Hadde arrangert babyshower for nr 3. Nr 2 fødet i en ekstraordinær situasjon og babyshower utgikk, og det ble en litt finere gave i stedet. Anonymkode: c00cc...f22 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 Herregud bare drit i det Babyshowertullet. Anonymkode: 9e7d6...1ae 14 1 14
*Marihøna* Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 (endret) Hva med å arrangere venninnekveld for hun som fikk oppmerksomhet med første? Med mat, leker, prat? 🤔 Er jo ikke nødvendigvis gavene som er viktigst.. Hun som venter sitt første får vanlig babyshower? 😊 Endret 23. januar 2023 av *Marihøna* 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Feiret for nr 3 og ikke tenkt mer på det. Feiring var ikke mulig, men dere gjorde det beste ut av det Anonymkode: 0217e...491 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Hei, TS her! Takk for innspill. Felles babyshower for begge to føler jeg faktisk blir feil, da da tar bort fokuset fra venninne nr. 3 som skal føde sitt første barn. Jeg tenker i grunn at hun fortjener å få en kveld for seg selv med tanke på alt det som skal skje for første gang. Jeg tenker hun trenger å snakke om det og ha oppmerksomhet rundt det. Visst babyshoweren er for begge så vil fokuset også være hos venninne nr. 2 som ar vært igjennom alt det der og som kanskje ikke har behov for å snakke om de samme tingene om dere skjønner. Jeg tenkte mer på om det burde arrangeres en babyshower for hver av de. Jeg føler det som gjør situasjonen litt vanskelig er at de begge to vil være høygravide på en eventuell babyshower for nr. 3, og at venninne nr. 2 da kan være ekstra emosjonell og dermed føle seg litt såret. Føler ikke dette hadde vært noe problem visst hun feks. var tidlig på vei, og det var noen måneder til hun skulle føde. Men dere har sikkert et poeng i at jeg overtenker dette. Og ja, enig i at babyshower er noe tull egentlig. Men føler skaden er litt gjort etter at vi arrangerte til nr. 1 og at hun spesielt føler at hun må følge opp for de andre. For min del kunne jeg egentlig godt ha gjort det sånn at vi gav en fin bleiepakke i stedet for babyshower til venninne nr. 3, og ha det som en tradisjon fremover. Vil selv ikke ha et spesielt stort ønske om å ha babyshower dersom jeg skulle få barn en dag. Anonymkode: 9b9ce...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Kan du ikke bare spørre venninne nr 2 hva hun selv tenker? Det hadde jeg gjort. Anonymkode: 1fad0...df2 13 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Selvsagt arrangerer dere for venninne 2 også! Hva er problemet? Blir det «urettferdig» altså? Er du fire år? Anonymkode: c8a85...995 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Ta og hør med alle sammen, kanskje? Dialog er en fin ting. Babyshower måå jo ikke være en overraskelse 😊 Anonymkode: 4df4f...0a3 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Tror du overtenker og undervurderer vennene dine litt her - sp mye tror jeg virkelig ikke de bryr seg. løsning: begge fårfest - nr 2 uten bleiekake (som er nor av det… ja…) Anonymkode: 90287...fa4 4
minister-mio Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 At noen har fått en bleiepakke gjør ikke at de ikke vil ha babyshower nå. Hvor fin var den bleiepakken egentlig? Libero touch special edition? 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 Jeg ville helt ærlig snakket med venninne 2, og hørt med henne. For jeg antar at det ikke ble det samme gave-bonanza som det kanskje ble for venninne 1, i tillegg til bare festen alene som hun gikk glipp av. Snakk med henne og hør hva hun tenker. Kanskje også høre med venninne 1 for å forsikre seg om at hun ikke blir krenka av at venninne 2 kanskje da får ørlite mer oppmerksomhet via en ekstra bleiepakke hun aldri fikk. Anonymkode: 1119b...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er en vennegjeng på 5. Venninne nr. 1 som var førstemann ut for noen år siden arrangerte vi babyshower til. Hun har fått to barn til etterpå, vi arrangerte ikke babyshower de andre gangene. Venninne nr. 2 hadde termin våren 2020. Pga. covid og lockdown var det ikke mulig å arrangere babyshower, og i stedet gikk vi sammen om å fikse en veldig fin bleiepakke som hun fikk på døren i stedet. Nå er venninne nr. 3 gravid med første, mens venninne nr. 2 venter på nr. 2. De har tilfeldigvis termin i samme måned. Jeg og siste venninnen har ikke barn. Hva ville dere gjort i denne situasjonen mtp. babyshower? Venninne nr. 2 fikk jo aldri babyshoweren sin slik som den første, og venninne nr. 3 forventer kanskje å få en nå med første. Men venninne nr. 2 fikk jo en veldig fin bleiepakke i stedet, så visst vi nå arrangerer babyshower til begge så blir det jo litt urettferdig mot venninne nr. 1 som kun fikk oppmerksomhet i forkant av fødsel med nr. 1. Det virker også som det er enighet i vennegjengen om at man kun arrangerer til den første, selv om vi ikke direkte har snakket om det, og da kan det hende at man føler man må begynne å gjøre det ved flere barn også. Samtidig, visst vi kun arrangerer babyshower nå til nr. 3, så kan det kanskje bli litt sårt og rart for nr. 2 som skal føde samme måned og som aldri fikk sin babyshower, å være til stede. Samtidig var det jo en ekstraordinær situasjon som gjorde til at det ikke kunne arrangeres... Anonymkode: 9b9ce...2c6 Hun som ikke fikk, får nå. Tenk heller på hvor kjipt hun syntes det er da, å miste sin. Lett å tenke at dere ikke bryr dere om dere ikke fikser minst en shower til henne også. Dette er da ikke så vanskelig eller? Anonymkode: b0c76...18e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Babyshower er kun for første barn. Jeg ville arrangert for venninne 3. Og så spurt venninne 2 hvordan hun føler om babyshower. Hvis ikke viktig for henne, ikke gjort noe. Hvis hun var lei seg, arrangert for baby 2 istedet for 1, litt mindre greie. Veldig mamge bryr seg ikke om babyshower. Anonymkode: 3a2f4...0e3 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 minister-mio skrev (4 timer siden): At noen har fått en bleiepakke gjør ikke at de ikke vil ha babyshower nå. Hvor fin var den bleiepakken egentlig? Libero touch special edition? Alvorlig talt, hvorfor slenger du ut med antagelser bare sånn? Vi lagde bleiepakken selv, og kjøpte inn masse bra ting til den. Dyre ting. I pakken var også ting til mor for "egenpleie". Brukte like mye penger på den som vi ellers ville ha brukt på en babyshower. Anonymkode: 9b9ce...2c6 2
AnnnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 (endret) ❤️ Endret 28. februar 2023 av AnnnonymBruker 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun som ikke fikk, får nå. Tenk heller på hvor kjipt hun syntes det er da, å miste sin. Lett å tenke at dere ikke bryr dere om dere ikke fikser minst en shower til henne også. Dette er da ikke så vanskelig eller? Anonymkode: b0c76...18e Er folk sykelig opptatte av babyshower egentlig?? Høres ut som om det er det viktigste med å få barn.... Anonymkode: c3a28...0e4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå