AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Er det noen som har sterkere lukt av avføringen enn andre? Kjenner lukt etter jeg har vært på do, men når eksen va på do kjente jeg ingen lukt. Noe man kan gjøre for at det skal være mindre lukt? Muligens rart spørsmål, men lurer virkelig. Anonymkode: f76ed...faf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Ja, jeg kjenner jo forskjell på lukt på egen, gjør ikke du? Ta for eksempel om du er dårlig i magen og har diare kontra en dag du er "god" i magen. Kommer an på kosthold bl.a. Karbo, sukkeralkoholer og ikke minst alkohol er noe jeg føler det gjør at det stinker mer. Anonymkode: 4c8be...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg kjenner jo forskjell på lukt på egen, gjør ikke du? Ta for eksempel om du er dårlig i magen og har diare kontra en dag du er "god" i magen. Kommer an på kosthold bl.a. Karbo, sukkeralkoholer og ikke minst alkohol er noe jeg føler det gjør at det stinker mer. Anonymkode: 4c8be...8f4 Spurte ikke om forskjell lukt på egen men om noen har sterkere lukt enn andre. Og om man kan gjøre noe for at det skal lukte mindre? Anonymkode: f76ed...faf 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Ja, det er forskjell på lukten... Kosthold har noe å si, mengde vann kanskje og hvor mange ganger man har avføring muligens. Bakterieflora er det noe som heter, det har sikkert også en funksjon på dette området. Mannen min går på do ca 3 ganger for dagen og det er veldig lite/ingen lukt. Om det er fordi han sitter helt til lukten har gått bort (han bruker ca 20 min), eller om det er fordi han drikker mye vann, har ofte avføring eller hva, vet ikke jeg, men jeg går mye sjeldnere på do (ikke daglig), og det er langt fra luktfritt. Heller ikke når ungdommene har vært der... Eneste forskjell jeg kan se på mannen min og oss andre, er at han går oftere på do, drikker mye mer vann og lite kullsyreholdig drikke, samt at han ikke spiser kjøtt annet enn kylling. Anonymkode: 1f9f4...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå