Gå til innhold

Selvtilitt og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg har det siste året lagt på meg mellom 5-10 kilo. Og sliter derfår veldig med selvbildet.

Har du noen tips til hvordan jeg «enkelt» kan gå ned i vekt? 

Anonymkode: a7418...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er håndterlig. Ta tak i det nå i hvert fall slik at det ikke sklir ut. Kutt kaloriene hvor det er lettest for deg å kutte. Feks er du ikke særlig sulten på morgenen, men spiser frokost av vane - kutt det ut. Eller kutt ut alle flytende kalorier. Drikk bare vann/svart kaffe/te/lettbrus. Eller begrens godteri til en gang i uken. 

Du presiserer ikke hvorfor du har gått opp i vekt, men grunnen til at du har gått opp er der du bør kutte. 

Anonymkode: b8e9f...f00

• Liker 1
Skrevet

Hovedfokus bør være å hindre videre vektoppgang. Hva har skjedd dette året? Hvilke vaner er endret? Der har du svaret, gå tilbake til din livsstil før dette året. Det er bra å gjøre noe med det, når man ikke er fornøyd med seg selv. 5-10kg er helt overkommelig å gå ned i løpet av 2023😊

Anonymkode: 557c6...ca5

• Liker 2
Skrevet

Ville sett litt på kostholdet og forsøkt finne hva som gjør at jeg går opp i vekt og fjernet de faktorene først.

Hvis man legger på seg, spiser man mer mat enn kroppen trenger, mens det ideelle er å ha en stabil vekt.

Kan være alt fra mer usunne og større middager enn tidligere, mer godteri, mye alkohol osv. Ville rett og slett startet med å justere kostholdet til noe som gir stabil vekt først. 

Så hadde jeg fjernet overflødige ting som dessert, godteri, unødvendige kalorier i drikke osv. For veldig mange er et så enkelt grep alt som skal til for å gå  ned i vekt.

Hvis jeg ikke hadde gått ned noe etter noen uker, ville jeg redusert porsjonsstørrelsen i måltider eller kuttet ett mindre måltid for dagen. 

Jeg tror mer på enkle grep i det kostholdet man faktisk har, enn dietter med mat man vanligvis ikke spiser. 

Anonymkode: 9a5e7...a4c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...