AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Jeg har hatt en nett kjæreste i flere år, da han bor i utlandet og jeg her i Norge. Jeg har prøvd å kutte kontakten flere ganger, men i november 2019 sa jeg at jeg er nå ferdig, jeg orket ik lenger dette avstandsforholdet. vi hadde holdt på i ca 5 år da, hvis han ikke klarte å komme til Norge den kommende tiden så var det slutt. ville jeg ikke fortsette dette lenger. I 2020 kom covid-19, i tillegg hadde jeg en operasjon på våren, han kunne ikke komme. Da sa jeg ville ik fortsette. Jeg klarer ikke dette lenger, jeg har ikke lenger styrke. Jeg ble forstyrret, orket ik å sitte i timesvis å chatte når jeg var i smerter. Jeg ba han om å ik kontakte meg. Jeg er ferdig, han ga seg ikke, jeg blokkerte han, men han kontaktet meg på ett eller annet hvis. Ved sosiale medier, ved en anledning kontaktet han min bror, jeg opphevet blokkering, jeg sa at jeg ville ik ha noe med han å gjøre, at det var ik greit å gå bak min rygg, jeg ga han ik nr til mine familie medlemmer. Han fikk sin mor til å ringe og sin søster til å ringe meg. Han kom med trusler om at han skulle drepe meg, han sa han skulle komme til Norge for å drepe meg, han skulle ikke se meg med noen andre osv. Jeg ble kvitt han da jeg sa jeg kom til å dra til politiet. Ble han stille, ingen kontakt, tiden gikk så søkte han skole, fikk plass og er nå her i Norge. jeg har nektet å møte han, han møtte opp hjemme hos meg, blokkerte veien for bilen min, nektet å gå, sa han ville snakke, jeg måtte skrike for å få han vekk. Jeg måtte ut av bilen for å lukke garasjen, da det er ikke automatisk. Da ville han la meg lukke bildøren, han sa han ville gi meg ett par ting så skulle han gå, jeg sa at jeg ville ik ha, han nektet å flytte på seg. Jeg sa til slutt at jeg kommer til å kaste alt. Men han ville ik gi seg, så sier han i det minste kan du kjøre meg til togstasjonen, jeg sa nei. Men han tigget og ba, jeg sa hvis u lover å ik kontakte meg igjen. Jeg kjørte han, men i bilen ville han ta på meg, jeg slo vekk hendene hans. Han sa hele tiden tror du ikke jeg kan når som helst dukke hjemme hos deg hvis jeg ville? Tror du ikke jeg kan kontakte din familie når jeg vil? Jeg venter på deg, jeg vil bare vite om du er den samme eller ikke. Igjen måtte jeg slå vekk hendene hans, skrike han ut av bilen. Dagen etter la han igjen kjeks boks utenfor huset jeg bor i med en lapp på unnskyld for alt, tilgi meg. Jeg kastet dette. Igjen blir jeg ikke kvitt han, jeg tar en tlf til politiet, prøver å forklare noe av situasjonen min, da får jeg beskjed om å ta med alle bevisene ned til stasjonen, det er der de vil vurdere om å anmelde vedkommende. Jeg prøver å la vær at dette skal gå så langt til politiet, men han gir seg ikke. Jeg sa til han at jeg blir nødt til å dra til politiet, så sier han snakk med meg engang, så skal jeg ik plage deg, jeg ba han om at han kan ik lyve da han har lovet en siste gang så ikke mere kontakt. Idag fikk en annen familie medlem av meg mld fra det ene nr til eksen jef hadde blokkert. Igjen opphevet jeg blokkering og spurte, han sier nei det er ik han, så etter hvert sier jeg vet ikke og hvorfor skal jeg hjelpe deg? Denne saken har påvirket meg så mye at jeg sliter med nattesøvnen, en periode tenkte jeg på selvmord.. prøvde å kutte håndleddet mitt. Jeg er virkelig forstyrret, jeg vil bare være i fred. Av og til tenker jeg han vil dukke opp hjemme hos meg for å kaste syre da det er vanlig i det landet han kommer fra... Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: e47d7...1d0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Besøksforbud. Anonymkode: 2a5b2...314 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Overvåkimgskamera, alarm. Anonymkode: 2a5b2...314 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Du klarer ikke dette uten å involvere politiet. Politiet kommer til å be deg bevise at han har truet deg. Har du skriftlig at han har skrevet at han vil drepe deg? Politiet kommer til å be deg blokkere ham i alle kanaler som et minimum. Det er nok også en god det at alle i din nærmeste familie blokkerer ham. Anonymkode: 167e5...4d5 2 1
Snok1 Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Gjør opptak med telefonen hver gang han er i nærheten av deg. Fotografér alle gaver og beskjeder han legger igjen. Legg alle beskjeder inn i et samledokument. Lag en portefølje og gi til politiet. Siden han har kommet fra et fremmed land med familiems støtte for å være nær deg er jeg redd dette ikke går over med det første. Lykke til. Endret 24. januar 2023 av Snok1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Hei, takk for gode svar. Jeg tror han har kommet hit via studentavisen, dumme meg i panikk ble så redd at jeg slettet og kastet alt for å bli kvitt han. Måtte oppheve blokkering slik at han ikke skulle gå til mine familie medlemmer for han kontaktet min lillebror.. han har til og med sendt meg at han har tilgang på mine families tlf nr, og han har min fødselnr.. er redd han kan ta lån i mitt navn.. men så tenker jeg kan han virkelig gå så langt? Jeg blir skjelven hver gang det tikker inn en mld.. sliter med å tenke klart... Anonymkode: e47d7...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå