AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg er 168 cm høy og 90 kilo. Trener styrke med PT en gang i uken, og skal straks i gang med å trene styrke på egenhånd i tillegg. Hvor lang tid tar det å komme i ketose? Kommer til å fortsette etter de åtte ukene, men da blir det en pause på grunn av en feriereise. Kommer jeg i ketose hvis jeg bare spiser kjøtt, egg, fisk og grønnsaker som vokser over bakken? Anonymkode: 8377b...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Del Skrevet 23. januar 2023 Hvor mye det er realistisk å gå ned kommer jo an på hvor mye du spiser av disse matvarene (kaloriunderskudd) Anonymkode: 977e8...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye det er realistisk å gå ned kommer jo an på hvor mye du spiser av disse matvarene (kaloriunderskudd) Anonymkode: 977e8...480 Jo, men i ketose er jo poenget at kroppen henter energi direkte fra fett istedenfor fra karbohydrater. Eller? Skjønner at det kan gå noe å si hvor mye jeg spiser, men mangelen på karbohydrater har vel også noe å si? HI Anonymkode: 8377b...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, men i ketose er jo poenget at kroppen henter energi direkte fra fett istedenfor fra karbohydrater. Eller? Skjønner at det kan gå noe å si hvor mye jeg spiser, men mangelen på karbohydrater har vel også noe å si? HI Anonymkode: 8377b...608 Kalorier er kalorier uansett da. Men lettere å overspise på karbohydrater, så man blir fortere mett med lavkarbo. Det meste som er usunt inneholder karbohydrater, så ved å unngå karbo unngår man det meste av junk (boller, fries, godteri, potetgull osv). Men personlig kan ingen overbevise meg om at det er best å unngå frukt og de fleste grønnsaker, grove knekkebrød og potet. Også går man jo ned litt ekstra vannvekt, men det har jeg aldri skjønt poenget med.. Anonymkode: 977e8...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Del Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, men i ketose er jo poenget at kroppen henter energi direkte fra fett istedenfor fra karbohydrater. Eller? Skjønner at det kan gå noe å si hvor mye jeg spiser, men mangelen på karbohydrater har vel også noe å si? HI Anonymkode: 8377b...608 Det samme gjør kroppen, når man har lange rolige økter. Da bruker den fett fremfor glykose som drivstoff. Men detter på litt for høyt puls, så da begynner den å spise av glykose energien og man skal langt ned på pulsskalaen igjen for å bruke fett igjen som drivstoff. Anonymkode: 549ee...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå