Gå til innhold

Hvor mye er realistisk å gå ned på åtte uker i ketose?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 168 cm høy og 90 kilo. Trener styrke med PT en gang i uken, og skal straks i gang med å trene styrke på egenhånd i tillegg. 

Hvor lang tid tar det å komme i ketose?

Kommer til å fortsette etter de åtte ukene, men da blir det en pause på grunn av en feriereise.

Kommer jeg i ketose hvis jeg bare spiser kjøtt, egg, fisk og grønnsaker som vokser over bakken?

Anonymkode: 8377b...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye det er realistisk å gå ned kommer jo an på hvor mye du spiser av disse matvarene (kaloriunderskudd)

Anonymkode: 977e8...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye det er realistisk å gå ned kommer jo an på hvor mye du spiser av disse matvarene (kaloriunderskudd)

Jo, men i ketose er jo poenget at kroppen henter energi direkte fra fett istedenfor fra karbohydrater. Eller? Skjønner at det kan gå noe å si hvor mye jeg spiser, men mangelen på karbohydrater har vel også noe å si?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men i ketose er jo poenget at kroppen henter energi direkte fra fett istedenfor fra karbohydrater. Eller? Skjønner at det kan gå noe å si hvor mye jeg spiser, men mangelen på karbohydrater har vel også noe å si?

HI

Kalorier er kalorier uansett da. Men lettere å overspise på karbohydrater, så man blir fortere mett med lavkarbo. Det meste som er usunt inneholder karbohydrater, så ved å unngå karbo unngår man det meste av junk (boller, fries, godteri, potetgull osv). Men personlig kan ingen overbevise meg om at det er best å unngå frukt og de fleste grønnsaker, grove knekkebrød og potet. Også går man jo ned litt ekstra vannvekt, men det har jeg aldri skjønt poenget med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

HI

Det samme gjør kroppen, når man har lange rolige økter. Da bruker den fett fremfor glykose som drivstoff. Men detter på litt for høyt  puls, så da begynner den å spise av glykose energien og man skal langt ned på pulsskalaen igjen for å bruke fett igjen som drivstoff.

Anonymkode: 549ee...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...