AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Vi har det vanskelig i forholdet nå. Vi har hatt det en stund, men nå er det blitt verre. I det siste har jeg kjent mer på at jeg ikke har følelser lenger, respekten er borte. Så forelsket jeg meg i en annen. Det ble oppdaget hjemme og helvete er løs her. Det er kontroll av telefon og han har dyttet meg flere ganger. Ikke voldsomt hardt, men hardt nok til å få blåmerker her og der. Det er skriking og roping, jeg kalles for de verste ting. Jeg skjønner han er såret, men skal jeg tåle dette. Han vil lage livet mitt mest mulig vanskelig om jeg forlater han og vi har barn sammen. Det er ikke bare en gang dette har skjedd men flere og når han drikker er det verst. Skal jeg tåle dette? Anonymkode: 54fd0...eea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Hva trur du? Vil du at barnet skal vokse opp med dette og bli skadet for livet? Kom deg vekk. Få han til å skrive dette ned på meldinger. Ta det skriftlig så du får bevis og kom deg på et krisehjem. Anonymkode: 09c47...f88 4 3
Pysa Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Nei, det skal du ikke. Og det skal absolutt ikke barna dine heller. 1 2
Mona123 Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Synes du han er et godt forbilde for barna når det gjelder relasjon? Det har du svaret ditt. 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Sett din egen datter i dine sko. Hva ville du rådet henne til? bare tåle?? men seriøst… Hvorfor bor du med denne mannen? DU var utro og det må du ta konsekvensene av. Ikke i form av mishandling, men i form av at forholdet er over! kom deg bort fra denne galskapen! Anonymkode: 7cba3...1d2 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har det vanskelig i forholdet nå. Vi har hatt det en stund, men nå er det blitt verre. I det siste har jeg kjent mer på at jeg ikke har følelser lenger, respekten er borte. Så forelsket jeg meg i en annen. Det ble oppdaget hjemme og helvete er løs her. Det er kontroll av telefon og han har dyttet meg flere ganger. Ikke voldsomt hardt, men hardt nok til å få blåmerker her og der. Det er skriking og roping, jeg kalles for de verste ting. Jeg skjønner han er såret, men skal jeg tåle dette. Han vil lage livet mitt mest mulig vanskelig om jeg forlater han og vi har barn sammen. Det er ikke bare en gang dette har skjedd men flere og når han drikker er det verst. Skal jeg tåle dette? Anonymkode: 54fd0...eea Prøv å få tatt opp med tlf din alle krangler, trusler, ja all dritt fra han. Så har du bevis for hvilken dritt han er. Anonymkode: 2602b...593
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å få tatt opp med tlf din alle krangler, trusler, ja all dritt fra han. Så har du bevis for hvilken dritt han er. Anonymkode: 2602b...593 TS. Han går gjennom telefonen min så vanskelig å lagre noe. Tør ikke ta opp ting om han oppdager det. Anonymkode: 54fd0...eea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 At en mann blir fysisk mot en kvinne i det hele tatt er ikke på noe nivå ok. Det var dumt av deg å være utro i stedet for å gå før du var med andre, men det er typisk at slikt skjer når et forhold går dårlig. Gjort er gjort. Konsentrer deg om å gå fra han nå og bruk nettverket og ressurser som krisesenter om du føler deg truet. Anonymkode: b91d6...a9d 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sett din egen datter i dine sko. Hva ville du rådet henne til? bare tåle?? men seriøst… Hvorfor bor du med denne mannen? DU var utro og det må du ta konsekvensene av. Ikke i form av mishandling, men i form av at forholdet er over! kom deg bort fra denne galskapen! Anonymkode: 7cba3...1d2 Derfor jeg har tålt til nå. Vet jeg har skyld i at han er såret og sint. Anonymkode: 54fd0...eea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Du skal ikke tåle dette, men det skal virkelig ikke han heller. Du er emosjonelt utro, det forsvarer ikke måten han reagerer på, men jeg skjønner ikke hvorfor det å finne deg i dette uansett var et alternativ - hadde du blitt i det dårlig forholdet mens du var forelsket i en annen hvis ikke han hadde blitt voldelig? Skjønner egentlig ikke peoblemstillingen din… Anonymkode: e8190...b15 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal ikke tåle dette, men det skal virkelig ikke han heller. Du er emosjonelt utro, det forsvarer ikke måten han reagerer på, men jeg skjønner ikke hvorfor det å finne deg i dette uansett var et alternativ - hadde du blitt i det dårlig forholdet mens du var forelsket i en annen hvis ikke han hadde blitt voldelig? Skjønner egentlig ikke peoblemstillingen din… Anonymkode: e8190...b15 Hadde kanskje tenkt vi kunne jobbe oss gjennom en slik periode. Så er det å bli for barn og fellesskapet. Men det er kanskje for sent nå ja. Anonymkode: 54fd0...eea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Takk for svar. Det å se om dette er over streken eller en reaksjon man kan forvente er litt vanskelig akkurat nå. Anonymkode: 54fd0...eea 1
Gramma Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kontroll av telefon og han har dyttet meg flere ganger. Ikke voldsomt hardt, men hardt nok til å få blåmerker her og der. Det er skriking og roping, jeg kalles for de verste ting. Anonymkode: 54fd0...eea Dette skal du ikke tåle. Det er vold, fysisk og psykisk. Ingen normale forhold har vold som en måte å reagere på. Ingen forhold skal ha "kontroll av telefon" som en del av samlivet. At han er såra på grunn av noe du har gjort, må han håndtere uten å gå løs på deg. Sånn er det for alle voksne. Han trenger hjelp, og det er ikke ditt ansvar. 1 1
petterm Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ikke voldsomt hardt, men hardt nok til å få blåmerker her og der. Prøv å dokumentere blåmerkene. Send bilder til noen du stoler på, og slett meldinger og bilder etterpå. For øvrig - prøv å komme deg vekk. 1
Nymerïa Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Hva hadde du sagt om noen andre spurte deg om de burde tåle dette? Barnet ditt når det er voksent? 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 Han har ikke rett til å gå gjennom tlf din, samme hvor utro du er. Ikke har han rett til å bli verken psykisk eller fysisk voldsom heller. Han kan ikke straffe deg på noen som helst måte. Folk er utro hver dag, det er ikke ulovlig. Anonymkode: 55bd5...5c6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 Du og barna bor sammen med en voldelig alkoholiker. Kontakt krisesenter,og spør om råd. Det virker her som om du ikke tør forlate han. Anonymkode: 55bd5...5c6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Skrevet 23. januar 2023 Selvfølgelig skal du ikke tåle vold...? Anonymkode: b21f3...b0b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Skrevet 23. januar 2023 Dette er tøft, har stått i det samme selv og er selv voldsutsatt som mann. For deg og ditt barns skyld så må du sikre bevis. Siden han har kontroll på telefonen din så kjøper du deg en diktafon på clas og begynn å dokumenter. Jeg har vært på krisesenter selv i dag i gruppesamtaler og ei der fortalte at hun tapte rettsak i henhold til bevisets stilling fordi hun ikke hadde noen harde bevis. Voldspersonen blir trodd, og kynisk skyver ut offeret i søla. All skyld blir lagt over på henne.. så: 1. sikre noen lydopptak 2. send inn bekymringsmelding til barnevernet (det kommer uansett til å skje om du prater med en offentlig ansatt) 3 . Hos barnevernet blir du antagelig trodd, besøksforbud kan bli opprettet mot far og du kan flytte inn på krisesenteret med barnet inntil situasjonen er stabil. dette er ikke greit! Om volden pågår mellom dere mens barnet er vitne, er barnet også voldsutsatt og kan få relasjonstraumer senere. Det er svært skadelig for barnet! Anonymkode: 8970d...5bd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Skrevet 23. januar 2023 Svar på alle spørsmål som starter med "skal jeg tåle" så er svaret nei. For når en stiller det spørsmålet har en person allerede gått over dine personlige grenser og da har det lite å si hva andrente tenker. Dine grenser er dine grenser uansett Anonymkode: 914f5...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå