Grooo Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Vi har et slikt tradisjonsrikt (?) juleselskap 2. juledag der alle mormors søsken + vi under der samles. Blir rundt 80 stykker hvis alle kommer, og jeg og min søster har fått den STORE ære å lage en konkurranse i år siden det er vår gren som arrangerer... Vi skal vel lage fem oppgaveark da, og man skal bruke 5-6 mintter på hvert ark... Noen slike "halve bilder" der man skal gjette hvem det er og slike ting skal vi nok klare å finne på, men er det noen som har noen gode spørsmål til oss? De som deltar er jo fra fire til 80 år, ikke så lett å finne en blanding så faktisk alle føler at dette er ok.. Er vel mest de voksne som bruker å delta.. Urk, HATER dette!
agbre Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Vet at det finnes oppgaver hvor du lager nye navn på steder i Norge. F. eks Tuppestryket er Hønefoss. Bilde av en telefonboks er Ringebu osv. Har bare sett noe sånt, men har det desverre ikke. Kanskje kan du lage noen slike oppgaver?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 Hvis du skal bruke halve bilder av folk vet jo alle hvem følgende er: Wenche Foss, statsministeren, Anne Cath Vestli, Åge Aleksandersen osv.. Geografioppgaver er vel ok for alle aldersgrupper; "togstasjon på Bergensbanen, 1222 m.o.h."
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 Meg som svarte ovenfor igjen.. Sorry - hadde ikke lest hele innlegget skikkelig *flau*.. Andre spm kan være: - "hvem vant GrandPrix i 198x" (Bobbysocks..) - musikkoppgaver: spill litt av flere sanger og finn ut hvem som synger evl hvilken sang.. Lykke til!
Gjest Madeline Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Du kan ta stedsnavn eller navn på personer og stokke om på bokstavene.
Gjest Piper Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 Her kan du finne mye bra http://kub.stavanger.kommune.no/ramsvik/ju...leoppgaver.html
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 Hva med "BINGO" av den typen at de skal finne ulike ting (for eksempel en julerett, et sted hvor det snør, dessert, hobby) som begynner på ulike bokstaver?
Ugla Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 En gang jeg laget oppgaver for "alle aldre", laget jeg "Hvem hører sammen med..." Eksempel (kan kutte ut 1. eller 2. navnet): - Tuppen og ... (Lillemor) - Knutsen og ... (Ludviksen) - ... (Knoll) og Tott - Finbeck og ... (Fia) - osv - osv Da kan du jo finne noe som barna kjenner til, og noe for de voksne... Lykke til! Denne "tradisjonen" hørtes koselig ut...
Grooo Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2005 Tusen takk folkens, masse gode idéer her og jeg ser litt lysere på det hele nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå