AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Denne influensa i år synes jeg var hard, høy feber ,veldig tung pust ,er nå på dag 6 feberen har gitt seg men føler meg ikke helt 100. Hvordan hadde dere det under influensa,har hatt litt vondt i magen uten oppkast eller diare,er det normalt? Jeg har ikke kjempevondg i magen,mer sånn uggen. Er det normalt med mageproblemer ved influensa? Anonymkode: 0c812...0d0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Fikk influensa rett før vaksinene kom i fjor høst. Som regel så rekker jeg å vaksinere meg og slipper unna hvert år Det er en av de verste rundene med influensa jeg noensinne har hatt. 6-7 dager mer eller mindre sengeliggende. Hadde heldigvis en samboer som støttet meg på do, kom inn og matet meg og fikk meg til å drikke. Selv var jeg helt i ”koma” og husker ingenting av de dagene. Så begynte jeg å komme meg til hektene, men ikke mer enn at jeg klarte å komme meg på do selv, spise og drikke selv. Lå for det meste på sofaen uke nr 2 Så hadde jeg ca 2 uker hvor jeg gradvis orket mer og mer, men hostet en del og klarte nesten ikke puste. Sleit med hoste i ca 1 mnd etter det igjen Anonymkode: f2f36...5dd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Har vært helt grusomt i år. Er på dag 4 med høy feber uten noen bedring i sikte. Har vondt i kroppen, vondt i halsen som stråler opp til ørene når jeg svelger, forferdelig hoste som holder meg oppe halve nettene (føler den blir verre når jeg ligger) og diare som kommer og går (i natt når jeg hostet på det verste hadde jeg et uhell og måtte opp å skifte klær og sengtøy). Ler litt av en av de andre trådene her inne der flere folk ikke kunne forstå at sykemelding kunne være nødvendig for en simpel influensa. Anonymkode: aae5c...fbd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 7 dagen,litt bedre i form,men litt små uggen I magen. Anonymkode: 0c812...0d0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ler litt av en av de andre trådene her inne der flere folk ikke kunne forstå at sykemelding kunne være nødvendig for en simpel influensa. Anonymkode: aae5c...fbd Det er fordi skremmende mange tror de har influensa når sannheten er at det er en forkjølelse. Svigers var visstnok hardt rammet av influensa, men å reise til hytten og gå over èn time i nysnø var de frisk nok til. 🙄 Anonymkode: 58de7...60a 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Helt forferdelig. Hadde feber i 5 dager. Funket ikke med hverken paracet eller ibux. Ble litt bedre når feberen slapp forige torsdag, men sliter fortsatt med mye hoste, slim, tung i brystet, uggen og løs mage. Hostet så mye at jeg har kastet opp en gang og brekt meg flere ganger. Ungen kastet også opp en dag. Han gikk i 10 dager med feber og veldig dårlig form. er på dag 9 nå og er så sliten. Mye hoste enda blir værre på kveldstid og natten så sliter med å sove. konstant tett og mye vondt i hode, fortsatt uggen i magen og tung i brystet. Håper det gir jeg snart🤞 Anonymkode: ba290...c6f
Katta Strofe Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Da jeg var barn synes jeg å huske at influensa kunne gjøre folk sengeliggende i en til to uker. Influensa var langvarig og slo en helt ut. I dag vet jeg ikke. Har ikke hatt influensa på 20 år. Tror jeg har utviklet immunitet.
Million Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Vi hadde influensa i 2018 og var helt utslåtte med høy feber da. Før det igjen hadde vi ikke influensa i hus på mange år, siste var i 2002. Håper derfor at denne årsfrekvensen holder seg, og vi blir forskånet fra smitte denne vinteren også. Særlig når jeg leser beskrivelsene her i denne tråden. Uff! Føler med dere alle som har hatt/har den nå i vinter! Endret 24. januar 2023 av Million
Wenda Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er fordi skremmende mange tror de har influensa når sannheten er at det er en forkjølelse. Svigers var visstnok hardt rammet av influensa, men å reise til hytten og gå over èn time i nysnø var de frisk nok til. 🙄 Anonymkode: 58de7...60a Så sant. Hører mange si at de har begynt å hangle, er småsnufsete i noen dager og litt sykere i et par dager, men har ingen problemer med å opprettholde relativt normalen alle dagene for så å si at de hadde influensa 😅 enda verre de som påstår de har hatt influensa 2 eller flere ganger samme året Influensa høres vel kanskje litt verre ut enn forkjølelse som gjør at man får mer empati 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #10 Skrevet 24. januar 2023 Sønnen min på ti fikk dette sist torsdag og var dårlig frem til lørdag. Han hostet,hadde feber, feberfantasier og diare og oppkast. I går har jeg fikk jeg "noe" føler meg helt zombie. Jeg har vondt i hodet, og i leddene. Jeg greier ikke tenke eller samle tankene liksom. Har en hoste også. Er dette influensa ? Har tatt Ibux for smertene men hjernen er fortsatt så utrolig sirup. Prøver å jobbe men det går sjukt tregt. Anonymkode: 06a6b...aec
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #11 Skrevet 24. januar 2023 Katta Strofe skrev (3 timer siden): Da jeg var barn synes jeg å huske at influensa kunne gjøre folk sengeliggende i en til to uker. Influensa var langvarig og slo en helt ut. I dag vet jeg ikke. Har ikke hatt influensa på 20 år. Tror jeg har utviklet immunitet. Akkurat det med immunitet tror jeg vel ikke på, men jeg har heller ikke hatt influensa siden slutten av barneskolen. Jeg husker jeg var syk i to uker den gangen. Nå er jeg i 40-årene, så det begynner å bli en god stund siden! Anonymkode: 646c8...604 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 Ble syk på nyttårsaften, og var forferdelig syk en ukes tid. Høy feber, kom meg ikke opp av sengen på flere dager. Småkvalm også. Så ekstremt vondt i brystet (ikke halsen) og astmaen slo seg helt vrang, måtte til legen å få kortison etterpå. Er 47 år, har aldri tatt influensavaksine før, men kommer til å gjøre det i år, for dette var helt uholdbart. Sliter fortsatt med tett nese, hoste og slim og er sliten. Anonymkode: 0b0bd...c38
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 Fikk influensa i julen, og det var helt forjævlig. Feber, oppkast, vondt i hele kroppen og husker nesten ingenting. Sov mesteparten av døgnet heldigvis, og det tok lang tid før jeg kom meg igjen. De som har hatt "influensa" når de hoster litt kan ta seg en bolle! 🤪 Anonymkode: 8c4e9...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå