AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Tenåringen og jeg går skikkelig dårlig sammen, og dette har vært slik over år. Selv vil han gjerne bo mer hos sin far, for der har han ingen krav, og blir dullet med. Jeg syntes selvfølgelig ikke at dette er bra, men det går ut over livskvaliteten til alle å ha det slik som vi har det nå. Barnet har flere yngre helsøsken og de har sagt at de ønsker å være mindre sammen med storebror fordi han ikke er snill med dem😔 Vi har vært igjennom flere instanser men konklusjonen er at dette er barnets personlighet, og tidligere diagnoser er tatt bort. Selv mener jeg at far er en del av problemet, men far mener alltid at han har alt rett og er umulig å snakke med når det gjelder å stille krav til tenåringen, og hvis det er noe galt så må det selvfølgelig være alle andre sin feil enn barnet, det er enten søsknene, medelever, lærere, meg, familie, trenere osv., og han vil ikke ta inn over seg at barnet også har en del i dette. Uansett så kjenner jeg at det nok ville vært best om han bodde mer hos far en periode, men samtidig er jeg redd for at det kan bli feil på sikt. Far har virket uinteressert i å prate om å ha ham mer, i hvert fall når barnet selv har nevnt det for ham. Noen som har vært i liknende situasjon? Hvordan gikk det? Anonymkode: 7c37c...a5d 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Hvor gammel er barnet? Hvis barnet selv ønsker å bo mer hos far burde det jo være ganske enkelt. Det er jo også fars barn og han kan vel neppe nekte å ha barnet mer hvis barnet selv vil?? Anonymkode: 21eba...41c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er barnet? Hvis barnet selv ønsker å bo mer hos far burde det jo være ganske enkelt. Det er jo også fars barn og han kan vel neppe nekte å ha barnet mer hvis barnet selv vil?? Anonymkode: 21eba...41c Barnet er 13. Nja, vet ikke om han kan nekte akkurat, men ser vel for meg et stort balluba fra hans side der han vil gi meg dårlig samvittighet for å «gi opp»… Ts ts Anonymkode: 7c37c...a5d 1
Alltidpå Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Familievernkontoret. De kan hjelpe dere å utforme en ny samværsavtale, hvis dette er noe dere ikke kommer til enighet om selv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet er 13. Nja, vet ikke om han kan nekte akkurat, men ser vel for meg et stort balluba fra hans side der han vil gi meg dårlig samvittighet for å «gi opp»… Ts ts Anonymkode: 7c37c...a5d Det må du jo nesten bare stå i da.. Eller fortsette som det er nå. Er vel bedre for alle parter hvis far og barn trives sammen og barnet selv vil.. Anonymkode: 21eba...41c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 Praktisk da… når 13 åringen utfordrer så slenger du han bare til faren, som ikke nødvendigvis er mer interessert i gutten en deg han heller. Heldig sønn av omsorgsfulle foresatte som virkelig har satt seg inn i foreldrerollen dette… Anonymkode: e2d44...97d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Grøss…for et utrolig kjipt dilemma. Har han alt annet på stell, men er likevel sur/slem? Anonymkode: a9624...049
Guddla Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Om far ikke vil ha mer samvær så kanskje dere kan vri litt på det. At 13 åringen reiser til far 2 dager før de andre barna og kommer hjem til deg igjen også 2 dager før for eksempel. Skåner hvertfall søsken 2 dager per uke. Kanskje det er nok til at de kan få litt pusterom og kanskje 13 åringen blir lettere å hanskes med når han får litt aleinetid hos deg og far? 4 1 2
fru Alving Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Guddla skrev (1 time siden): Om far ikke vil ha mer samvær så kanskje dere kan vri litt på det. At 13 åringen reiser til far 2 dager før de andre barna og kommer hjem til deg igjen også 2 dager før for eksempel. Skåner hvertfall søsken 2 dager per uke. Kanskje det er nok til at de kan få litt pusterom og kanskje 13 åringen blir lettere å hanskes med når han får litt aleinetid hos deg og far? Dette var en fint forslag! tenker det går an å tenke litt nytt angående samvær i tenårene. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Grøss…for et utrolig kjipt dilemma. Har han alt annet på stell, men er likevel sur/slem? Anonymkode: a9624...049 Far eller sønn? ts Anonymkode: 7c37c...a5d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Guddla skrev (2 timer siden): Om far ikke vil ha mer samvær så kanskje dere kan vri litt på det. At 13 åringen reiser til far 2 dager før de andre barna og kommer hjem til deg igjen også 2 dager før for eksempel. Skåner hvertfall søsken 2 dager per uke. Kanskje det er nok til at de kan få litt pusterom og kanskje 13 åringen blir lettere å hanskes med når han får litt aleinetid hos deg og far? Veldig god idé, takk❤️ ts Anonymkode: 7c37c...a5d
Guddla Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig god idé, takk❤️ ts Anonymkode: 7c37c...a5d Bare hyggelig 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå