Gå til innhold

Har dere forskjellige farger i alle rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle rommene i leiligheten/huset deres ulike farger, eller deler noen av rommene den samme fargen? Jeg skal pusse opp og lurer på om det blir for mye med forskjellige farger..

Anonymkode: f9a70...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har forskjellige fargar i alle rom 🙂

Skrevet

Jeg har samme farge i gangen og på kjøkkenet, bortsett fra det er alle rommene i forskjellige farger 😊

Skrevet

Forskjellige farger i alle rom 

Anonymkode: 4977d...0bf

Skrevet

Hvit gang, blått kjøkken, grå og turkis stue, et soverom i lys og mørk grå og et soverom i grått og grønt. 

Anonymkode: 9ca2e...190

Skrevet

Da vi pusset opp advarte malerne oss mot å gå for for mange farger siden jeg bille ha et rolig og lunt hus. Så vi har én farge hoveddel/fellesområdene i huset (gang, begge stuene, trappeløp og gang nr 2), én farge på hovedsoverom, én på gjesterom, og én på begge badene, vaskerommet, innebod og walk in closet. 4 farger til sammen og det er mer enn nok for vår del. Alle fargene er varme og lune så det blir en rød tråd gjennom huset - listene er malt i samme farge. Det ble rett og slett dødsfint! 

Anonymkode: 32ba4...228

• Liker 2
Skrevet

Nei. Vi har en farge som går igjen flere steder.

Skrevet

Ja, noen farger er originale fra 1900, noen er inspirert av de gamle, og noen er nye, men alle rom har ulike farger. De gamle dørene har tre, fire eller fem ulike farger der en av dem går igjen i fotlister, så ganske mange farger😂

Anonymkode: f0159...675

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har jordtoner i alle rom. Gult i gangen, rødt i stuene, grønt på soverommene og beige som binder alle fargene sammen i gangen og bodrom. 

Anonymkode: 4f63b...ce0

• Liker 1
Skrevet

Har samme farge på kjøkkenet, entreen, soveromsgangen og vaskerommet, en annen farge i stua, og to forskjellige farger på soverommene. Men alle er fra samme fargekart så de passer sammen selv om det er forskjellige farger (typ jord/rødrosa/plomme/grønn) 

Anonymkode: 7a9a1...fb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da vi pusset opp advarte malerne oss mot å gå for for mange farger siden jeg bille ha et rolig og lunt hus. Så vi har én farge hoveddel/fellesområdene i huset (gang, begge stuene, trappeløp og gang nr 2), én farge på hovedsoverom, én på gjesterom, og én på begge badene, vaskerommet, innebod og walk in closet. 4 farger til sammen og det er mer enn nok for vår del. Alle fargene er varme og lune så det blir en rød tråd gjennom huset - listene er malt i samme farge. Det ble rett og slett dødsfint! 

Enig med deg. Det blir mye mer harmonisk og avbalansert når det er en rød tråd gjennom huset/leiligheten. ellers blir det rene tivoliet, etter min mening. Det skal være elegant og gjennomtenkt, ikke kaos og rotete, med masse ulike farger som kanskje ikke harmonerer. Tenk på at du skal kunne ha alle dører til rommene stående åpne, og at det likevel gis et rolig og varmt inntrykk av at alt passer sammen.

Anonymkode: 8cf49...1f8

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor i en toroms med gang, walk in closet, stue/kjøkken og soverom. Alle rommene har samme farge på veggen. Litt kjedelig men jeg er så redd for å ta en sprek farge også angre 😅

Anonymkode: 85435...a48

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i en toroms med gang, walk in closet, stue/kjøkken og soverom. Alle rommene har samme farge på veggen. Litt kjedelig men jeg er så redd for å ta en sprek farge også angre 😅

Anonymkode: 85435...a48

Nei da, du er ikke kjedelig. Du kan heller variere ved å ha noen store bilder, hyller med planter osv., eller kanskje et skap med farge. Bedre å skape stemning gjennom det når du har såpass liten leilighet.

Anonymkode: 8cf49...1f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilken farger har dere i hus / leilighet ? Kan dere si hvilken farger hva de heter? 

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt et nybygg. Der er alle rom malt i mørk beige/lys brun (aner ikke hvilken farge ennå), og vi tenker vi beholder det slik. Det er lunt og harmonisk. Maler barnerommene, bare. 

Anonymkode: 13028...046

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har alle rommene i leiligheten/huset deres ulike farger, eller deler noen av rommene den samme fargen? Jeg skal pusse opp og lurer på om det blir for mye med forskjellige farger..

Anonymkode: f9a70...983

Jeg har: hvitt, grått, hvitt, grått, kremhvit, kjellergrå. 

Nitrist.

Skrevet

Meg litt over!

Dessuten er tak malt i samme farge som vegg i stue/kjøkken, og der er det over 4 m takhøyde enkelte steder, så ikke bare bare å male over. Stue går også i ett med trappeløp og gang nede. Det er en medvirkende faktor til at vi ikke gidder å endre noe ennå. 

Anonymkode: 13028...046

Skrevet

Jeg har samme farge i gang og i stue, og andre farger på soverom og kjøkken. Dette er leilighet på 1 plan. Fargene som er brukt harmonerer fint slik at det er en balanse og rød tråd i det hele.

Man kan ha forskjellige farger uten at det ser kaos ut, men da må man velge farger som spiller på lag med hverandre. 
Dvs har man f.eks adventure på soverom, maler stua i sjøgløtt, og kjøkkenet i krydderurt, da blir det mer rotete. 

Anonymkode: 9b26e...098

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken farger har dere i hus / leilighet ? Kan dere si hvilken farger hva de heter? 

Her er våre. Muskatnøtt, Savanna Sunset, Ukjent (var her fra før, desverre malt svart ved bygging så fins ikke i boligmappa), og Washed Linen. 

50293690-8291-4A86-A0E9-36D37F88DD1C.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her er våre. Muskatnøtt, Savanna Sunset, Ukjent (var her fra før, desverre malt svart ved bygging så fins ikke i boligmappa), og Washed Linen. 

50293690-8291-4A86-A0E9-36D37F88DD1C.jpeg

Godt eksempel på farger som harmonerer :) 

Anonymkode: 9b26e...098

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...