Gå til innhold

Dekkes offentlige operasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg må gjennomføre en operasjon i kneet pga skade. Operasjonen skal skje på offentlig sykehus, og jeg lurer på om noen vet om offentlige operasjoner dekkes eller om det er noe jeg må betale for selv?

Anonymkode: 7bbb8...abd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel dekket det, men må sikkert betale en liten egenandel. 

Anonymkode: 653b0...412

Skrevet

Du betaler egenandel på noen få hundrelapper.

Anonymkode: 9bfb8...e4a

Skrevet

Jeg har hatt flere operasjoner på offentlig sykehus. Har aldri betalt ei krone for noen av de.

Har operert på private sykehus også uten å ha betalt ei krone. Fastlegen søkte meg inn til privat sykehus på «fritt sykehusvalg»

Skrevet

Det dekkes av det offentlige, men er det på dagkirurgi må du gjerne betale en egenandel. Mener den er på ca 370 kroner

Anonymkode: 10f7f...375

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble operert for hudkreft (liten operasjon) på Rikshospitalet for litt over en måned siden. Kom inn om morgenen, ble operert, og ut igjen samme dag. Stoppet i resepsjonen på vei ut og spurte om de skulle ha noen betaling. Tenkte kanskje det var en egenandel eller noe. Men nei. De skulle ikke ha en krone.

Det er gratis å bli operert på norske offentlige sykehus for norske borgere.

Skrevet

Hvis du blir lagt inn så koster det ikke noe. Er helt gratis. Velkommen til helsenorge. Du får mat og stell! 

Anonymkode: 82431...463

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Jeg ble operert for hudkreft (liten operasjon) på Rikshospitalet for litt over en måned siden. Kom inn om morgenen, ble operert, og ut igjen samme dag. Stoppet i resepsjonen på vei ut og spurte om de skulle ha noen betaling. Tenkte kanskje det var en egenandel eller noe. Men nei. De skulle ikke ha en krone.

Det er gratis å bli operert på norske offentlige sykehus for norske borgere.

Er du sikker på det nå da, og at du ikke får en giro i posten snart? Det er ikke gratis på denne måten. Man må betale egenandel. 

Anonymkode: 0722c...fb0

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på det nå da, og at du ikke får en giro i posten snart? Det er ikke gratis på denne måten. Man må betale egenandel. 

Ja, jeg er sikker. Jeg spurte som sagt og fikk et klart nei, det var ingenting som skulle betales.

Nå er det gått en måned og tre uker, så tviler på at det kommer noen giro nå.(og om det skulle komme en med en egenandel, så ja, da betaler jeg den bare. Ingen krise. Men jeg fikk som sagt til svar at det var ingenting å betale på sykehuset)

Endret av Million
Skrevet

Det er gratis på norske offentlige sykehus når du blir innlagt der. Ingen gebyrer, de må du bare betale om du skal på kontroll, til en poliklinikk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har operert hofta og betalte ingen ting. Undersøkelser i forkant og etterkant må man betale en egenandel på.

Anonymkode: d80f1...f77

Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg er sikker. Jeg spurte som sagt og fikk et klart nei, det var ingenting som skulle betales.

Nå er det gått en måned og tre uker, så tviler på at det kommer noen giro nå.(og om det skulle komme en med en egenandel, så ja, da betaler jeg den bare. Ingen krise. Men jeg fikk som sagt til svar at det var ingenting å betale på sykehuset)

Veldig sært, da har du vell frikort da. For det er ikke noe som er gratis på denne måten. Ikke uten grunn, altså at man har søkt om fritak fra egenandel på grunn av økonomi. 

• Liker 1
Skrevet

Blir du innlagt koster det ingenting, er det dagkirurgi betaler du en liten egenandel på noen hundrelapper.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har operert hofta og betalte ingen ting. Undersøkelser i forkant og etterkant må man betale en egenandel på.

Anonymkode: d80f1...f77

Har hatt 9 operasjoner i mitt liv...... men så har jeg alltid hatt frikort innen da. For jeg får frikort i januar allerede på grunn av kronisk sykdom og fordi jeg bor deltid på sykehuset :fnise:

Skrevet

Det er gratis, operert flere ganger. Men det kan hende man betaler for bandasje man får med seg hjem.

Anonymkode: cb2e0...5ff

Skrevet

Jeg har hatt flere operasjoner. Første betalte jeg 185kr for, den andre ingenting og nå sist betalte jeg 75 i egenandel. Første og siste var dagkirurgi, den siste med frikort. Den andre var jeg innlagt og betalte ingenting.

Skrevet

Jeg skal legges inn snart, betaler kun for reise dit. Opphold gratis.

Skrevet

Handler om hvis du blir lagt på en seng, da er det gratis. Sitter du i en stol og snakker med lege, da må du betale egenandel. 

Anonymkode: 82431...463

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Veldig sært, da har du vell frikort da. For det er ikke noe som er gratis på denne måten. Ikke uten grunn, altså at man har søkt om fritak fra egenandel på grunn av økonomi. 

Nei, jeg har ikke frikort. 

EDIT;

noen over her skriver at hvis man blir "innlagt" så koster det ingenting. Jeg fikk en seng og måtte skifte til sykehusskjorte og vente på rommet i senga. Da var jeg vel innlagt for dagen, antar jeg. Og derfor betalte jeg ikke noe på sykehuset.

Jeg betalte imidlertid egenandel hos fastlegen, som tok det første inngrepet og fjernet føflekkene det viste seg å være kreft i.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...