Gjest Lilleulv Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har passet en kongepuddel i helga... Egentlig var det litt for å få inntrykk av hvordan det er å ha 2 hunder da jeg har lyst på en til. Puddelen var rolig og snill og det var kjempekos å ha henne, men allikevel føltes det litt styrete og slitsomt. og det var såååå deilig når det bare var oss igjen og puddelen hadde reist. Så da ble jeg litt i tvil ang 2 hunder jeg, ble veldig overraska over hvor "mye hund" det ble i huset Men på den annen side, så blir det vel noe helt annet å kjøpe en valp og ha den fra den er 8 uker?? I forhold til å passe en fremmed, voksen og "formet" hund? Føler det må bli litt samme som å passe en annens unge vs. å ha sin egen unge... jeg er i tvil nå, har så lyst på en kongepuddelvalp, men redd for at det skal bli for mye...
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 Det blir mere jobb med to, men man venner seg fort til det. Det er mange fordeler, spesielt for hundene, med to. Men det spørs jo hvor gammel hunden din er. Ikke alle setter pris på at det kommer en liten valp som den må dele oppmerksomheten med...
Gjest Lilleulv Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 Det blir mere jobb med to, men man venner seg fort til det. Det er mange fordeler, spesielt for hundene, med to. Men det spørs jo hvor gammel hunden din er. Ikke alle setter pris på at det kommer en liten valp som den må dele oppmerksomheten med... ← Hunden min er 1 år og 7 mnd.... Hun vil ha passert 2 innen det evt kommer en ny. Hun er egentlig veldig oppmerksomhetssyk.
Gjest Dixie i.i Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 Min erfarin av at når jeg passer hunden til veninnnen min så føles det ikke som om jeg har 2 JRT men 10.... Nå skal det sies at de jazzer seg opp veldig sammen da... Men om de hadde vært sammen hver dag, hadde det vel ikke føltes sånn uansett så.
Gjest frua Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Jeg har alltid hatt to hunder, det er mest praktisk fordi vi jakter både jeg og sambo + det at de alltid har hverandre når vi jobber eller er borte. Jeg syns ikke det blir dobbelt så mye jobb, de skal uansett ha mat og tur på samme tid.
Gjest Carmensita Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 Jeg har TRE hunder! De storkoser seg sammen. 3, 7 og 9 år.
Pi@ Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 Det er stor overgang fra en til to hunder, men det er mye større overgang fra to til tre.... Tenk på at det kan bli litt "sjalusi" mellom den du har nå og en ny valp, men hunder er flokkdyr og har godt av selsap spesielt hvis du må la di være alene.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #8 Skrevet 19. desember 2005 Pluss at det blir noe helt annet å ta med hunden til andre, på hyttetur, på jobb osv. En hund er koselig, to hunder er en invasjon! Det er også mye lettere å få folk til å passe èn hund...
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 En hund er koselig, to hunder er en invasjon! Godt sagt. Når du sier du ble lei av å ha den andre der kan jo det komme av to ting; 1) At du synes det ikke var så gøy med en hund som ikke var din egen (det blir jo noe litt annet) 2) At du ikke synes det var så gøy med to hunder likevel Det må du jo nesten finne ut av før du skaffer deg en til, kanskje ved å prøve å låne noen du kjenner godt, eller ved å ha en hund på for en periode? Da har du ihvertfall angrerett. Om to hunder er mye styr kommer også mye an på hva du skal bruke dem til. Om de bare skal gå på tur er det ikke særlig stor forandring å ha to (bare positivt at de aktiviserer hverandre), men hvis du skal bruke dem og trene dem, så blir det jo dobbelt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå