Piggsopp Skrevet 23. januar 2023 #1 Del Skrevet 23. januar 2023 I lys av de siste ukenes debatt om eksponering av barn i sosiale medier synes jeg det er interessant å se forskjellen mellom svenske og norske influensere.Mitt inntrykk er at selv om vi ser mange grelle eksempler her er det mye verre i Sverige. Noen som har samme opplevelse? Jeg har fulgt endel svenske og norske bloggere og feminister over tid. Og mens de mer oppegående norske bloggerne/influensere gradvis har gått over til å vise mindre barn i sine kanaler kan jeg ikke se den samme trenden i Sverige. Det virker som om både å vise fram barn generelt og å bruke dem i reklame er mye mer godtatt. Og da følger jeg ikke en gang noen av de verste (tenk svenske versjonen av pilotfrue), får kun glimt via fks. Bloggbevakningen. For eksempel er det ganske vanlig å se mammaer som legger ut bilder og videoer av barn i badetøy, grisete barn som spiser og barn som er med på å reklamere for produkter. Det verste eksempelet jeg har sett var en mor som var lagt inn på sykehus med sin baby med RS-virus og filmet store deler av oppholdet, mens hun underveis reklamerte for apotekprodukter (!). Hun filmet til og med når de tok ut sonden av nesa til barnet mens det gråt.😳 De eneste svenske jeg har sett som har tatt et tydelig standpunkt mot barneeksponering er Isabell Löwengrip (Blondinbella) og samfunnsdebatanten Cissi Walin. Hvorfor er det så stor forskjell mellom nabolandene?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 23. januar 2023 #2 Del Skrevet 23. januar 2023 Piggsopp skrev (1 time siden): I lys av de siste ukenes debatt om eksponering av barn i sosiale medier synes jeg det er interessant å se forskjellen mellom svenske og norske influensere.Mitt inntrykk er at selv om vi ser mange grelle eksempler her er det mye verre i Sverige. Noen som har samme opplevelse? Jeg har fulgt endel svenske og norske bloggere og feminister over tid. Og mens de mer oppegående norske bloggerne/influensere gradvis har gått over til å vise mindre barn i sine kanaler kan jeg ikke se den samme trenden i Sverige. Det virker som om både å vise fram barn generelt og å bruke dem i reklame er mye mer godtatt. Og da følger jeg ikke en gang noen av de verste (tenk svenske versjonen av pilotfrue), får kun glimt via fks. Bloggbevakningen. For eksempel er det ganske vanlig å se mammaer som legger ut bilder og videoer av barn i badetøy, grisete barn som spiser og barn som er med på å reklamere for produkter. Det verste eksempelet jeg har sett var en mor som var lagt inn på sykehus med sin baby med RS-virus og filmet store deler av oppholdet, mens hun underveis reklamerte for apotekprodukter (!). Hun filmet til og med når de tok ut sonden av nesa til barnet mens det gråt.😳 De eneste svenske jeg har sett som har tatt et tydelig standpunkt mot barneeksponering er Isabell Löwengrip (Blondinbella) og samfunnsdebatanten Cissi Walin. Hvorfor er det så stor forskjell mellom nabolandene?? Veldig godt spørsmål. Bloggbevakningen følger iallefall med på hva som skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 23. januar 2023 Ja, det er godt å se noen som ihvertfall kritiserer all galskapen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Jeg er enig i at svenskene er verre. Selv de største bloggerne på Elle, som overhodet ikke har blogger hvor de hadde trengt å legge ut bilder av barna, legger ut MASSE bilder av barna med mye informasjon. Det verste eksempelet for meg var da en av disse bloggerne la ut detaljer om hvordan hun slet med å avvenne barnet amming. Jeg husker jeg syns det var så utleverende. Og dette er sikkert 3 år siden, barnet har begynt på skolen nå, men jeg husker dette godt. Ikke kult at halve Sverige har den informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå