Gå til innhold

Er dette sommerfuglutslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

IMG_0309.jpg.d230f218aa8e47f23e1b24a89e865607.jpg

Siden i høst har jeg hatt dette utslettet på kinnet. Det er ikke alltid like synlig, men blir mer synlig ved temperaturendring i ansiktet, feks. etter dusj, om jeg trener (anstrenger meg) eller blir varm, eller går ute i snø/regn slik som her. Av og til synest jeg det virker som det er mer synlig når jeg er stresset.

Jeg er litt bekymret for om dette er det som betegnes som sommerfuglutslett og om jeg bør oppsøke lege pga. det. Tenker selvfølgelig på om det kan være tegn på Lupus. Har en autoimmun sykdom fra før (IBD) så jeg er nok litt disponert for flere. Samtidig når jeg googler bilder av sommerfuglutslett så synest jeg de fleste har mye tydligere utslett med mer prikker i på en måte. Vil liksom ikke plage legen med det om det bare er helt normalt utslett, og tenker eventuelt å vente med å nevne det til jeg skal til legen for noe annet.

Anonymkode: f11f2...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min har lupus. Det utslettet hun fikk var veldig tydelig hele tiden og opplevdes egentlig som et rart sår. Hun ble redd for at hun hadde fått hudkreft.

Anonymkode: 9f7d6...24d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Søsteren min har lupus. Det utslettet hun fikk var veldig tydelig hele tiden og opplevdes egentlig som et rart sår. Hun ble redd for at hun hadde fått hudkreft.

Anonymkode: 9f7d6...24d

Takk for svar, det er det jeg har inntrykk av også.

Etter å ha prøvd å google litt mer ser jeg at sommerfuglutslett ikke er så uvanlig ved rosacea heller, så det er kanskje mer sannsynlig at det er dette jeg har, men det er kanskje noe jeg kan få behandling for, så det er kanskje verdt å nevne det til legen, synest jo selv det er litt stygt. 

Anonymkode: f11f2...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...