AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Hvilke regler gjelder dersom man sier opp en husleiekontrakt, det er tidsubestemt kontrakt? Begge parter har tre mnd. gjensidig oppsigelsestid. Jeg sa opp, men etter en liten time kom vi frem til annen løsning her i huset, som gjorde at jeg ville overta denne leide leilighet en, som står i mitt navn, fordi min venn skal flytte. Men...på den timen har utleier fått noen som vil på visning her nå. Hva gjør jeg? Har jeg noen rettigheter? Anonymkode: 7952a...bd4
aksase Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Hvis du har sagt opp leiligheten, må du nok stille deg i køen som alle andre som vil ha den. Du kan jo ta en prat med huseier og kanskje få til en ordning, men du har nok ingen rettigheter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Oppsigelse er oppsigelse, du kan spørre om å få den annullert og fortsette leieforholdet, men du har ingen krav. At han allerede i løpet av en time har avtalt visninge, (ev. "avtalt"), er vel tegn nok om at utleier ikke sørger og gjerne vil bytte deg ut. Så hadde begynt å lete etter noe annet hadde jeg vært deg. Anonymkode: 199f8...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Du har ingen rettiheter, men mulig huseier vil synes det er kjekt å slippe ny runde med å finne leietaker. Anonymkode: 2d5df...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå