Gå til innhold

Hvordan få han til å sove lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oliver har så lenge jeg kan huske (i alle fall de siste måneden) våknet omtrent annenhver time på natta for å få pupp.

Er det noen som har noen gode idéer til hvordan jeg kan få han til å sove litt lenger på natta?

Han kan da ikke trenge mat så ofte? På dagen spiser han ikke så ofte. Og på natta får han til og med to pupper, det gjør han ikke på dagen.

Alle tips tas i mot med takk, så får jeg heller se hva jeg vil prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv en sønn som våkner en eller to ganger om natten (og av og til mer...), så jeg kjenner til problemet!!

Jeg lar av og til samboeren ta ham opp for å kose litt med ham, og da går det stort sett fint uten pupp faktisk! Så det er nok mye kosen de vil ha ;)

Skrevet

Prøv å gi ham tillegg på kvelden, evt litt velling/grøt. Siden han vil ha begge brystene om natta, mot bare et på dagen tyder jo det på at han er mer sulten.

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg har selv en sønn som våkner en eller to ganger om natten (og av og til mer...), så jeg kjenner til problemet!!

Jeg lar av og til samboeren ta ham opp for å kose litt med ham, og da går det stort sett fint uten pupp faktisk! Så det er nok mye kosen de vil ha  ;)

Lurt å få pappaen til å ta gutten din, men må bare si at det ikke er lurt å kose og showe for mye på natta. Viktig å markere forskjell på natt og dag.

Skrevet

Min sover riktignok 12-13 timer om natten, så jeg er kanskje ikke rette vedkommende til å svare, men... Jeg pumper meg og gir på flaske (han er en liten puppenekter). Siste måltid gir jeg ham "komatillegget", dvs han får mer melk enn ved andre måltider, og han sovner som regel ved flasken. Da er det bare å rape og i seng. Min begynte å sove så lenge etter at jeg begynte å gi ekstra mye melk på kvelden (fra tre uker). Da jeg gav samme mengden ved hvert måltid, våknet han 1-2 ganger hver natt for å få mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...