Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du? Hvor ofte? Hvorfor valgte du å jobbe hos organisasjonen? 

Lever du ellers normalt? Eller har du problemer med å feks unne deg en ferie pga dårlig samvittighet?

Anonymkode: 5a4dc...80e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope siden eg har null fritid som godt voksen med 100% turnus, mann og flere småbarn (ene med spesielle behov) og husarbeid så har jeg mer enn nok å fylle timene i døgnet med.

Anonymkode: 6a516...6eb

Skrevet

Jeg er leksehjelper i Røde Kors. 

Ser ikke helt hvorfor det skulle gi meg problemer med å unne meg ting. 

Anonymkode: 82d34...5de

• Hjerte 1
Skrevet

Ja! Det gir meg mye! Jeg er frivillig i DNT. Har tidligere vært frivillig i Røde Kors. 
elsker å være på tur. Dnt er perfekt for meg. 

Anonymkode: de6e6...bda

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg er frivillig hos Dyrebeskyttelsen. De har et hjelpesenter her der de tar imot katter og av og til smådyr. Jeg er veldig glad i dyr og synes dyrebeskyttelsen gjør en viktig jobb så ville bidra der. På grunn av psykiske problemer så klarer jeg ikke å være mye med mennesker og de fleste andre frivillige organisasjoner er basert på at man skal ha masse med mennesker å gjøre og det klarer/orker jeg ikke i tillegg til alt annet. 

Vi kan velge hvor mange ganger vi ønsker å være der, men jeg er der alt fra 1-3 ganger i uka. Det er egentlig mest vask og rydding vi gjør siden alle rommene der det er dyr blir rengjort hver dag. Så må man ta kattedo, gi mat osv. Av og til må man gi medisin. Sosialisering av katter, lek og kos til de som ønsker det. Ellers er det diverse andre ting. Det er mye mer å gjøre om sommeren siden det da kommer flere katter inn enn ellers på året. 

Ellers lever jeg normalt ja. Justerer det etter hvordan uka er og min egen kapasitet. Av og til kan jeg ikke ta noen vakter og det er også helt greit, men kan kanskje få litt dårlig samvittighet om sommeren siden jeg vet at det er ekstremt mye å gjøre da. Gjerne syke katter, ekstra rengjøring osv. Men kan ikke la være å leve livet og av og til er man borte eller har det travelt. 

Anonymkode: 6b90a...f89

• Hjerte 2
Skrevet

Er frivillig for dyrebeskyttelsen nå, vært frivillig i andre organisasjoner tidligere. Har valgt organisasjoner etter interesse og hva jeg brenner for. 
Det er en del av mitt normale liv. 
Og har aldri hatt noe problem med å ta ferie. 

Anonymkode: fe92a...ca4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør du? Hvor ofte? Hvorfor valgte du å jobbe hos organisasjonen? 

Lever du ellers normalt? Eller har du problemer med å feks unne deg en ferie pga dårlig samvittighet?

Anonymkode: 5a4dc...80e

Ja, jeg jobber i staten...

Anonymkode: 90c42...6b2

Skrevet

Fra meg som er i dnt: hvorfor skulle jeg ikke kunne unne meg ferie eller leve som normalt? (Jeg har tre barn og full jobb og stiller på dugnader i idrettslaget og korpset også) Og dårlig samvittighet- for hvem eller hva?

Anonymkode: de6e6...bda

• Liker 1
Skrevet

Har blitt lite frivillighet etter pandemien, før besøkte vi eldresenter og var sammen med de eldre der et par timer annenhver uke. Nå jobber jeg frivillig for et lokalt hundeshelter. Bor ikke i Norge da.

Skrevet

Ikke akkurat nå, men jeg har i flere år vært frivillig på et eldresenter. 

Anonymkode: 6d912...05a

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er også frivillig i DNT, og elsker tur. Den delen av dnt jeg er en del av har ikke så mye tilbud, og ikke noe i påsken, jul, midt på sommeren osv, så ikke noe problem. Jeg setter også grenser for hvor mye, for det er stadig noe en kan engasjere seg i, men jeg ønsker ikke å møte veggen heller. 

Har vært frivillig mange plasser før også. 

Anonymkode: 3feb8...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...