AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Er det noen her som har hatt tidlig eggløsning (rundt dag 10 i syklus) og som likevel har blitt gravide og fått friske barn? Leser mye negativt på nettet om tidlig eggløsning, og er bekymret. Anonymkode: 93906...277
Sofakona Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Vil tro at om egget er modent nok til å slippe og gi eggløsning har dette ikke noe å si for graviditet. Fikk du positive test dag 10? Hvor lang er syklusen din
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Vil tro at om egget er modent nok til å slippe og gi eggløsning har dette ikke noe å si for graviditet. Fikk du positive test dag 10? Hvor lang er syklusen din Fikk positiv eltest på dag 9, 10 og 11. Tenker da at el sannsynligvis var ca. 24 t etter første positive test (det jeg har lest er vanlig i alle fall), så vil el ha vært på dag 10? Om jeg er/var heldig på dag 11. Syklusen de siste månedene har vært 24 dager. Anonymkode: 93906...277
Sofakona Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Høres riktig ut da, men du kan også få eggløsning dag 11 og 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Høres riktig ut da, men du kan også få eggløsning dag 11 og 12 Det er vel ganske sjeldent med eggløsning så lenge etter positiv eltest? Hadde vært fint for meg om el var på dag 12, men tviler sterkt. Anonymkode: 93906...277
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 Er jo kort lutealfase som er problematisk, ikke tidlig eggløsning? Anonymkode: 05c90...ae4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er jo kort lutealfase som er problematisk, ikke tidlig eggløsning? Anonymkode: 05c90...ae4 Skulle ønske det, men har googlet litt og blitt ganske bekymret. Short Follicular Phase If your follicular phase is less than 10 days long (in other words, if you ovulate on day 10 of your cycle or earlier), it could indicate that you released an immature egg. Immature eggs are either unable to be fertilized, or can be fertilized and have chromosomal issues. https://www.avawomen.com/avaworld/what-your-cycle-length-says-about-your-fertility/ Så formålet med tråden er å finne ut om noen har klart å bli gravide og fått et friskt barn til tross for tidlig eggløsning. 🤞 Anonymkode: 93906...277
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Ja, jeg har kort syklus og eggløsning på dag 9-11. Jeg hadde riktignok problemer med å bli gravid med første barn, men det hadde andre årsaker. Den gangen ble jeg gangen ble jeg gravid med IVF, og i følge legen vi gikk til da var syklusen min helt normal. Jeg har også fått et friskt barn etterpå uten hjelp, unnfanget etter eggløsning på dag 10 iflg. eggløsningstestene vi brukte for å time best mulig pga. mannens trege svømmere. Min mor og tante har syklus på 24-26 dager som meg, har ikke hatt problemer med å bli gravid og fikk tre friske barn hver. Jeg vet ikke akkurat når i syklusen de har eggløsning da. Anonymkode: a4dd0...edb 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Jeg fikk positive eggløsningstester rundt dag 16-18 i syklusen min, har lang syklus også(30-40 dager) . Men jeg ble ikke gravid. Så ble jeg rådet til å ha samleie rett etter mensen. Hadde altså dette på dag 8-10 og fikk to friske barn på begge "første" forsøk når vi la om strategien. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg alltid fikk positive tester på et helt annet sted i syklusen. Men det er altså ingenting i veien med mine barn som ble unnfanget tidlig i syklusen. Anonymkode: 44035...df1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå