Gå til innhold

Erfaringer med å reise til Japan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine store reisedrømmer er Japan! Tokyo, Osaka, Hokkaido, mv. 
Problemet er at nå er det jo mange år siden jeg har reist (2019), og husker ingenting av "gode tips" når det kommer til bestilling av fly, hotell også videre 😅 Tenker da på hvor lenge i forveien man bør bestille for å få det billigst, hvordan finne de mest sentrale hotellene og lignende. 

Hvis noen har "nylig" reist til Japan og har noen gode tips tas det i mot med takk også 😁

Anonymkode: de8d5...47f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg var en tur i Japan i 2019 (på vinteren) for å prøve skiforholdene der. Men jeg var noen dager i Tokyo også og da bodde jeg på en hotellkjede som heter First Cabin der konseptet er litt som fly - du kan bo first class, business class eller økonomi - se https://first-cabin.jp/. Jeg var der også for en del år siden og da kjøpte vi et togpass slik at vi kunne ta Shinkansen så mye vi ville og vi hadde først base i Tokyo og deretter i Kyoto og på turen var vi innom Hiroshima, Osaka, Kobe etc. 

Lykke til med planleggingen. Mitt Japan reisebrev er gammelt men kanskje du kan finne noen gode tips allikevel - se http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm

• Liker 1
Skrevet

Når tenker du å reise?

Jeg holder på å planlegge en tur til Japan i mars nå. Før pandemien ville dette vært bestilt lenge før, men vi bestilte flybillettene for et par mnd siden, og har akkurat bestilt overnattingen. Etter det jeg har forstått er det mange hotell som ikke legger ut rommene sine før det nærmer seg 3 måneder til besøket, så det kan gjerne lønne seg å vente. Men det kommer nok an på perioden man reiser. Vi kommer til å være i Tokyo under kirsebærblomstringen, og la merke til at prisene var ganske høye nå.

Ut ifra det jeg kan se så virker det som at de fleste hotell nå tilbyr gratis kansellering frem til noen dager før. Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å booke uten dette lenger. Har sett hvor mye jeg fikk behov for dette under covid.

Vil anbefale deg å søke opp hvilke bydeler som er de beste å bo i, og bestemme deg for hva du synes er viktigst for deg (roligere område, nær en av hovedtogstasjonene eller lignende). Jeg synes selv det er litt overveldende å planlegge for Tokyo, da det er så utrolig mye å se. Vi har valgt å bo i Shinjuku i begynnelsen av ferien, innen gåavstand til Shinjuku stasjon, og Ginza på slutten, innen gåavstand til Tokyo stasjon. Føler da at vi får sett litt forskjellige områder, samtidig som vi er nær kollektivtransport som gjør det enkelt å komme seg rundt i Tokyo.

Anonymkode: 48bf1...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...