Gå til innhold

System i kjøleskap...ble det bedre med bokser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verdt prisen og bryet? Har ingen bokser, men vurderer få et system...

Anonymkode: 8dd56...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger da ikke koste en krone? En gammel isboks gjør susen like godt som en fancy instagram-reklame-boks. 

Vi har bokser til noe, og ikke bokser til annet. Pålegget ligger på et brett, som er lett å bare løfte ut på bordet. 

Anonymkode: db26e...673

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det trenger da ikke koste en krone? En gammel isboks gjør susen like godt som en fancy instagram-reklame-boks. 

Vi har bokser til noe, og ikke bokser til annet. Pålegget ligger på et brett, som er lett å bare løfte ut på bordet. 

Anonymkode: db26e...673

Det er jo sant :) ts

Anonymkode: 8dd56...8f1

Skrevet

Jeg har noen bokser, og synes det er verdt det. 
Det koster jo tross alt bare 10-40 kr for bokser... 

Anonymkode: 89b72...e8c

• Liker 1
Skrevet

Hos oss sklir det fort ut, fordi det etter hvert tydeligvis er enklere å bare legge ting inn i hyllen ved siden av, fremfor å ta ut boksen og legge tilbake på plass. Så vi droppet boksene og brukte de til andre ting, utenom for tubepålegg, de var det greit å få samlet en plass. 

Skrevet

Vi har en boks til pålegg. Hver gang noen tar skive, kommer hele boksen ut, og når måltidet er ferdig, går hele boksen inn igjen. Den er vel på størrelse med en litt lang isboks, og det gir bedre plass i kjøleskapet og bedre oversikt. 

Anonymkode: 941c1...e0a

• Liker 2
Skrevet

Hos oss? Ja og nei. Det funker helt til mannen har tatt noe ut av en boks og slengt det inn et tilfeldig sted i kjøleskapet igjen. Men sønnen vår har en egen boks med mat som bare er hans (allergi), og den boksen begynte å fungere etter jeg festet mange små røde varseltrekanter på den, så nå legger mannen alltid ting tilbake i denne boksen. Er fornøyd med at i hvert fall en av boksene funker. 😂

Anonymkode: 765dd...46a

• Liker 3
Skrevet

Vi har en boks til pålegg. Det er egentlig det eneste vi har behov for. Bruker en gammel medisterfarse form 😛 

Anonymkode: 0e232...a2c

Skrevet

Vi har en påleggsboks, og en boks til gulrøtter, paprika og agurk. En liten boks til kiwi og en til tomat. 

Anonymkode: a1975...fdf

Skrevet

Jeg har ting som "hører sammen" i bokser. Sånn som pålegg. For da kan jeg bare ta ut hele boksen og sette på bordet. Og så har jeg en boks til ingredienser jeg bare skal bruke til middag for da tar jeg hele boksen ut når jeg skal lage middag. Har ikke hatt noe usystem jeg måtte fikse opp i, men boks er kjekt. 

Anonymkode: 994ed...980

Skrevet

Jeg synes det er veldig praktisk med boks til pålegg, man skal jo gjerne ha flere forskjellige ting samtidig, så tar man bare ut hele boksen og har "smørestasjonen" klar.

Jeg har også en boks til protein til middagen, kjøttdeig, bacon, pølser, laks osv. Det er mer fordi det ser fint og oversiktlig ut, og så får man jo lagret litt mer i høyden, man kan stable ting uten at de sklir rundt omkring på en måte.

Og grønnsaksskuffer har vel alle, der lagrer jeg litt ting som hører sammen. Salat, tomat, agurk, paprika etc som man har på skiven i en, grønnsaker til middagen som løk og gulerøtter og den slags i en annen.

Jeg er også litt sånn ryddehode som får en eller annen form for glede eller ro i sjelen når alt ser rent og pent og ryddig ut, så bare det i seg selv gjør at jeg har blitt glad i bokser.

Anonymkode: d569c...a20

• Liker 2
Skrevet

Nei, men en «lazy Susan» som fås billig på Clas Olsson er gull verdt.

Anonymkode: 15abc...fc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal skaffe en sånn litt avlang gjennomsiktig boks til tubeoster. De ligger litt strødd på hylla pr i dag, og hadde vært greit å få samlet litt mer. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har boks til egg, yoghurt og pålegg. I skuffene har jeg høye bokser til appelsin, eple, grønnsaker. Lettere å ha oversikt på frukt/grønt i bokser. Druer plukker jeg fra kvast, vasker og legger i boks. Av og til annen oppkuttet frukt/grønt - veldig populært å forsyne seg av når det ligger klart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har småbokser til diverse pålegg. Altså, kjøper jeg kjøttpålegg eller lignende så tar jeg det ut av pakningen og legger det oppi en passende liten boks. 
Og så har jeg en større boks i kjøleskapet som jeg kan stable disse påleggsboksene oppi

Har en til stor boks som jeg har andre typer pålegg oppi som tubeoster, leverpostei mm

Personlig kunne jeg tenkt meg enda mer system i kjøleskapet, men det er liten vits siden mannen er et evig rotehue og aldri legger noe på plass 🙈

• Liker 1
Skrevet

En boks til pålegg, men det er alt. Jeg samler ikke på mat.

Skrevet

Vi har boks til tubepålegg, til syltetøy og andre glass, samt en boks for klemmeyogurter. Ellers har vi en egen hylle til drikke, en til ost, en til kjøttvarer og restemat og en grønnsaksskuff, og da trenger vi ikke bokser. 

Anonymkode: 50ae4...431

Skrevet

Eneste behovet for sorteringsbokser hos oss er for pålegg. Bruker da bare isbokser uten lokk. Alle andre ting er for store til å være praktisk med boks. Vi prøver heller å sortere pr hylle, men det må ryddes med jevne mellomrom da ting blir flyttet på for å få plass til enkelte større ting. Og gjør stadig storinnkjøp, som da ikke får plass på en hylle. Men nå på vinteren har vi et rom i kjelleren som kan brukes til kjølerom, så nå er det bare latskap som gjør at det er kaos og veldig fullt. 

Anonymkode: 35955...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...