AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Jeg skal kjøpe en solid bil, og vurderer landrover da jeg synes mange av de nyeste er veldig fine! Digger Landcruiser og har lenge sett på Toyota, men LR har jo en del hybrider etter hvert. Ønsker en bil som ikke sluker fuel. Men synes rundt 600 000 kr med type to år garanti er litt skummelt😏Er LR like pålitelig som LC??? Anonymkode: 4cf0f...10d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Får en ny toyota til rundt 800k, mens ny landrover min.1,4 mill(tror jeg). Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal kjøpe en solid bil, og vurderer landrover da jeg synes mange av de nyeste er veldig fine! Digger Landcruiser og har lenge sett på Toyota, men LR har jo en del hybrider etter hvert. Ønsker en bil som ikke sluker fuel. Men synes rundt 600 000 kr med type to år garanti er litt skummelt😏Er LR like pålitelig som LC??? Anonymkode: 4cf0f...10d Nei absolutt ikke! Vi har hatt flere land rovere og mannen er skikkelig entusiast, men man må ikke finne på å kjøpe LR om man ikke kan mekke selv. Land Cruiser er ekstremt mye mer pålitelige og driftsikre. Anonymkode: c970f...cd0 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Nei, de er det mye galt med. Anonymkode: 293d8...3b7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Ååå uff da. Jeg har ikke peil på bil, så takk for tilbakemeldinger🙏Kan absolutt IKKE mekke selv. Tar gjerne imot tips til andre bilmerker, da LC ikke er helt optimal til bykjøring, og er litt for dyr i drift. Men liker utseendet på desse litt «røffe» bilene😄 Anonymkode: 4cf0f...10d
Reign Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 (endret) Haha, nei. Engelske biler er bare tøys, og bare for rikfolk som har flere biler, slik at du har tid til å ha dem på verkstedet. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ååå uff da. Jeg har ikke peil på bil, så takk for tilbakemeldinger🙏Kan absolutt IKKE mekke selv. Tar gjerne imot tips til andre bilmerker, da LC ikke er helt optimal til bykjøring, og er litt for dyr i drift. Men liker utseendet på desse litt «røffe» bilene😄 Anonymkode: 4cf0f...10d Du kan jo se på denne. Rimelig røff synes jeg. Endret 23. januar 2023 av Reign
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Reign skrev (Akkurat nå): Haha, nei. Engelske biler er bare tøys, og bare for rikfolk som har flere biler, slik at du har tid til å ha dem på verkstedet. Jeg er ikke rik eller tålmodig haha. Men har spart 500 000 øremerket en skikkelig bil😂 Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Kjøp Izuzi, mye besre enn LC Anonymkode: c3f54...d6a
Snok1 Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke rik eller tålmodig haha. Men har spart 500 000 øremerket en skikkelig bil😂 Anonymkode: 4cf0f...10d En LR til 500k er nok såpass gammel at feil kommer til å oppstå uansett hvem produsenten er. Kvaliteten på LR tok seg nok kraftig opp etter at de ble kjøpt av Ford og senere BMW. Nå er de eid av et indisk industrikonglomerat, og jeg tror kvaliteten fremdeles holder mål. De kjøper jo alle subsystemer av leveramdører som leverer til andre premium-brands, og jeg tror motorer fremdeles blir kjøpt av BMW.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Haha, Landrover er blant de minst pålitelige bilene overhodet. Landrover lager så bedritne biler, at man vanligvis ikke en gang får bruktbilforsikring på de. YouTuberen, skribenten og mannen bak carsandbids, Doug DeMuro fikk - nærmest ved en feil - bruktbilforsikring på en Range Rover en gang, og dokumenterte alle utleggene. Det er underholdende: Men, nei, aldri kjøp Landrover eller Range Rover brukt. Aldri. Anonymkode: 20592...c21 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Hehe har skjønt at det er dritt ja😄😅Har du noen andre forslag?😇Utenom landcruiser som blir for voldsomt. En suv som ikke sluker diesel, gjerne litt tøff. Maks 600 000kr😀 Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Ingen vet hvor haren hopper, ingen vet hvor Rover'n stopper Anonymkode: 4f997...13a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen vet hvor haren hopper, ingen vet hvor Rover'n stopper Anonymkode: 4f997...13a 😂😂😂👌✨✨✨🙌🏻 Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe har skjønt at det er dritt ja😄😅Har du noen andre forslag?😇Utenom landcruiser som blir for voldsomt. En suv som ikke sluker diesel, gjerne litt tøff. Maks 600 000kr😀 Anonymkode: 4cf0f...10d Altså de klassiske konkurrentene av terrenggående SUVer er jo Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol. Begge er gode, men en verden unna Landcruiseren i kvalitet. Du har også Mercedes G, som er en like idiotisk bil som Range Rover eller Cayenne, og i praksis ikke noe vanlige dødelige folk har adgang til i Norge. Men om du er på jakt etter en god bil, og det må fortsatt være SUV, er det ingen over, ingen ved siden med Mazda CX5, eventuelt CX7. De vinner stort sett alle tester fordi de er gode å kjøre, har gode motorer, god kvalitet, gode priser. Alt i balanse her. Volvo sine SUVer også veldig gode, men blir jo litt kjedelige i Norge. Det er som å ha hvitt rekkehus i Oslo. Anonymkode: 20592...c21
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Altså de klassiske konkurrentene av terrenggående SUVer er jo Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol. Begge er gode, men en verden unna Landcruiseren i kvalitet. Du har også Mercedes G, som er en like idiotisk bil som Range Rover eller Cayenne, og i praksis ikke noe vanlige dødelige folk har adgang til i Norge. Men om du er på jakt etter en god bil, og det må fortsatt være SUV, er det ingen over, ingen ved siden med Mazda CX5, eventuelt CX7. De vinner stort sett alle tester fordi de er gode å kjøre, har gode motorer, god kvalitet, gode priser. Alt i balanse her. Volvo sine SUVer også veldig gode, men blir jo litt kjedelige i Norge. Det er som å ha hvitt rekkehus i Oslo. Anonymkode: 20592...c21 Jaa der sa du det! har vurdert volvo, men det er jo så kjedelig…Jeg skal for første gang i mitt så langt økonomiske snusfornuftige liv kjøpe en(for meg) dyr bil, og skal jeg ha en døll bil kan jeg likegodt spare 4-500 k og kjøpe en brukt prius til 100 k🫣eller noe sånt. Mazda kjenner jeg ikke til, skal sjekke den du nevner🙌🏻 Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 Mercedes G, er det gelenderwagen? den ble for stygg🥱 Anonymkode: 4cf0f...10d
Maskinfører Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 Finnes dårlige eksemplarer av de les her (eldre modeller om du skulle ende på det) Les første https://www.lrforum.com/forum/index.php?/forum/12-motor/ Deretter Andre https://www.lrforum.com/forum/index.php?/forum/28-land-rover-generelt/
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 Landrover drømmen er lagt død. Anonymkode: 4cf0f...10d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jaa der sa du det! har vurdert volvo, men det er jo så kjedelig…Jeg skal for første gang i mitt så langt økonomiske snusfornuftige liv kjøpe en(for meg) dyr bil, og skal jeg ha en døll bil kan jeg likegodt spare 4-500 k og kjøpe en brukt prius til 100 k🫣eller noe sånt. Mazda kjenner jeg ikke til, skal sjekke den du nevner🙌🏻 Anonymkode: 4cf0f...10d Men må det være SUV? Det fins noe unikt, som har vunnet tester over hele verden. Veldig sjelden bil, pålitelig, med 7 års garanti: https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.777.2000435 Det er blanding av fornuft og galskap i alle fall. Anonymkode: 20592...c21
Einus Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Hva med Lexus 450 hybrid. Har selv 2006 Land Cruiser HDJ 100 rekkesekser diesel 4.2 liter, den nest siste reg i Norge. Få som overgår denne i driftskvalitet. Dog er den litt gammel, men fantastisk bil. Toyota Follo har en lik til salgs. Men det er gamle biler. Forbruk i gjennomsnitt ca 1.2 Et hav av plass. Endret 24. januar 2023 av Einus 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå