Gjest Julelys Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Telysene mine stinker! Olje eller noe lignende. Hvor får jeg kjøpt lys som ikke avgir lukt?? Kan ikke bruke dem jeg har.
Lassie Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Helt vanlige, hvite telys på Ikea lukter ikke. Sikker på du ikke har tatt feil i butikken og tatt med deg en pakke duftlys?
Gjest Julelys Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 Det er vanlige hvite telys fra Obs!. Tror ikke duftelys avgir oljelukt uansett ... Får kanskje prøve ikea sine.
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2005 #4 Skrevet 18. desember 2005 Lukter det parafin? Tegn på billige stearinlys det.. IKEAs telys er bra. Men hold deg unna disse, de lukter ikke noe godt, og de drypper Tidligere hadde de lys som var myye bedre.
jordbær Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Lukter det parafin? Tegn på billige stearinlys det.. IKEAs telys er bra. Men hold deg unna disse, de lukter ikke noe godt, og de drypper Tidligere hadde de lys som var myye bedre. ← Enig! Dem stinker. Men dem drypper ikke! Har sett at dem har den andre typen også, men dyrere. Det største problemet med denne nye typen, er at dem er fryktelig vanskelig å tenne på!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 Ikea sine telys er laget av parafin og stinker. Sjekk at lysene er laget av stearin før du kjøper.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 Men stinke-telys kan "brukes opp" utendørs i sneen eller i snelykter eller på rekke og rad på et verandarekkverk eller langs en trapp...
Cr@sh Skrevet 21. desember 2005 #8 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har opplevd at telys plutselig har begynt å stinke.... Da har det vært hvis jeg har brukt maling, spesielt oljemaling... Gasser i malinga reagerer med varmen fra lysa og det stinker forferdelig... Uten om dette har jeg aldri opplevd telys som stinker.... ... du har ikke malt du da?
Iceglow Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 Parafinlys lukter da lite eller ingenting? Stearin (talg) lys derimot kan jeg knapt gå forbi hylla i butikken uten å brekke meg.
Gjest Julelys Skrevet 22. desember 2005 #10 Skrevet 22. desember 2005 Jeg har opplevd at telys plutselig har begynt å stinke.... Da har det vært hvis jeg har brukt maling, spesielt oljemaling... Gasser i malinga reagerer med varmen fra lysa og det stinker forferdelig... Uten om dette har jeg aldri opplevd telys som stinker.... ... du har ikke malt du da? ← Aha! Vi hadde faktisk nettopp malt med oljemaling like før jeg skrev innlegget! Kanskje det er årsaken?? Vel, vel! Nå er mannen sendt ut for å kjøpe bl. a telys som ikke er laga av parafin. Får håpe det blir ei luktfri jul !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå