AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Jeg giftet meg for snart to år siden med mannen min som bor i Afrika. Jeg har selv bodd der i lengre perioder de siste 11 årene. Da vi giftet oss så var vi enige om at vi ikke skulle ha barn da jeg har barn fra før og skulle begynne på studier kort tid etter jeg kom tilbake til norge. Planen var at vi skulle reise til hverandre til jeg var ferdig med studiene her (3 år). Fant ut uka før studiestart at jeg var gravid (gikk på prevensjon, og jeg kunne aldri levd med meg selv hvis jeg hadde tatt abort.) Tenkte det var best å satse på studiene allikevel. Var i fullt arbeid før dette. Fant ut kort tid etter at vi ventet tvillinger!! Søkte ham hit på besøksvisum da jeg skulle føde, men det ble avvist kun på grunnlag av at det er uroligheter i landet hans. Dette er en utvikling som har skjedd i det siste året, det er demonstrasjoner daglig og det har vært politisk kupp. De mener at det er risiko for å ikke returnere til landet. Vi søkte besøksvisum igjen rundt juletider og fikk avslag igjen, samme grunn. Enda vi tikker av alle boksene, han har jobb, utdannelse, bil, eiendom osv i landet, men de mener at siden familien hans er her så er de redde han ikke returnerer. Vi har åpnet en familiegjenforening sak. Synes det rart at en mann skal nektes å besøke familien sin! Jeg får vondt i hjertet hver gang barna gjør nye ting da han går glipp av alt. Fødselen orker jeg ikke å tenke på fordi det er bare ett vondt minne da jeg gikk gjennom alt alene, har ikke ett eneste bilde fra den tiden:( Jeg reiser til han, men det er jo begrenset hvor mye jeg kan dra når jeg har andre barn å følge opp og jeg ikke akkurat kan ta med meg hele familien på utallige ferier... Synes det er spesielt å tenke at ett helt folkeslag skal regnes som risiko hvis de kommer på besøk. Vi er vanlige folk og ikke ute etter å bryte noen lov. Det hadde også vært til stor hjelp for meg økonomisk hvis han kunne komme hit i tre måneder, helst for alltid , og jeg kunne jobbe mer og ha hjelp i hjemmet. Er det noen som har opplevd det samme? Eventuelt har andre erfaringer? Tips og råd om hvordan man går fram? Jeg ønsker helst å bli ferdig med utdannelsen istedet for å gå tilbake til jobb. Vil jo tjene mer på sikt hvis jeg gjør det. Skal barna vokse opp uten å kjenne faren sin....? 😓 Anonymkode: 61f9a...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå