Gå til innhold

1930kw i mnd. Er det mye? Strømregning på over 7000 😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Bor i leilighet på ca 90 kvadrat. To voksne og to barn (barneskole og videregående). 

Slukker lys når vi går ut, vasker klær og oppvask på natten. Dusjer kveld 2-3 ganger i uken, med unntak av ungdommen som dusjete etter skolen. 

Fikk strømregning på over 7000,- og strømstøtte på 2000. 

Jeg forstår ikke, er dette vanlig? 

Anonymkode: b7851...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! Bor i leilighet på ca 90 kvadrat. To voksne og to barn (barneskole og videregående). 

Slukker lys når vi går ut, vasker klær og oppvask på natten. Dusjer kveld 2-3 ganger i uken, med unntak av ungdommen som dusjete etter skolen. 

Fikk strømregning på over 7000,- og strømstøtte på 2000. 

Jeg forstår ikke, er dette vanlig? 

Har du spot? Hvor i landet er dette? Vi er 4. Tre tenåringer og meg samme kvadrat og fikk 3200.

Anonymkode: 03878...8d3

Skrevet

Da kan du umulig ha en spotavtale? Jeg hadde 500 kwt lavere forbruk enn dere og fikk en regning, inkl nettleie og strømstøtte på 2500 ca for desember.

Anonymkode: 44a72...e9c

• Liker 1
Skrevet

Hvilken strømsone bor du i? Hvilken strømavtale har du? Du har en noe høyere snittpris på strømmen ift. meg. Jeg har 3,31kr/kWh i desember, og du ligger over 3,62kr/kWh. Og de "over 7000" er det inkludert nettleie? 

Skrevet

Jeg bor i dyreste strømsone. Og brukte like mye som dere, og fikk regning på 3800 kr, da var strømstøtten trukket fra.

Anonymkode: 08ad0...24e

• Liker 1
Skrevet

Antar dette er for desember? 
Dere brukte mer enn oss i enebolig på 230 m^2 fra 1950. Vi er like mange, men mannen min dusjer minst en gang om dagen. Dere virker å ha er veldig høyt forbruk? Selv om strømmen er dyr så er jo forburket ganske høyt. 

Anonymkode: 425ed...78a

Skrevet

Jeg fikk regning på 3800, hadde det ikke vært for «strømstøtten» hadde jeg måtte betalt ca 7000. Leilighet på 90 kvm, 1 voksen og 1 barn. Brukt 1760 kWh.

Anonymkode: 7a9d4...00b

Skrevet

Omtrent samme forbruk (og pris) her også. Tenker det er ts som ikke har trukket fra strømstøtten. 

Anonymkode: 0443c...8dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det var mye ja. Bor i stor enebolig fra 60-tallet (godt etterisolert), to voksne og i desember brukte vi 1136 kwh. Vi fyrer med ved og varmepumpe. Bor i dyreste området, Sørlandet.

Anonymkode: 14e16...a27

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har du spot? Hvor i landet er dette? Vi er 4. Tre tenåringer og meg samme kvadrat og fikk 3200.

Anonymkode: 03878...8d3

Ja, vi har spotpris + 1 øre. 

Østfold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Antar dette er for desember? 
Dere brukte mer enn oss i enebolig på 230 m^2 fra 1950. Vi er like mange, men mannen min dusjer minst en gang om dagen. Dere virker å ha er veldig høyt forbruk? Selv om strømmen er dyr så er jo forburket ganske høyt. 

Anonymkode: 425ed...78a

Ja, for desember ja. 

Tips til hvordan jeg jeg kan finne ut av hva som gjør at vi bruker så mye strøm? 

Skrevet
newman01 skrev (21 timer siden):

Hvilken strømsone bor du i? Hvilken strømavtale har du? Du har en noe høyere snittpris på strømmen ift. meg. Jeg har 3,31kr/kWh i desember, og du ligger over 3,62kr/kWh. Og de "over 7000" er det inkludert nettleie? 

Spotpris +1 øre. Bor i Østfold. Ikke inkludert nettleie. Men fikk strømstøtte på 2000 tilbake i etterkant. Likevel veldig dyr regning synes jeg. Hvilken strømleverandør har du? 

Skrevet

Strømforbruket er ca det samme som vi hadde i desember (vi hadde litt mer), høres riktig ut det. Regningen din ble totalt på 5000? Sikker på at du har lest strømstøtten rett? Vi fikk 4500 i strømstøtte og netto en regning på 3800 kr ca. Husk at strømstøtten er minusbeløpet på nettleie PLUSS kostnaden på nettleie som er trukket fra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spotpris +1 øre. Bor i Østfold. Ikke inkludert nettleie. Men fikk strømstøtte på 2000 tilbake i etterkant. Likevel veldig dyr regning synes jeg. Hvilken strømleverandør har du? 

Støtte på 2000 eller hele nettleien dekket og så 2000 i støtte?

Det er så jævlig irriterende å svare på spørsmål om strømregningen når folk ikke klarer å lese sin egen faktura og dermed ikke vet hva de skal betale og hva de får i støtte. Spesielt etter oktobermåned hvor det faktisk var mange med variable avtaler.

Anonymkode: 44a72...e9c

Skrevet

Vi bor i 20 år gammel enebolig, 2 voksne og 1 tenåring til vanlig, 1 ekstra i juleferien. Vi brukte 2800 kW i desember. 

Anonymkode: b9279...839

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, for desember ja. 

Tips til hvordan jeg jeg kan finne ut av hva som gjør at vi bruker så mye strøm? 

Skru av alt mulig? 

Her er det meste av strømforbruk i form av vannbåren gulvvarme. 

Anonymkode: b9279...839

Skrevet

Mht strømforbruket virker det noe høyt, men kan ha med type oppvarming.

Bor i Enebolig på 320m2 fra 1990, med 23-25 grader i alle rom (natt og dagsenking sammen med smart varmestyring via Tibber når vi ikke er tilstede). 1 varmepumpe, med panelovner på 3 soverom til 3 barn, stue og gulvvarme på 2 bad.

Alle 4 dysjer 1-2 ganger pr dag.

Desemberforbruket ble 2193kWh (20256kWh i 2022)

Så forbruket ditt virker høyt. Tror du bør se på hvordan dere varmer opp boligen, og om det er mulig med perioder på døgnet med senking (spesielt førmiddag når på skole og jobb hvor prisen på strøm også er høy)

Anonymkode: ded85...3ff

Skrevet

Jeg bor sentralt på Østlandet, samme strømbruk som dere. Vi er 4 i husstanden, dusjer daglig alle sammen, bruker til og med tørketrommel ved behov. Jeg fikk strømregning på 3800 kr etter fratrukket strømstøtte. 
har Coop-avtale hos Los. Veldig fornøyd med den avtalen

Anonymkode: 67970...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...