AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Hei jeg og venninnene mine er i 20 årene. jeg har alltid tatt med en gave til mine venninners bursdager for føler det blir litt rart å komme uten, men til nå har jeg bare fått bursdagsgave 2/6 av mine venninner.. og tenker at jeg forsetter og kjøpe til de som kjøper til meg i mine bursdagsfeiringer. Hun ene venninna er sånn at hun vil bli overrasket men vil ikke ha vin for hun liker ikke vin, men hun kjøper og gir meg aldri noe til meg. er bare så lei av å bruke penger og tid for å finne en bursdags gave men de ikke gjør det samme.. og da blir jeg sett som rar fordi jeg ikke gir noe bursdagsgave i deres bursdagsfeiring.. min ene søster mener at ja men da trenger du å få deg nye venninner da alle venninne hennes gir til hverandres bursdager og aldri kommer tomthendt. hva hadde dere tenkt i en slik situasjon? Hadde dere forsettet å gi gaver eller sluttet å bry om det? Anonymkode: 08ac3...792
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Er dere i 20-årene og bryr dere om bursdagsfeiring og bursdagsgaver fortsatt..? Anonymkode: d9389...0b9 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Blit man invitert i bursdagsfeiring, kommer man ikke tomhendt. Det holder dog med blomster. Anonymkode: c631e...a4d 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Jeg synes det er uhøflig å komme i bursdagsfeiring uten gave. Dårlig av venninnene dine! Jeg ville nok fortsatt å gi gave om jeg ble invitert, men bare noe rimelig til de som ikke kjøper til deg. En rosebukett til 79,- fra Rema er mer enn godt nok. Anonymkode: 38caa...b6a 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Hadde absolutt sluttet å gi til de som forvebter gave, men som alltid møter opp tomhendt selv. "Har du ikke med gave til Fjotthild?" Deg: "Nei skulle jeg det? Trodde det var avgjort at vi ikke skulle gi hverandre siden Fjotthild aldri gir noe selv". Anonymkode: 58597...953 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde absolutt sluttet å gi til de som forvebter gave, men som alltid møter opp tomhendt selv. "Har du ikke med gave til Fjotthild?" Deg: "Nei skulle jeg det? Trodde det var avgjort at vi ikke skulle gi hverandre siden Fjotthild aldri gir noe selv". Anonymkode: 58597...953 Enig! Fullstendig mangel på antenner! Det koster å kjøpe gaver, og det er jo hyggelig å bli satt pris på tilbake. Anonymkode: f4fe4...59c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Det er ikke vanlig å gi hverandre bursdagsgaver i voksen alder. Det er vanlig å ta med en oppmerksomhet om noen inviterer til selskap. Men igjen, det er ikke så vanlig å markere annet enn runde dager etter en gitt alder. Anonymkode: c689f...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er dere i 20-årene og bryr dere om bursdagsfeiring og bursdagsgaver fortsatt..? Anonymkode: d9389...0b9 Det var responsen din?? Selvfølgelig kan man bry seg om bursdager! Helt ok at du er så «voksen» av deg at du driter i dette, men for mange er bursdager en fin ting, både en fin mulighet til å vise at man setter pris på andre, og en fin måte å gjøre sin egen dag litt ekstra spesiell. Jeg er i midten av 40-årene, og er fortsatt veldig glad i å feire både andres bursdager, og min egen. Anonymkode: f6453...dcd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Vi gir stort sett en oppmerksomhet til bursdagsbarn ved feiring. Men jeg hadde ikke sluttet gi gave til venninner bare fordi jeg ikke får noe tilbake. Jeg gir fordi jeg synes det er koselig, og jeg liker vise dem at jeg setter pris på dem. Jeg liker å gå rundt å prøve finne en fin gave, og jeg liker se at de blir glad. De gjør gjerne noe annet i løpet av året som gjør at jeg vet de setter pris på meg. Anonymkode: 8f405...077
BobbySocks Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Hadde begynt å ta med en blomster. Ikke noe kreativt, men du er ikke tomhendt. 1 1
Knottogtott Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er dere i 20-årene og bryr dere om bursdagsfeiring og bursdagsgaver fortsatt..? Anonymkode: d9389...0b9 Hmmm! Her feirer både jeg (som akkurat har blitt 30 år bursdag fremdeles), mamma og pappa som er i 60 årene (søsknene deres med familie og besteforeldrene mine) og mine søsken som er i 20-årene og 30-årene. Vet at både venner og venner av mine foreldre og venner av søsknene mine fortsatt feirer. Så veldig mange i familie og bekjente her som feirer hvertfall 🤗 Endret 23. januar 2023 av Knottogtott 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Jeg hadde ikke gitt når de ikke gir. Hva sier de når de ikke har med noe selv da ? jeg har slutta og gi til familie for de gir ikke. De kunne gitt er par sokker , treng ikke være dyrt men alle kan bli litt satt pris på Anonymkode: 9d78d...61f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Jeg og mannen gir kun til barn i familien som ikke er konfirmerte. Blir vi invitert til voksen bursdag tar vi med en bukett blomster fra en billig dagligvare butikk. Intet mer. Anonymkode: 98029...850
Stormur Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Er det en markering, tar jeg med noe. Er det ikke, gir jeg heller ikke. Blomster, vin, sjokolade eller en bok. Det er hyggelig å gi. Jeg gir også julegaver til flere venninner, selv om vi er voksne.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Knottogtott skrev (2 timer siden): Hmmm! Her feirer både jeg (som akkurat har blitt 30 år bursdag fremdeles), mamma og pappa som er i 60 årene (søsknene deres med familie og besteforeldrene mine) og mine søsken som er i 20-årene og 30-årene. Vet at både venner og venner av mine foreldre og venner av søsknene mine fortsatt feirer. Så veldig mange i familie og bekjente her som feirer hvertfall 🤗 Men nå snakket vi om venninner.... Det er jo temmelig heftig om man skal feire mor, far, besteforeldre, søster, bror, svigerinner, svogere, nevøer, nieser..... og, tilsvarende på mannens side, samt 10-20 venninner, mulig også deres partnere, og mannens kompiser + partnere? Da har du jo raskt brukt opp 1/3 av dagene i et år. Det er naturlig å droppe annet enn runde dager etter en viss alder, virkelig. Anonymkode: c689f...8f4 1
Knottogtott Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men nå snakket vi om venninner.... Det er jo temmelig heftig om man skal feire mor, far, besteforeldre, søster, bror, svigerinner, svogere, nevøer, nieser..... og, tilsvarende på mannens side, samt 10-20 venninner, mulig også deres partnere, og mannens kompiser + partnere? Da har du jo raskt brukt opp 1/3 av dagene i et år. Det er naturlig å droppe annet enn runde dager etter en viss alder, virkelig. Anonymkode: c689f...8f4 Altså vi feirer jo ikke alle sammen, sammen! Tantene/onklene mine osv.. feirer med sine familier og jeg feirer med med mamma, pappa og søsken. Også er det vanlig her hvertfall å feire venner. Pappa hadde bursdag på en fredag forrige gang han fylte og da feiret han 2 dager (med digg mat på selve dagen med meg og mamma, og feiring med resten av familien dagen etter med middag, kake og gaver) Jeg har også vært ute og spist på restaurant med søsknene mine før selve dagen jeg har bursdag, og om noen dager så skal jeg feire med mine foreldre 🥰
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 Er en invitert i en bursdagsfeiring så tar en med en liten gave uansett alder. Sånn fungerer vanlig folkeskikk. Er en ikke invitert i bursdagsselskap så kjøper en ikke presang selv om noen fyller år. Er det snakk om en 20, 30 års dag så blir det noe annet . Men det går an å ta opp spørsmålet om dere i fellesskap skal slutte å kjøpe gaver til hverandre. Da må de som mottar gaver, men ikke gir selv, føle på det at de ikke kommer til å få noen gaver sånn som før. Og hvis noen spør om hvorfor du spør om det, så svarer du at du har lagt merke til at noen allerede har kuttet ut gavekjøp Anonymkode: cafac...f1c 1
Fireflies Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke vanlig å gi hverandre bursdagsgaver i voksen alder. Det er vanlig å ta med en oppmerksomhet om noen inviterer til selskap. Men igjen, det er ikke så vanlig å markere annet enn runde dager etter en gitt alder. Anonymkode: c689f...8f4 TS skriver jo at hun tar med, så åpenbart er det feiring. Jeg er vant til at man tar med når man feirer, men jeg ville ikke forventet det. TS, jeg ville bare sluttet å gi til dem som ikke gir til deg. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Jeg sluttet å kjøpe gaver til venninner som ikke ga meg noe i retur. Synes det er så spesielt at de forteller hva de ønsker seg, også når det kommer til stykket så gir de ikke noe tilbake når det er min tur. Det kunne være bursdagsgaver eller julegaver. Om du slutter og de spør er jo det bare å si at du trodde det var slik det skulle være fremover da du fikk ikke i din bursdag. Anonymkode: 0be63...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 Fireflies skrev (6 timer siden): TS skriver jo at hun tar med, så åpenbart er det feiring. Jeg er vant til at man tar med når man feirer, men jeg ville ikke forventet det. TS, jeg ville bare sluttet å gi til dem som ikke gir til deg. Enkelt og greit. Tidlig i 20-årene var bursdag en anledning for vors og byen. Da spanderte man jo litt alkohol på bursdagsbarnet. Men tok ikke med gave. Nå markerer vi som sagt bare runde dager. Der stiller vertinnen med god mat og drikke, og da tar vi selvfølgelig med gave. På meg virker det bare som en veldig dårlig samkjørt venninnegjeng, der noen fortsatt gir gaver av plikt, mulig fordi TS er den som fortsatt drar dette? Anonymkode: c689f...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå