Donvito Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 (endret) Hei, Jeg er mann, 42 år og ble singel etter eget ønske etter 9 år i fast forhold (1 barn i 50/50) i august i fjor. Jeg har et 9årig forhold før der igjen også, så jeg ser absolutt ikke etter noe fast forhold akkurat nå. Og jeg var svært bestemt på at noen nye damer IKKE skulle inn i livet mitt på en stund… men så kom ensomheten snikende i helger hvor jeg sitter alene og savnet etter kos og nærhet som jeg ikke har fått de siste årene. Jeg er også voldsutsatt, så det er så fantastisk å starte på nytt igjen og få bort grumset. Jeg smiler igjen, depresjon er borte og jeg kjenner at livsgnisten virkelig er tilbake! Har derfor opprettet Tinder konto og en profil på dating appen på Facebook. Etter litt tid der inne så har jeg kommet i kontakt med to damer. Hun ene er 47 år gammel, har 3 voksne barn, og hun virker perfekt.. merker at jeg trekkes mot henne mer og mer. Hun har vært gift i over 20 år, men ble skilt for 3 år siden og har vært singel siden da. Hun andre er 44 år, alt for vakker for meg, men hun er VELDIG på. Hun har 2 barn (10 og 13 år) Og hun spør meg hvilke uke har du barn og når kan vi møtes i melding nr 3. Men så har jeg spurt meg selv hva jeg egentlig er ute etter. Jeg trenger noen jeg kan møte i de ukene hvor jeg ikke har barn. Ser for meg at jeg i uka hvor jeg ikke har ansvar for barn kan møte en jente hvor vi gjør hyggelige ting sammen. Gå turer, reise sammen, ha ferier sammen, kose seg med mat og vin og også ha nærhet og kroppskontakt. Når jeg forteller dette til disse to damene så sier de at det er helt perfekt, det er akkurat de dem er ute etter også.. og jeg kjenner jeg blir så lykkelig. Det bare bobler i hele kroppen! Men jeg er så redd for å såre noen her. Mine forventninger er som sagt IKKE noe fast forhold.. jeg vet fra før at når jeg hadde en fuck-friend så ble det følelser etter litt tid.. vi møttes når vi ønsket og vi hadde helt fantastisk sex. Vi reiste på ferie sammen og levde ut den ene fantasien etter den andre. Men jeg måtte til slutt bare forlate hele greia da jeg merket at hun ble forelsket i meg. Hun ble da veldig såret, og det er ikke slik jeg vil at det skal være. Er klar over at jo flere hyggelige ting man gjør sammen, jo mer følelser kan det bli og mer forpliktet blir man. Så jeg føler jeg bør si tydelig i fra hva jeg er ute etter på første date. Skal møte hun på 47 neste helg på første date og kjenner at det blir kjempe spennende, men er jo livredd for at det skal oppstå sterke følelser. Hvordan dealer man med dette her egentlig? Andre som har sånne «forhold» og som kan fortelle meg hva jeg bør passe meg for? Alt jeg ønsker er som sagt noen å dele livet med, men uten at man lever i et fast A4 forhold.. det orker jeg ikke.. jeg bor i mitt hus, og hun i sitt. Også møtes man når man har lyst til det for hyggelig samvær. Endret 23. januar 2023 av Donvito
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Det virker ikke som du vet hva du vil. Fuckfriend vs særboer/livsledsager man ikke bor med er da helt ulike ting. Anonymkode: 6219b...e70 9
Donvito Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det virker ikke som du vet hva du vil. Fuckfriend vs særboer/livsledsager man ikke bor med er da helt ulike ting. Anonymkode: 6219b...e70 TS her. Det er det eneste jeg har å sammenligne med hvor referansen var at det ble sterke følelser og det ikke var ønsket. Men når du sier det så er det jo greit med følelser i denne settingen, men jeg er bare redd for at det skal bli for bindende/forpliktende. Er ikke ute etter en fuckfriend nå, men en å dele opplevelser med. Og ja, jeg vet nok ikke helt hva jeg vil, annet enn at jeg savner å oppleve ting med noen, prate sammen, kose seg sammen osv.. Nå blir det litt for ensomt i helgene merker jeg og det hadde vært hyggelig å dele den tiden med noen. Er bare ute etter erfaringer fra andre som lever i slike særboerforhold.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Frekt av deg å ønske kjærestefordeler uten å ville ha kjæreste. Selvsagt blir de såret. Du får si det rett ut da kun sex og intet annet. Ikke lur damene. Og hva så om du føler??? Kan du styre det? Det er lov å bli forelsket. Menn må slutte å være så feige. Slutt med det opplegget deres; ikke klar for forhold men pule skal Dere. KUTT UT!! Jeg blir så rasende på slike menn. 😡 Anonymkode: 4186f...d4b 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Hvordan du deler med det? Du forteller hva du søker, at du ikke søker et fast og seriøst forhold men ei venninne å gjøre kjæresteting med en gang i blandt Anonymkode: c58d3...4ef 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Meg igjen. Holde deg alene til du vet hva du vil. Å såre folk på veien bare for at du skal tømme pungen for ditt eget ego er bare feigt. #Lei av menn som sårer!! Anonymkode: 4186f...d4b 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Frekt av deg å ønske kjærestefordeler uten å ville ha kjæreste. Selvsagt blir de såret. Du får si det rett ut da kun sex og intet annet. Ikke lur damene. Og hva så om du føler??? Kan du styre det? Det er lov å bli forelsket. Menn må slutte å være så feige. Slutt med det opplegget deres; ikke klar for forhold men pule skal Dere. KUTT UT!! Jeg blir så rasende på slike menn. 😡 Anonymkode: 4186f...d4b Signerer! Anonymkode: 631e0...8e4 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Sitat Er ikke ute etter en fuckfriend nå, men en å dele opplevelser med. Og ja, jeg vet nok ikke helt hva jeg vil, annet enn at jeg savner å oppleve ting med noen, prate sammen, kose seg sammen osv.. Nå blir det litt for ensomt i helgene merker jeg og det hadde vært hyggelig å dele den tiden med noen. Er bare ute etter erfaringer fra andre som lever i slike særboerforhold. Du skriver at du ikke er ute etter en fuck friend, men heller ikke ut etter kjæreste, men et særboende forhold som ikke er forhold, men dere skal gjøre hyggelige ting sammen og være intime sammen, men ikke være ff....?? Kjenner jeg blir fullstendig forvirret over hva du egentlig vil ha. Og du er nødt til å rydde opp i og få klarhet i hva du faktisk ønsker, før du involverer andre i det. Jeg kan garantere at det blir surr og rør når du er så uklar som du virker til å være. Anonymkode: f3cc8...fab 10
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Det virker som du vil ha i både pose og sekk, TS. Du kan ikke få kjærestefordeler samtidig som du har FF-fordeler.... Anonymkode: bdace...535 5
side-cut Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Tenker nøkkelen er å snakke om det og ta det derfra. Begreper, hva man skal kalle det er ikke nødvendigvis enkelt om man skal litt utenfor normen. Selv har jeg tre relasjoner (jeg foretrekker ordet relasjon fremfor kjæreste fordi kjæreste begrepet har en rekke forventninger jeg ikke klarer å innfri) jeg skal ikke gifte meg, få barn eller flytte sammen. Jeg er ikke forelsket i de og de er ikke forelsket i meg selv om jeg vet at en av dem var forelsket i meg en stund, vi snakket om forelskelsen og den gikk over etterhvert uten at det forandret noe, selv om jeg kjente litt på frykten for å såre ham da jeg ikke gjengjeldte følelsen. For oss fungerer det veldig fint, jeg har ikke overskudd eller energi til å opprettholde mer normative kjærlighetsforhold, så det er ikke så ofte jeg treffer hver av dem, men til gjengjeld kan også de ha andre relasjoner enn meg slik at de kan få dekket sine behov og jeg mine. Som sagt har alt vært uproblematisk for oss etter min mening, nettopp fordi vi snakker sammen, alle vet selvfølgelig om hverandre. Vær åpen, kommuniser og prøv å finn ut hva du ønsker
Donvito Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2023 side-cut skrev (10 minutter siden): Tenker nøkkelen er å snakke om det og ta det derfra. Begreper, hva man skal kalle det er ikke nødvendigvis enkelt om man skal litt utenfor normen. Selv har jeg tre relasjoner (jeg foretrekker ordet relasjon fremfor kjæreste fordi kjæreste begrepet har en rekke forventninger jeg ikke klarer å innfri) jeg skal ikke gifte meg, få barn eller flytte sammen. Jeg er ikke forelsket i de og de er ikke forelsket i meg selv om jeg vet at en av dem var forelsket i meg en stund, vi snakket om forelskelsen og den gikk over etterhvert uten at det forandret noe, selv om jeg kjente litt på frykten for å såre ham da jeg ikke gjengjeldte følelsen. For oss fungerer det veldig fint, jeg har ikke overskudd eller energi til å opprettholde mer normative kjærlighetsforhold, så det er ikke så ofte jeg treffer hver av dem, men til gjengjeld kan også de ha andre relasjoner enn meg slik at de kan få dekket sine behov og jeg mine. Som sagt har alt vært uproblematisk for oss etter min mening, nettopp fordi vi snakker sammen, alle vet selvfølgelig om hverandre. Vær åpen, kommuniser og prøv å finn ut hva du ønsker Flott og takk for godt svar. Det er jo det første svaret med reelle erfaringer og det er det jeg søker. Flotte erfaringer du kommer med. Det er nok en slik relasjon jeg søker. Til dere andre som ble provosert av ordet fuckfriend så var det enighet mellom meg og henne fra start om at det skulle kun være en fuckfriend-relasjon. Men så kom det følelser allikevel og jeg valgte da å avslutte det hele for at det ikke skulle bli enda mer sårt. Jeg er åpen med nye relasjoner om hva jeg trenger, og til nå har tilbakemeldingene vært utelukkende positive. Jeg er klar på at jeg ikke vil ha noe fast forhold og de sier at det er helt perfekt. Hvorfor noe av responsen over er negativ forstår jeg ikke helt da, men la vær å kommenter hvis man ikke forstår at det er mulig å leve utenfor A4.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Mannfolk i ett nøtteskall.. ikke rart en holder seg langt. Anonymkode: 9ce52...c5c 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Tenker det er essensielt at du forstår hva dere gjorde feil i første ff-relasjon før du begir deg ut på en ny. Virker ikke som det er tatt helt innover seg basert på hva du søker. Også er det aller viktigste her god og ærlighet kommunikasjon med de du ønsker å begi deg ut på noe med, samt samsvar i ord og handlinger. Anonymkode: c837b...16a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Jeg kan egentlig forstå TS her. Jeg sitter selv i en situasjon der jeg gikk ut av et forferdelig forhold for flere år siden. Jeg vet ikke om TS har barn og situasjonen der men jeg sitter igjen med mye av det som beskrives. Jeg har så absolutt et ønske om å finne kjærligheten men kjenner at jeg overhodet ikke er klar for å blande familier i det daglige. På ene siden går det på at jeg selv styrer unna alt som kan innebære ekstra bekymringer. Jeg føler jeg har mest kontroll om jeg er alene med mitt barn og min ganske så slitne økonomi. På andre siden ønsker jeg ikke utsette noen for min situasjon. Jeg sliter å få tankene over på at det kan finnes en der ute som ser meg for den jeg er og ikke hva jeg nå sitter med etter å ha vært dum og naiv. Det enkleste ville da vært å innlede et forhold til en i lignende situasjon og som har det samme behovet for så å se hvordan det går etterhvert. Men... hvor finner man disse? Tinder har jeg ikke vært like heldig på som TS. Der har jeg kun truffet kvinner som er ute etter å vite hvor tjukk lommeboken er. Desverre... Anonymkode: 3a233...68d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Ikke erfaring, men høres digg ut. Hva er egentlig vitsen dog? Kan man ikke bare ha det ennå bedre og bytte dame 2-3 ganger i året? Så har man fresh digg dame hele tiden. Slipper at ting blir kjedelig. Anonymkode: a5bc0...5b4
Einus Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Frekt av deg å ønske kjærestefordeler uten å ville ha kjæreste. Selvsagt blir de såret. Du får si det rett ut da kun sex og intet annet. Ikke lur damene. Og hva så om du føler??? Kan du styre det? Det er lov å bli forelsket. Menn må slutte å være så feige. Slutt med det opplegget deres; ikke klar for forhold men pule skal Dere. KUTT UT!! Jeg blir så rasende på slike menn. 😡 Anonymkode: 4186f...d4b Usjda, leit altså
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 Donvito skrev (13 timer siden): TS her. Det er det eneste jeg har å sammenligne med hvor referansen var at det ble sterke følelser og det ikke var ønsket. Men når du sier det så er det jo greit med følelser i denne settingen, men jeg er bare redd for at det skal bli for bindende/forpliktende. Er ikke ute etter en fuckfriend nå, men en å dele opplevelser med. Og ja, jeg vet nok ikke helt hva jeg vil, annet enn at jeg savner å oppleve ting med noen, prate sammen, kose seg sammen osv.. Nå blir det litt for ensomt i helgene merker jeg og det hadde vært hyggelig å dele den tiden med noen. Er bare ute etter erfaringer fra andre som lever i slike særboerforhold. Hvis du ikke vet hva du vil, får du nesten garantert noe annet enn det du vil 😄 Anonymkode: 6219b...e70 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #18 Skrevet 23. januar 2023 Vær iallefall helt åpen om dette fra start. Jeg har en ff jeg har hatt i mange år, i starten var det bare sex og overnatting pga avstand. Siste året har det blitt mer at vi møtes og er hos hverandre mye av den uken han ikke har barna sine, dette passer meg perfekt, men det sliter litt på at vi ikke har definert noe mer, annet enn at vi i utgangspunktet er eksklusive. Men vi får se hva som skjer etterhvert. Enten må det avsluttes eller defineres. Men som kjærester og særbo, ikke noe mer. Anonymkode: f49ba...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Skrevet 23. januar 2023 Du må være veldig tydelig på hva det er du ønsker. Jeg er ute etter et seriøst forhold, men vi skal ikke bo sammen, og ikke møtes hele tiden. Sånn forhold som du skisserer hadde jeg aldri klart, for skulle vi annenhver uke, finne på masse gøy sammen, og ha sex, så får man følelser på sikt. Jeg var i et sånt forhold som jeg ønsker i 3 år, vi møttes ca 2 ganger i uken, og reiste på noen ferier sammen, men vi var jo veldig forelsket i hverandre, elsket hverandre, og var i et seriøst forhold. Anonymkode: 53bff...f97 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå