AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Huser vårt er gammelt og dårlig isolert. Soverommet vårt er veldig kald. Det er 6/7 grader i rommet. For å spare strøm så har vi ikke varmeovnen på🥲 vi er 2 voksne og 1 barn som sover i samme rom. Og har den varmeste dyna fra kid Tror dere >? Eller det er kaldt Anonymkode: 3841e...ec2
Hmmmmmm Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Hvorfor må dere spare så mye da? Altfor kaldt for et barn syns jeg 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Vi har vindu åpent året rundt med mindre det er 7-10 minus ute. Har et barn på 10mnd som sover med oss og et barn på 4 år som kommer inn til oss hver natt. Aner ikke hvor mange grader det er i rommet da 🤔 Anonymkode: c430c...ffb 2
aksase Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet er, men siden det sover på samme rom som dere er det kanskje et spebarn. I så fall synes jeg dere bør ha høyere temperatur. Større barn kan si i fra om det fryser, eller kan trekke over seg dyna om det blir kaldt, men spebarn trenger mer hjelp og ettersyn. Jeg ville nok kostet på meg mer varme på soverommet. Gjerne 15-18 grader når det er barn involvert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Jeg synes ikke det er for kaldt. Sover bedre i kaldt rom enn i et varmt. Om det er en baby dere har, så ta på lue om du synes den er kald på ørene. Og legg på et ekstra pledd på dyna om dere fryser. Anonymkode: 589e5...403 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 Jeg ville syntes det var for kaldt, men mange sover med vinduet på vidt gap til snøen kommer inn, så det er nok ikke farlig. Anonymkode: abf65...bbd 2 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Jeg trodde det var ganske vanlig sove-temperatur.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 Jeg ville hatt det kaldere enn 15 grader, men det er jo bare mine preferanser. Sover dere alle godt med denne temperaturen? Isåfall er det bare å fortsette. Anonymkode: e04fb...2d0
sommermor Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 Her er vindu åpent hver natt hele året hvis ikke det er storm. Og varmovnen har jeg aldri brukt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Jeg har sovet med så kaldt soverom siden jeg var liten. Så lenge barnet er godt, varmt og ikke fryser i ansiktet er det greit 😊 Anonymkode: bb4ce...a64
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Vårt soverom kan også bli veldig kaldt. Vi setter på vifteovn en liten stund på kvelden. Trenger ikke stå lenge for at rommet skal få grei temperatur. Blir ikke ordentlig kaldt der igjen før utpå dagen dagen etter. Anonymkode: 27edc...967
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 her har vi ikke varme på soverommet og vindu åpent frem til det et et par minusgrader... har våknet med is i vannglasset noen ganger... MEN, hvis dere sover med et barn på rommet ville jeg nok hatt det litt varmere ja. Evt brukt en vognpose el. og lue på barnet. Ikke farlig å sove i +6 grader så lenge man kler seg deretter/gode dyner etc. Men ville brukt noe annet enn dyne som barnet lett kan sparke av seg hvertfall, kan fort bli kald om hn ligger halve natta uten dyne... Anonymkode: ccc44...03b 1
-Missi- Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 Hmm for barnet sin del prøve få det opp i 10 grader? Selv sover jeg med vindu oppe og ulltøy på er vell ca 12 på stua hva det er på soverommet vet jeg ikke men kaldere vertfall. Evt ta på barnet ullbody når det sover om det ikke har det? Ullsokker og sånn tynn ull lue? Barna sover jo ute i vogn i bhg. Selv sover jeg med ull fra topp til tå når det er behov.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 Husk at flere forsikringsselskap anbefaler minimum 10 grader inne for å ha en sikkerhetsmargin i forbindelse med frostskader på hus. Sånn ellers tåler mennesker kulde om dere sover med ulltøy og har gode isolerende dyner. Anonymkode: 79468...f3b
Taluno Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 Jeg hadde ikke fått sovet i den temperaturen, jeg hadde mest sannsynlig ligget å hakket tenner og vært pottesur fordi det var kaldt. Jeg sover best med 18.22 grader. På 18-19 grader bruker jeg varm eller ekstra varm dundyne. Men jeg kjenner flere som foretrekker sove når de har frostrøyk, og omtrent rim på puta. Så om det er for kaldt for dere er det kun dere selv som vet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #16 Skrevet 23. januar 2023 Dere som har varme på soverommet om natta, blir dere ikke veldig tette i nesa og halsen? Personlig foretrekker jeg 8-12 grader på soverommet om natta, så 6 grader hadde vært helt greit. Men jeg ville kanskje passet litt ekstra på at et lite barn ikke kunne sparke av seg dyna i den temperaturen. Anonymkode: c393f...345
tonebelinda Skrevet 23. januar 2023 #17 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Huser vårt er gammelt og dårlig isolert. Soverommet vårt er veldig kald. Det er 6/7 grader i rommet. For å spare strøm så har vi ikke varmeovnen på🥲 vi er 2 voksne og 1 barn som sover i samme rom. Og har den varmeste dyna fra kid Tror dere >? Eller det er kaldt Anonymkode: 3841e...ec2 Vi har aldri hatt varmeovn på vårt soverom. Og når det er 14-15 kuldegrader ute, som det var i helga, er det 5-6 grader når vi legger oss. Da åpner vi vinduet og legger oss. Vi har Høye ekstra varm dyne, og ingen av oss fryser. Barna våre ble vant til å sove med åpent vindu hele året fra de var små, og gjør det fortsatt nå når de er voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå